تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 16587
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو

    تقریباکلیه تایر هایی که امروزه برای خودرو های شخصی ساخته می‌شوند لاستیک‌ های رادیال «شعاعی» هستند که در آنها لایه‌های سازنده بدنه لاستیک به صورت شعاعی از یک طوقه به سمت طوقه دیگر کشیده و نصب می‌شوند. این لایه‌ها با تسمه‌های فولادی در جای خود مستحکم شده‌اند.

    امروزه سازندگان تایر، گستره وسیعی از لاستیک‌های مختلف با اندازه آج و جنس گوناگون تولید می‌کنند که برای هر شرایط آب‌و‌هوایی متفاوت است. جالب است بدانیم ترکیبات به کار رفته در تایر خودروهای شخصی و وانت‌ها به 200مورد می‌رسد! هرچند برای نیازهای متنوع رانندگان، تایرهای مختلفی تولید می‌شود؛ اما کار اصلی هر لاستیک این است که همراه رینگ چرخ، اتاقکی از هوا می‌سازد که وزن خودرو روی آن قرار می‌گیرد. تقریبا 95درصد وزن خودرو بر دوش بادی است که درون تایرها قرار دارد و تنها 5درصد وزن خودرو روی تایر خودرو است. روی دیوار بیرونی هر تایر، اعداد و کدهایی درج شده است که در حقیقت می‌توان گفت که شناسنامه لاستیک خودرو هستند. اندازه لاستیک خودرو با علایمی همچون

    (13 P165/65R) (برای مثال این اعداد روی تایر پراید نشان داده می‌شود. معنی آن این است که P=تایر خودروی شخصی، 165= پهنای تایر (برحسب میلی‌متر)، 65= نسبت ارتفاع دیواره لاستیک به پهنای آن (برحسب میلی‌متر)،R= رادیال، 13= قطر رینگ (بر حسب اینچ). هر گاه روی تایرهایی که خریداری کردید این حروف و ارقام را مشاهده کردید بدانید که شناسنامه لاستیک است.

    حداکثر سرعتی که لاستیک می‌تواند تحمل کند، با یک حرف از A تا Z شناخته می‌شود. برای مثال روی جداره تایر خودروی پراید، نماد H برای سرعت درج شده نشان می‌دهد هنگامی که تایر دارای فشار بار و بارگذاری مناسب است حداکثر توان حرکت 320کیلومتر در ساعت را دارا است. اگر تایری تحت تاثیر حداکثر سرعت واقع شود، اما فشار باد آن تنظیم نباشد و اضافه بار روی آن فشار بیاورد، آسیب‌دیده و یا ممکن است بترکد.

    بهتر است بدانید؟

    کلیه لاستیک‌ها دارای تاریخ ساخت روی جداره خود هستند که با چهار رقم نشان داده می‌شود. دو عدد اول نشان‌دهنده هفته ساخت و دو رقم بعدی تاریخ سال ساخت لاستیک هستند. به طور مثال عدد «1607» نشان می‌دهد این لاستیک در هفته شانزدهم سال 2007 میلادی تولید شده است. امروزه همراه لاستیک‌های نو خارجی، یک کارت به عنوان ضمانت به خریداران ارائه می‌شود که بعد از باز کردن باندرول و بسته‌بندی تایر آن کارت باید پر شده و توسط سایت اینترنتی یا آدرس شرکت تحویل شرکت سازنده شود تا بعد از هرگونه نقصی در زمان استفاده قابل پیگیری بوده و شرکت بتواند جوابگوی محصول خود از روی شناسه‌هایی که روی کارت حک شده است، باشد.

    عددی که در مقابل عبارت «حداکثر فشار باد» روی تایر درج می‌شود، مربوط به فشار بادی است که باید لاستیک داشته باشد. هنگامی که شما می‌خواهید حداکثر بار قابل تحمل را روی آن تحمیل کنید، این عدد مقدار فشار باد توصیه شده برای استفاده نرمال نیست. مقدار توصیه شده فشار باد تایرها روی یک پلاک که معمولا در لبه داخلی یکی از دو در جلو نصب می‌شود، نوشته شده است که اگر آن را نیافتید حتما سری به دفترچه راهنمای خودرو بزنید.

     

    چه کارهایی بکنیم تا طول عمر تایرهای مصرفیمان بیشتر شود؟

    با به کارگیری چند توصیه ساده می‌توانید بر طول عمر تایر خودرویتان بیافزایید که این موضوع، علاوه بر صرفه اقتصادی، کمک خوبی نیز به محیط‌زیست می‌کند؛ چرا که تولید هر تایر، با آلودگی محیطی معادل سوختن 26 لیتر بنزین همراه است. ضمن اینکه دفع لاستیک‌های فرسوده خودرو نیز آسیب‌های متعددی را به محیط‌زیست وارد می‌کند. فراموش نکنید بالانس چرخ‌ها، تنظیم فرمان و فشار باد از جمله عواملی است که سبب زیاد‌شدن طول عمر لاستیک‌ها می‌شود. بهتر است هر 8 تا 10هزار کیلومتر، جای لاستیک‌ها را با یکدیگر عوض کنید. به این دلیل که تایرهای جلو سریع‌تر ساییده می‌شود؛ زیرا وظیفه چرخش خودرو در پیچ‌ها را نیز انجام می‌دهد. به خصوص اگر خودروی شما اکسل جلو است، سایش سریع‌تر صورت می‌گیرد. اصولا طرز تعویض و جابه‌جایی لاستیک‌ها در دفترچه راهنمای خودرو درج شده است و بهتر است در این مواقع از دفترچه‌های راهنمای خودرو کمک گرفته شود.

    انواع تایرها

     لاستیک های تابستانی:

    شکل1: تایر تابستانی

    در درجه اول برای  رانندگی در هوای خشک و کم رطوبت طراحی شده اند، لاستیک های تابستانی  برای عملکرد  خوب  بر روی  برف و یخ و یا دماهای سرد ساخته نشده اند. لاستیک های تابستانی  برای آب و هوای گرم تر طراحی شده اند، که نهایت اصطکاک و خاصیت فنری را بر روی جاده فراهم می کنند.

    طراحی عاج تایر تابستانی از شیارهای مداری، تا الگوهای پیچیده جهت دار طبقه بندی می شود که سطوح مختلف دست فرمان را در شرایط رانندگی در تابستان را ارتقاع میدهند.

    برای بیشترخودروها، سایز اورجینال لاستیک یک راهنمای خوب در انتخاب لاستیک های تابستانی جدید هستند. گرچه، شما باید این را در  نظر  بگیرید که هرچه  لاستیک  پهن تر  و بزرگتر باشه،احتمال لیز خوردن (در جاده خیس) افزایش پیدا می کند. برای کمک به جلوگیری از این اتفاق، لاستیک تابستانی با طراحی اج جهت دار را انتخاب کنید.

     

     لاستیک های زمستانی

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    نیازبه لاستیک های زمستانی به اندازه نیاز به خودروها در چرخش بوده  است ، گرچه با ظهور لاستیک های "تمام فصول"، بسیاری  از رانندگان از مزایای لاستیک های زمستانی غافل هستند. این لاستیک ها به منظور فراهم کردن اصطکاک موثر در شرایط زمستانی مشکل مثل برف، یخ و برف و باران  طراحی شده اند، لاستیک های  زمستانی دارای خصوصیت ترکیبی هستند که اصطکاک کارامدتری را در اوضاع سخت زمستانی مثل کشور کاندا فراهم می کند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    www.khodroha.com

       http://www.aftab.ir

       http://www.avaxnet.com/

       http://www.tireinfo.blogfa.com/post-22.aspx

تحقیق در مورد تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو, مقاله در مورد تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو, تحقیق درباره تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو, مقاله درباره تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله لاستیک خودروخودرو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت