تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 15875
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت

    اشاره:

    اوقات فراغت مناسب‌ترین بستر برای رشد و شکوفائی استعدادهای گوناگون نوجوانان و جوانان در ابعاد مختلف به شمار می‌آید. به نظر می‌رسد انعکاس نظرات و دیدگاه‌های متولیان گسترده اجرای طرح‌های اوقات فراغت و شنیدن تجربیات و دستاوردهای برنامه‌ها از نظرگاه آنان، بتواند فضای مناسبی را برای بحث‌های نظری و علمی کارشناسانان، استادان و خبرگان و کمک به توسعه کلان و کمی و کیفی این برنامه‌ها بگشاید. مراکز و دستگاه‌هایی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و برخی دیگر از مراکز و نهاد‌ها مجریانی هستند که با فرا رسیدن فصل تابستان و موسم اوقات فراغت همه‌ساله برنامه‌هایی را طرح‌ریزی می‌کند. گفت‌وگوی ما با چند تن از مسئولان این نهادها و مراکز را در سطور زیر می‌خوانید:

    عباس اسکندری معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی:

    بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای غنی کردن اوقات فراغت در سازمان تبلیغات اسلامی هزینه می‌شود

    سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت خود به عنوان یکی از دستگاه‌هایی که همواره دغدغه مسائل فرهنگی بویژه در حوزه دین را داشته است، در تابستان 85 نیز با ارائه خدمات و برنامه‌هایی عزم را بر بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جزم کرده است. با توجه به این مقدمه، گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام عباس اسکندری معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان معاونت مجری این سازمان برای غنی‌کردن طرح اوقات فراغت انجام داده‌ایم که در زیر شرح آن را می‌خوانیم:

    پیرامون برنامه‌های معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در جهت پر کردن اوقات فراغت توضیح دهید.

    مسئله اوقات فراغت بحث و فصلی «مفهومی» است که باید در جای خود درباره آن صحبت شود. به این معنا که اوقات فراغت اصلاً چه معنایی دارد و زمانش چه وقتی است و برنامه‌هایی که می‌شود برای آن طرح‌ریزی نمود، باید دارای چه شاخصه‌ها و اصولی باشد که با توجه به محدودیت زمانی در اینجا به مقولات مفهومی آن نمی‌پردازیم. البته دست‌اندرکاران «سایت اطلاع‌رسانی سازمان» باید در زمینه مفهومی جدی کار کنند و نظر صاحب‌نظران در این عرصه را نیز جویا شوند.

    سالیان نسبتاً طولانی است که سازمان تبلیغات اسلامی طرح اوقات فراغت را برگزار می‌کند و این تجربه از بدو تاسیس سازمان انجام گرفته است. فراز و نشیب‌ها، موفقیت‌ها و ناکامی‌ها و کمبودها و نارسایی‌های بسیاری را در این دو سه دهه سپری کرده است. اما در مقطعی، سازمان به این نتیجه رسید که باید یک بازنگری جدی در شیوه و غالب طرح‌ها داشته باشد. به این دلیل که در زمانی زندگی می‌کنیم که تغییرات بسیاری را در قیاس با گذشته شاهدیم. دستگاه‌های ارتباطی از تنوع فوق‌العاده‌ای برخوردار است و شاهد تغییرات حیرت انگیزی از جمله تخصصی شدن همه امور هستیم. پس مسیری را که سازمان انتخاب کرده‌ است در حقیقت یک مسیر تکاملی است و ما هنوز در ابتدای این مسیر هستیم.

    سازمان طرح اوقات فراغت ر با تفکیک سنی به دو فاز کودک و نوجوان بین 14 تا 19 سال در نظر گرفته است. بیش‌ترین توجه را به این مقطع سنی مد نظر قرار دادیم. سعی کردیم پوسته‌های گذشته را شکسته و از آن خارج شویم. طرح‌هایی را که در آن جوان را سر کلاس بیاوریم و فضا را برایش طوری آماده کنیم که صرفاً‌ بنشیند و ما فقط موعظه کنیم را قبول نداریم. باب گفت‌وگو و درک و بحث را در نظر گرفته‌ایم.

    مربیان ما معلمان تعلیم دیده دوره تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی هستند. به این معنا که مربیان ما دوره آشنایی با شیوه‌های برخورد با جوانان و مسائل تربیتی و روانشناسی و جامعه‌شناسی را طی کرده‌اند. تلاش کردیم دوره‌های ما به صورت متنوع برگزار گردد و به این منظور اکثر نشست‌ها و کلاس‌های خود را در مناطق باز و تفرجگاه‌ها برپا می‌کنیم. از طرفی سعی بر آن بوده است تا مرکز اصلی، مساجد و مراکز دینی باشد. اردوهایی اعم از اردوهای یکروزه درون استانی و اردوهای سراسری و کشوری برای برگزیدگان و نخبگان طرح‌ها در نظر گرفته شده است. یکی از فعالیت‌ها وارد کردن رشته به طرح است که هم می‌تواند مفید و هم متنوع باشد. دوره‌ای با عنوان بوستان اندیشه جوان با حضور تعداد قابل توجهی از جوانان انجام می‌گیرد. تشکیل 3 هزار هسته فرهنگی جوان در سراسر کشور، اعزام 400 مبلغ دوره دیده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که 1500 روحانی طرح هجرت و روحانی مستقر و 3 هزار مربی فرهنگی غیر روحانی نیز در آنان مشارکت می‌کنند، از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت است. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت, مقاله در مورد تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت, تحقیق درباره تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت, مقاله درباره تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سازمان‌ها و نهاد‌های اجرایی و بحث اوقات فراغت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت