تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع)

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 15449
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: امام صادق - حعفر صادق
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع)

    نام : جعفر

    لقبها : صادق- مصدق - محقق - کاشف الحقایق - فاضل - طاهر - قائم - منجی - صابر

    کنیه : ابوعبدالله - ابواسماعیل - ابوموسی

    نام پدر : حضرت امام محمد باقر ( ع)

    نام مادر : فاطمه ( ام فروه )

    زمان تولد : هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری (در روز جمعه یا دوشنبه ( بنا بر اختلاف ) در هنگام طلوع فجر مصادف با میلاد حضرت رسول)

    محل تولد : مدینه منوره

    عمر شریفش : 65 سال

    مدت امامت : 34 سال

    قاتل : منصور دوانیقی بوسیله زهر

    محل دفن : قبرستان بقیع

    ایشان ششمین امام شیعیان، لقب مشهورش «صادق‏» است. لقبهاى دیگرى نیز دارد، از آن جمله صابر، طاهر، و فاضل. اما چون فقیهان و محدثان معاصر او که شیعه  وى هم نبوده ‏اند، آن حضرت را به درستى حدیث و راستگویى در نقل روایت‏ بدین لقب ستوده‏ اند،

    پیامبر اکرم ( ص ) در خصوص انتخاب نام و لقب امام ششم فرموده است: وقتی که فرزندم جعفر متولد شد نام اورا صادق بگذارید زیرا فرزند پنجمش جعفراست وادعای

     امامت می کند و او در نظر خداوند جعفر کذاب است .

    دوران امامت آن امام 34 سال بوده که با اواخر حکومت امویان واوایل حکومت عباسیان مصادف می باشد . آن حضرت با پنج تن از خلفای بنی امیه - هشام بن عبدالملی ، ولید بن یزید بن عبدالملی ، یزید بن ولید بن عبدالملی ، ابراهیم بن ولید و مروان بن محمد ملقب به حمار و دو تن از خلفای بنی عباس ابوالعباس ( عبدالله بن محمد ) معروف به سفاح و ابوجعفر معروف به منصور دوانیقی معاصر بود

    زندگانی امام جعفر صادق ( ع) رامی توان به سه دسته کلی تقسیم نمود :

    1 - زندگانی امام در دوره امام سجاد و امام باقر ( ع)  که در این دوره امام صادق ( ع) از علم و تقوی و کمال و فضیلت آنان در حد کافی بهره مند شد .

    2- دراین دوره امام از فرصت مناسبی که بوجود آمده ، استفاده نمود و مکتب جعفری را به تکامل رساند . در این مدت ، 4000 دانشمند تحویل جامعه داد و علوم و فنون بسیاری را به جامعه اسلامی ارزانی داشت .

    3 - هشت سال آخرامام( ع ) قسمت سوم زندگی امام را تشکیل می دهد . دراین دوره ، امام بسیار تحت فشار و اختناق حکومت منصور عباسی قرار داشت . در این دوره امام دائما تحت نظر بود و مکتب جعفری عملا تعطیل گردید .

    فرزندان امام :

    چنان که مشهور است فرزندان آن حضرت ده تن بوده‏اند، هفت پسر به نامهاى اسماعیل، عبد الله، موسى، اسحاق، محمد، عباس و على و سه دختر به نامهاى ام فروه، اسماء و فاطمه.

    السلام علیک یا امام جعفر صادق (ع)

    عصر امام صادق ( علیه السلام )

    عصر امام صادق( علیه السلام ) یکی از طوفانیترین ادوارتاریخ اسلام است که ازیک سواغتشاشها و انقلابهای پیاپی گروههای مختلف ، بویژه از طرف خونخواهان امام حسین (علیه السلام ) رخ میداد ، که انقلاب ابو سلمه در کوفه و ابو مسلم در خراسان و ایران از مهمترین آنها بوده است .

    و از دیگر سو عصر برخورد مکتبها و ایدهئولوژیها و عصر تضاد افکار فلسفی و کلامی مختلف بود که از برخورد امت اسلام با مردم کشورهای فتح شده و نیز روابط مراکز اسلامی با دنیای خارج ، به وجود آمده و در مسلمانان نیز شور و هیجانی برای فهمیدن وپژوهش پدید آورده بود .

    عصری که کوچکترین کم کاری یا عدم بیداری و تحرک پاسدار راستین اسلام یعنی امام ( علیه السلام ) ، موجب نابودی دین و پوسیدگی تعلیمات حیاتبخش اسلام ، هم از درون و هم از بیرون میشد . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع)

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان امام صادق (ع)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت