تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص)

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 15560
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص)

    نگاره‌ای از محمد در سال ۱۳۱۵ میلادی

    محمد بن عبدالله (۵۷۰ - ۶۳۲(میلادی)) پیامبر اسلام و یک رهبر سیاسی و مذهبی عرب بود. وی که در میان مسلمانان به رسول الله(فرستاده خدا) معروف است در سن ۴۰ سالگی با اعلام اینکه به واسطه جبرئیل از طرف خداوند بر وی وحی نازل شده‌است، پیامبری خود را اعلام کرد. دوره پیامبری وی از زمان اعلام تا هنگام وفاتش ۲۳ سال طول کشید (۱۳ سال در مکه، و ده سال در مدینه). پس از وفاتش، آن‌چه را که به عنوان کلام خدا اعلام کرده‌بود توسط مسلمانان (پیروان اسلام) در کتاب قرآن جمع‌آوری شد. این کتاب به همراه روایات نقل شده از محمد بنیان دین اسلام را شکل می‌دهند.

     

    زندگی

    محمّد فرزند عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدالمناف، در مکّه به دنیا آمد. شیعه و سنی در مورد تاریخ تولد وی اختلاف دارند، اهل تسنن تولد او را ۱۲ ربیع‌الاول و شیعیان تولد وی را ۱۷ ربیع‌الاول می‌دانند. (حسینعلی منتظری این فاصله زمانی را هفته وحدت نام‌گذاری نمود.) همچنین تولد او را در عام الفیل یا همان سالی که ابرهه با فیل به مکه یورش برد، می دانند. عبدالمطلب بعد از تولد او را به دایه‌ای به نام حلیمه سپرد. اندکی پیش از تولد، پدرش عبدالله در یثرب درگذشته بود. محمّد شش سال داشت که مادرش آمنه را نیز از دست داد. او تا هشت سالگی زیر سرپرستی پدربزرگش عبدالمطلب بود و پس از وفات پدربزرگ‌ش در خانه عمویش ابوطالب سُکنی گزید. بیست و پنج سال داشت که با صاحبکارش خدیجه دختر خویلد ازدواج کرد. خدیجه ۱۵ سال از محمد بزرگتر بود.

    اعلام پیامبری

    وی در چهل سالگی ادعا کرد که در حالی که در غار حرا مشغول عبادت بوده جبرئیل با او سخن گفته و پیام خدا مبنی بر رسالتش را به او ابلاغ کرده است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص)

    فهرست:

     

    ندارد.
     
     

    منبع:

    سایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

    درگاه پاسخگویی به مسایل دینی

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان حضرت محمد (ص)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت