تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 15643
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران

    چکیده:

    وضعیت خاص شبکه‌ های سراسری ایجاب می‌کند که در بعضی موارد توزیع انرژی در خطوط انتقال بطور هماهنگ انجام نگیرد، بطوریکه در سطح شبکه ایران بعضی از خطوط فشارقوی بدلیل شرایط خاصی که دارند کم بار بوده حال آنکه در همان منطقه خطوط دیگر پربار می‌باشند.

    در این مقاله استفاده از تغییر دهنده فاز در متعادل سازی بار انتقالی از خطوط انتقال نیز و مورد توجه قرار می‌گیرد و سپس اثر آن در حد پیداری خطوط بررسی و سرانجام بکمک تغییر دهنده فاز روی خط انتقال 400 کیلوولت سیرجان یزد برای انتقال قسمتی از بار خط سیرجان فسا به آن، مسئله پایداری نیروگاه بندرعباس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    شرح مقاله:

    در شبکه‌ های انتقال انرژی گاهی پخش بار به گونه‌ای است که یک خط انتقال بیش از آنچه مورد نظر است انرژی منتقل می‌کند یا بعبارت دیگر پربارتر از آن است که باید باشد. در حالیکه خط انتقال دیگری در نزدیکی همان خط بسیار کمتر از آن چه ظرفیت آن است انرژی الکتریکی از خود عبور می‌دهد. پربار بودن خطوط بویپه اگر این خط طولانی هم باشد باعث افزایش تلفات و احتمالاً عدم توانائی ما در استفاده از یک ولتاژ مناسب و ایده‌آل می‌گردد. بعلاوه ممکن است نیاز باشد که انرژی را طوری منتقل کنیم که برای نواحی خاصی مقدار انرژی معینی تامین کنیم، در صورتیکه خطوط انتقال بارها را به گونه‌ای دیگر انتقال می‌دهد. حال اگر بتوانیم بوسیله‌ای توان انتقالی از خط پر بار را به خط کم بار منتقل کنیم از این طریق حالت تعادلی در شبکه ایجاد کرده‌ایم که باعث می‌شود از هر دو خط استفاده صحیح و مناسب بعمل آید. انتقال قسمتی از بار یک خط به خط دیگر ممکن است در اثر بروز اتصالی در یک نقطه و خروج خط پربارتر حد پایداری شبکه را افزایش دهد. در این مقاله سعی شده که در مورد این مطلب که آیا استفاده از این روش موجب بهبود پایداری گذرای نیروگاه بندرعباس می‌شود یا خیر آزمایشی بعمل آید.

     

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    1 ترانسفورمر جابجائی فاز (Phase shifting Trans Former):

    خط انتقال انرژی شکل (1) و دیاگرام برداری آن در شکل (2) را در نظر می‌گیریم:

    واضح است که انتقال توان از نقطه A به نقطه B هنگامی میسر است. که میان ولتاژ نقطه A و ولتاژ نقطه B اختلاف فازی موجود باشد پس زاویه  یکی از عوامل انتقال توان از نقطه A به B می‌باشد.

    حال شکل (3) را در نظر می‌گیریم:

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران, مقاله در مورد تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران, تحقیق درباره تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران, مقاله درباره تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ترانسفورمر جابه جایی فاز و اثر آن در سیستم قدرت ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت