تحقیق مقاله رایگان بندپایان

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 15191
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بندپایان

    بندپایان معرف قدیمی ترین و غالب ترین اشکال حیاتی کره زمین بوده و از نظر کثرت تعداد گونه و تنوع سیستم‌های زندگی و ساختمانی که در زیرشاخه‌های بندپایان مشاهده می‌شوند در سلسله جانوران مقام اول را داد. شاخه بندپایان دارای بیش از ۸۰% گونه‌های شناخته شده در بین بی مهرگان و شامل ۷۵% گونه‌های سلسله جانوری است. مبدا پیدایش بندپایان احتمالا مربوط به پیش از دوره کامبرین در دوران اول و بیش از یک میلیارد سال قبل می‌باشد. شکل‌های اولیه بندپایان عموما آبزی و دارای دستگاه تنفسی برانشی بوده‌اند و انتقال زندگی بندپایان به خشکی همزمان با تحول پوشش گیاهی زمین و پیدایش اولین نباتات آوندی در اواخر دوره سیلورین صورت گرفته‌است به طوری که اولین بندپایان زمین زی احتمالا دارای زندگی آبی و خشکی بوده‌اند .

     شاخه بند پایان دارای خصوصیات مشترکی هستند که عبارتند از:

     1. بدنشان مفصلی و بند بند است.

     2.  اسکلت بدن از نوع خارجی و از جنس کیتین است.

     ۳. بعضی از مفصل‌های بدن دارای پیوست‌های زوجی بند بند است که دارای وظایف مختلفی می‌باشند.

    ۴. گردش خون آن‌ها باز است و دارای قلب و یک رگ در سطح پشتی بند می‌باشند.

     ۵. سیستم عصبی شامل یک مرکز عصبی یا مغز در ناحیه سر بوده که به زنجیره عصبی در ناحیه شکمی متصل است. این زنجیر دارای عقده‌های عصبی در نقاط مختلف بدن می‌باشد.

     ۶. لوله گوارش شامل سه قسمت ابتدایی، میانی و انتهایی است که قسمت‌های ابتدایی و انتهایی منشا اکتودرمی و قسمت میانی دارای منشا اندودرمی است.

    در بررسی شاخه بندپایان و دسته بندی کلی این جانوران نظرات مختلفی وجود دارد که به بررسی جدیدترین این تقسیم بندی‌ها می‌پردازیم.

    الف) شاخه بندپایان شامل ۵ زیرشاخه است که عبارتند از:

     1. سه کفه‌ ای‌ ها

     

    2. خرچنگ‌ ها

     3. شش پایان

     4. هزارپایان

    5. کلیسرداران

     بندپایان معرف قدیمی ترین و غالب ترین اشکال حیاتی کره زمین بوده و در سلسله جانوران بیشترین تعداد گونه و تنوع سیستم‌های زندگی و ساختمانی را دارا می‌باشند. این شاخه از جانوران شامل بیش از ۸۰٪ گونه‌های شناخته شده در بین بی مهرگان و ۷۵٪ گونه‌های سلسله جانوری می‌باشند. مبدا پیدایش بندپایان احتمالا به پیش از دوره کامبرین در دوران اول و بیش از یک میلیارد سال پیش می‌رسد. مطالعه آثار فسیل شده جانوران این دوره نشان می‌دهد که اشکال اولیه بندپایان عموما آبزی و دارای دستگاه تنفسی برانشی بوده‌اند. و انتقال زندگی بندپایان به خشکی هممان با تحولات پوشش گیاهی زمین و پیدایش اولین نباتات آوندی در اواخر دوره سیلورین صورت گرفته‌است .مانند عقرب‌های اولیه که در دوره سیلورین ظاهر شده‌اند و به نظر می‌رسد که فاقد استیگماتهای تنفسی و دارای صفحات برانشی مشخص بوده‌اند.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بندپایان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    وبسایت آزمایشگاه گیاهپزشکی یاس اصفهان

    سایت ویکی پدیا دانشنامه آزاد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بندپایان, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بندپایان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بندپایان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بندپایان, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بندپایان, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بندپایان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بندپایان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بندپایان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بندپایان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت