تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 15738
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: انسان - قیامت - معاد
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان

     

    لزوم بعثت پیامبران :
    انسان در زندگی شخصی خویش ، به خوراک ، پوشاک ، مسکن ، بهداشت ، آموزش و استراحت نیاز مند است . او برای بر آوردن این نیازها از اندیشه خود و دیگران بهره می گیرد . اما آیا او از همه مصالح و مفاسد نیازمندیهای جسم و جان خود آگاه است تا مبادا از چیزی بهره برد که برای بدن یا روحش زیانبار است ؟! همچنین ، انسان در زندگی اجتماعی نیاز به همسر ، دوست ، همکار و رابطه با دیگران دارد و در این موارد نیزاز راهنمایی عقل بهره می گیرد . اما انسانها همه مصالح و مفاسد امور اجتماعی خویش را می شناسند و انگیزه لازم برای پی جویی مصالح و دوری از مفاسد اجتماعی در آنان وجود دارد ؟!

     

    نا رسایی عقل و دانش بشری :
    با توجه به ابعاد مختلف انسان و مسائل پیچیده ای که در زمینه های گوناگون برای او پیش می آید ، می توان دریافت که عقل ، توانیی پرداختن به تمامی آنها را ندارد و ضرورت وجود وسیله ای کارساز تر و قوانینی کامل که انسان بدین وسیله راه درست را باز شناسد ، ضروری است . انسان نمی تواند چنین قوانینی را پی ریزد ؛ زیرا میزان کارآیی و مشکل گشایی عقل و دانش بشری در برابر انبوه مسائلی که در زندگانی مادی و معنوی اش خود می نماید ، بسیار نا چیز است . علم و دانش انسان، محدود و نسبی است و در برابر مجهولاتش ، اندک : // و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا // (اسرا:85) و جز اندکی از دانش به شما داده نشده است .
    وقتی بزرگترین مجهول انسان ، خود او باشد ، آیا شناخت کامل جامعه انسانی و سعادت اجتماعی برایش ممکن است ؟! 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان

    فهرست:

    ندارد.
     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان, موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مبدا و معاد - خدا و هدایت انسان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت