تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 14640
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی

    چکیده

    این مقاله مدارس را با نگاهی به ویژگی‌های مدرسه‌ها بر اساس نوع سازمان‌ها و فعالیت‌های محوری آنها تقسیم‌بندی می‌کند. مدارس به پنج دسته تقسیم شده و شش محور سازمانی مهم در ارتباط با این مدرسه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. پنج نوع مدرسه عبارتند از: سنتی، خام، دارای عملکرد بهبودیافته، پیشرو و دارای عملکرد عالی.

    1- مقدمه

    این مقاله به شیوه‌ای جدید یک تقسیم‌بندی از مدارس به مدیران مدرسه‌ها و مسئولان آموزش و پرورش ارائه می‌کند. این تقسیم‌بندی مدرسه‌ها و به طور طبیعی مدیران آنها را به پنج دسته تقسیم می‌کند و شش محور سازمانی مهم را در ارتباط با این مدرسه‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد. مدیران محترم مدرسه‌ها می‌توانند جایگاه خود را در جدول پیدا کنند و اگر متأسفانه خود را ردیف‌های سنتی و خام یافتند، نسبت به تجدید نظر کلی در شیوه اداره مدرسه خویش اقدام کنند و در صورتی که در سایر ردیف‌ها هستند، در مورد حرکت به سمت کیفیت‌گرایی، از تلاش بی‌وقفه باز نایستند.

     

    2- تقسیم‌بندی مدارس

    مدرسه سنتی

    منش‌ها عکس‌العملی هستند.

    سیستم‌ها جزء به جزء هستند.

    رهبری/ برنامه‌ریزی استراتژیک

    یادگیری

    نوآوری

    افراد

    مشتریان

    امور عملکردی

    ● سمت‌و‌سوی
    مدرسه نامشخص و نامتغیر است.
    ● فرهنگ سازمانی مبتنی بر شرمنده کردن یا ترساندن خطاکار است.
    ● رفتارهای مدیریتی ثابت است.

    ●تنها در مورد آموزش، حرف زده می‌شود.
    ● اگر بودجه‌ای باشد و امکاناتی، دوره‌های آموزشی خاصی، برای افراد خاص گذاشته می‌شود.
    ● آموزش، مبتنی بر احساس‌های زودگذر و آنی است.

    ● نوآوری در مدرسه معنی ندارد.
    ● در تقابل با تجربه‌ها و کم‌تجربه‌ها، معلمان تازه‌‌‌کار، با باتجربه‌ها همراه می‌شوند.
    ● معلمان نوآور، در انزوا باقی می‌مانند.

    ●ارزشیابی افراد، ذهنی صورت می‌گیرد و ملاک‌ها(اگرچه تعریف هم می‌شوند) شخصی است.
    ● تنها کار افراد و شغل و مهارت ایشان مورد تأکید است.
    ● اصول کاری مشخص در ارتباط با افراد (مثلاً سیستم پیشنهادها) وجود ندارد.

    ● تنها اولیا، دانش‌آموزان و معلمان کلیدی راضی نگاه داشته می‌شوند.
    ● این که در لحظه برنامه‌ریزی، چه شکایتی و از سوی کدام مشتری مطرح شود، سمت ‌وسوی کار را ایجاد می‌کند.

    ● درصد قبولی محور است.
    ● امور مالی کنترل شده است.
    ● همواره به دنبال کاهش هزینه‌ها (به هر قیمتی که باشد)هستند.
    ● سیستم ‌های قانونی و آیین‌نامه‌های فراوانی وجود دارد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی

    فهرست:

     

    ندارد.
     

     

    منبع:

    روزنامه همشهری،‌ شنبه 25 تیر 1384، سال سیزدهم، شماره 3748، صفحه 11.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی, مقاله در مورد تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی, تحقیق درباره تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی, مقاله درباره تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پنج نوع مدرسه شش محور سازمانی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت