تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 15737
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین

    نبرد کربلا یکی از نام‌هایی است که اشاره به رخدادی دارد که در دهم محرم ۶۱ هجری قمری (۲۱ مهر سال ۵۹ خورشیدی) اتفاق افتاد و به عاشورا معروف است. این نبرد میان سپاه حسین بن علی و سپاه یزید بن معاویه در نزدیکی محلی به‌نام کربلا در گرفت.

    حسین بن علی روز دوم محرم به کربلا رسید و روز سوم عمر بن سعد با ۴۰۰۰ نفر در کربلا اردو زد. در روز هفتم محرم آب را بر حسین و همراهانش بستند و در نهم محرم، شمر با ۴۰۰۰ نفر و نامه‌ای از طرف عبیدالله بن زیاد وارد کربلا شد، او در این نامه به عمر بن سعد دستور داده بود با حسین بجنگند و او را بکشند و اگر این‌کار از دوست او برنمی‌آید، فرماندهی را به شمر واگذارد.

    روز دهم محرم حسین بن علی با ۳۲ سواره نظام و ۴۰ پیاده[۲] و دشمن با ۳۰۰۰۰ نفر[نیازمند منبع] در مقابل هم قرار گرفتند، جنگ آغاز شد و امام حسین و یارانش کشته شدند. پس از جان‌باختن حسین، سپاه عمر بن سعد سر ۷۰ تن از لشکریان حسین را جدا کرد (غیر از حر و علی‌اصغر) و بر بالای نیزه‌ها گذاشت.[نیازمند منبع]

    خیمه‌ها غارت و در نهایت آتش زده شد، ساربان شترهای کاروان حسین بن علی به‌نام بجدل بن سلیم برای بدست‌آوردن انگشتر حسین بن علی، انگشت وی را برید تا انگشتر را بدست آورد و در نهایت سپاه عمر بن سعد اجساد شهدای کربلا را در بیابان رها کرد و این اجساد پس از سه روز توسط قوم بنی‌اسد دفن شدند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کشته‌ شدن حسین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت