تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 15368
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا

    آیا هپاتیت C مانند سایر انواع هپاتیت است؟

    هپاتیت به معنی التهاب کبد است. انواع مختلفی از هپاتیت وجود دارد. بعضی از آنها قابل سرایت هستند و برخی مسری نیستند.

    ابتلا به هپاتیت C می تواند منجر به بیماری مزمن کبدی و در صورت پیشرفت نمودن باعث سیروز (فرسودگی کبد) و در گروه بسیار کوچکی باعث سرطان کبد گردد.

    علائم بیماری هپاتیت

    •بیشتر مبتلایان به هپاتیت C هیچ علامتی ندارند. برخی از بیماران علائم عمومی عفونت ویروسی را نشان می‏دهند، از قبیل خستگی، دل درد، درد عضلانی و تهوع و بی اشتهایی، ولی در موارد پیشرفته علائم نارسایی کبدی بروز می کند که شامل تورم شکم و اندامها، یرقان، خونریزیهای گوارشی و... است.

    •منگی و خواب آلودگی در مراحل بسیار پیشرفته دیده می‏شود.

    •بیماران ممکن است خارش داشته باشند.

    ویروس هپاتیت C

    عامل بیماری هپاتیت C  یک ویروس است و در ابتدا می تواند مثل یک سرماخوردگی معمولی بروز نماید. ولی بیماری مزمن هپاتیت  Cبرعکس سرماخوردگی معمولی، به دلیل از کار افتادن کبد و مشکل بودن درمان می‏تواند حیات بیمار را تهدید کند.

    هپاتیت C چگونه انتشار می یابد؟

    در کشور ما بالغ بر دویست هزار نفر آلوده به ویرورس هپاتیت C هستند. این ویروس عمدتاً از طریق تماس با خون شخص آلوده منتقل می شود. همچنین روشهای زیر می‏تواند باعث انتقال ویروس گردد.

    •استفاده از سوزن سرنگهای آلوده، بویژه در افراد معتاد به مواد مخدر تزریقی، سوراخ شدن بدن با هر وسیله تیز یا سوزن آلوده (مثل خالکوبی غیربهداشتی)

    •زخمی شدن پوست بدن شما در یک بخش آلوده بیمارستانی

    •استفاده از لوازم شخصی به صورت مشارکتی

    •مقاربت بدون کاندوم با یک فرد آلوده ( احتمال انتقال از این راه بسیار کم است)

    •دریافت فرآورده‏های خون و پلاسمای آلوده که در ایران اکثراً  در بیماران هموفیلی و تالاسمی دیده می‏شود.

    •در بسیاری موارد هرگز راه انتقال ویروس مشخص نمی‏شود

    هپاتیت C به کندی پیشرفت می‏کند

    این ویروس بیماری هپاتیت C مزمن را سبب می گردد. این بیماری به تدریج به کبد آسیب می‏رساند.

    یک کبد سالم مواد شیمیایی مورد نیاز بدن را می سازد و مواد سمی را از خون خارج می کند. وقتی شما هپاتیت C دارید کبد شما ملتهب می شود و بافت طبیعی آن تخریب شده و به جای آن بافت فیبری و فرسوده می‏ماند. طی 10 تا 30 سال بعد مشکلات کبدی مزمن از قبیل سیروز و سرطان هم ممکن است ایجاد شوند.

    بطور منظم پیگیر بیماریتان باشید

    چون هپاتیت C می تواند بدون تظاهرات بالینی به کبد آسیب برساند در صورت ابتلا به این بیماری هرچه زودتر با پزشک خود موضوع را درمیان بگذارید. طبیب و تیم مراقبت های بهداشتی شما را تحت نظر قرار می‏دهند. آنها نتایج تحقیقات جدید در مورد هپاتیت C و انواع درمان هپاتیت C را با شما درمیان می گذارند و آگاهی های لازم  را جهت پیشگیری از انتقال ویروس به دیگران را به شما خواهند داد.

    آزمایش کبدی

    با انجام آزمایشهای مخصوص می توان هپاتیت C را تشخیص داد. به محض کشف هپاتیت C ارزیابی وضعیت کبد الزامی است. این کار از طریق آزمایشهای خون، سونوگرافی و نمونه‏برداری از کبد انجام می شود. نمونه برداری از کبد کار بسیار آسانی است، به این صورت که از طریق بیحسی موضعی با یک سوزن نمونه گیری انجام می‏شود و حداکثر ممکن است بیمار یک روز در بیمارستان بستری گردد.

    درمان هپاتیت C

    درمان هپاتیت C اگرچه مشکل است اما در بسیاری موارد موفقیت‏آمیز است.

    •پرهیز از تحت فشار قراردادن کبد: از هر چه که کبد را آزار می‏دهد پرهیز کنید. اینها شامل مصرف الکل و داروهای غیر ضروری است، حتی داروهایی که بدن نسخه می‏توانند در دسترس قرار گیرند مثل استامینوفن در صورتی که بی‏رویه مصرف شوند می‏تواند برای کبد بسیار خطرناک باشند.

    •غذای متعادل بخورید: استفاده از غذای کم چرب با فیبر زیاد، میوه و سبزیجات تازه و فراوان کمک به حفظ سلامتی است.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا, مقاله در مورد تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا, تحقیق درباره تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا, مقاله درباره تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله هپاتیت C - زندگی با یک بیماری مزمن و بیصدا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت