تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 15535
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ

    چرا به خدا ایمان دارم !

    در وبلاگ " لمس تنهایی ماه " ماجرایی متاثر کننده از دختری را خواندم که فقر مطلق و تصمیمات نا بجای پدرش وحشتناک ترین سرنوشتها را برایش رقم زده و متاسفانه وارد مسیری بی بازگشت شده است! .

    تحصیل در رشته زیست شناسی باعث شد خدا را در همه جا احساس کنم . قوانین تکامل , تعادل , رشد , تجزیه , تولید مثل , فتوسنتز و هر چیزی که با آن فکر می کنم نشانی از خالق یکتا می دهند ! و چه درد آور است برای من ! وقتی می بینم که دخترک اینگونه نا امیدانه فریاد بزند : " اصلا خدا نداریم ! چون اگر خدا بود چرا ما باید به خاطر یک لقمه نان این کارها را بکنیم ولی عده ای در ناز و نعمت زندگی کنند " .

    نه قصد نصیحت کردن دارم و نه سرزنش ویا حتی همدردی ! چون موقعیت زجر آور او را حتی برای لحظه ای لمس نکرده ام ! ولی مقاله زیر که نوشته دکتر کرسی موریسن رئیس پیشین فرهنگستان علوم نیویورک است را تنها و تنها برای تفکر در موجودیت خداوند به او تقدیم می کنم که آگاه شدن از این حقیقت اولین گام در تفکر به دیگر پدیده ها و عللی است که با مشیت و حکمت پروردگار بوجود می آیند و شاید بتوان برخی از آنها را آزمایش الهی نامید ! امیدوارم راه گشا باشد و گام های بعدی در مسیر درست هر چه استوارتر برداشته شوند.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------

     

    هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ(1)

    ما اکنون در سپیده دم عصر علم هستیم وبا اینهمه , در این سپیده دم عصر علم ,هر شناخت تازه , هر گونه افزایش نور, دلیل و برهان تازه ای برای ما به ارمغان می آورد . ایمان متکی بر شناخت و آگاهی است و دانشمند در هر مرحله خودش را به خدا نزدیکتر حس می کند .

    درباره خودم باید بگوییم که من در علم هفت دلیل عمده برای پشتیبانی از ایمان خود نسبت به خداوند پیدا کرده ام .

    برهان اول و غیر قابل رد را ریاضیات برای من فراهم آورده است . شما خودتان این برهان را عملا آزمایش کنید . ده سکه یا ده ژتون را که از شماره یک تا ده نمره گداری کرده اید , توی جیبتان بریزید و خوب تکان دهید , اکنون سعی کنید این سکه ها را به تربیب شماره از جیبتان خارج کنید به این معنی که از سکه یا ژتون شماره یک شروع کنید تا به ترتیب به سکه شماره ده برسید . از لحاط ریاضی , یک بر 10 احتمال دارد که شما در همان قدم اول سکه شماره یک را بیرون بکشید ویک بر صد احتمال است که بتوانید پشت سر هم سکه های شماره 1 وشماره 2 را از جیبتان خارج کنید , احتمال اینکه پشت سر هم سکه شماره 1 , 2 و3 را خارج کنید یک بر هزار است و احتمال اینکه هر ده سکه را به ترتیب پشت سر هم بیرون بکشید یک بر ده میلیارد است !. واین رقم , رقم وهم آوری است ! آن هم تنها برای 10 اتفاق که حتما باید پشت سر هم رخ دهند! .

    حال سعی می کنیم همین استدلال را بر شرایطی که امکان پیدا شدن زندگی بروی زمین فراهم آورده است اطلاق کنیم . در چنین صورتی ناگزیر خواهیم بود که اعتراف داشته باشیم که از لحاظ ریاضی هیچگونه توالی تصادفی نمی توانسته است همه این شرایط را یک جا جمع کند! شرط اول : زمین با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت به دور محور خود می چرخد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ, مقاله در مورد تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ, تحقیق درباره تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ, مقاله درباره تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله هفت دلیل علمی برای اثبات خداوند بزرگ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت