تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران

تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18032
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران

    در جهان امروزی مباحث مربوط به بحران با نگرش های متفاوتی مطرح می گردد اما مهمتر از آن مدیریت بحران است چرا که در بروز حادثه و بحران ، پیشگیری ها، پیش بینی ها و پشتیبانی ها بسیار اهمیت دارند. ایران با داشتن زلزله های بزرگ و حوادث غیر مترقبه ، شاید یکی از پر بحران ترین کشور های جهان باشد. همچنین با پیشرفت علم و دانش فنی بشر و رشد روزافزون جمعیت ، شاهد فعالیتهای گسترده در زمینه استفاده بهینه از منابع انرژی نظیر منابع نفت و گاز و... می باشیم که به تبع این فن آوری، ساخت ابنیه و سازه های متناسب با هریک از زمینه های مزبور در اولویت طراحی قرار می گیرد. در سالهای اخیر با توجه به انبوه سازه های غیر مقاوم و خسارات حاصله ،در رابطه با مدیریت بحران و طراحی سازه ها در برابر زلزله و سایر بارهای دینامیکی و حوادث طبیعی حرکتهایی رو به رشد انجام گرفته و در حال گسترش است، ولی با توجه به اهمیت موضوع تاکنون در  ایران از لحاظ بالابردن سطح دانش و فن ایمن سازی سازه ها گام موثر و اصولی برداشته نشده است، از اینرو مرکز ملی مقاوم سازی ایران همانند سایر مرکز ها و موسسات علمی اثر گذار بر دانش مهندسی عمران، در اردیبهشت 1383 پس از رخداد اسفبار دی ماه 1382 یعنی زلزله بم تاسیس گردید تا کاستی های موجود در زمینه مدیریت بحران و مقاوم سازی را در پهنه لرزه خیز ایران جبران نماید و در واقع "ضرورت مطالعات بحران و مقاوم‌سازی" ایجاد مرکز ملی مقاوم سازی ایران را در این راستا تحکیم نموده است .

    مرکز ملی مقاوم سازی ایران  با همکاری و همیاری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و نخبگان و اندیشمندان ایران زمین به عنوان یک اجتماع با تفکری جهانی، با بهره گیری از دستاورد های گذشته و نو و آیین نامه های بین المللی و با اعتقاد به خرد جمعی و کار تیمی ، به جمع آوری اطلاعات، به روز نمودن و در نهایت بهره مندی از این اطلاعات به منظور توسعه بخش های مختلف کشور و این دهکده جهانی می پردازد که امید است این حرکت مفید با همکاری صاحب نظران، دانشمندان و اساتید محترم ، پژوهشگران و دانشجویان کوشا و حمایت ارگان های مرتبط در روند یکنواخت کنترل و پیشگیری مستمر باشد.

    اهداف و ضرورت ها:

    1-کمک به بهینه سازی صنعت ساخت و ساز در سازندگی سرزمین پهناور ایران با التفات به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تدوین راهکار چشم انداز بیست ساله کشور.

    2- تحقیق، شناخت، تکوین و ارتقا سطح علمی مهندسی عمران و گرایش ها و رشته های وابسته و ارایه پیشنهاد راهکار توسعه بهسازی و مقاوم سازی به ویژه در مناطق شهری و متراکم.

    3- ایجاد یک هسته فکری تخصصی با مشارکت صاحب نظران و دانشمندان دهکده جهانی به عنوان یک مرجع علمی و قابل تکیه با توجه به "ضرورت مطالعات بحران و  مقاوم سازی" و در راستای "مدیریت بحران و بهسازی سازه ها" .

    4-انجام پروژه های عمرانی( اجرایی و پژوهشی) در زمینه های مقاوم سازی ابنیه، بناهای فرسوده، سازه های مدفون، مجاری مدفون و ... در داخل یا خارج کشور به عنوان تنها مرجع صلاحیتدار با پشتوانه علمی و اجرایی نخبگان ، اندیشمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها.

    5-ایجاد‌ روحیه و انگیزه و فرهنگ پژوهش‌ و تحقیقات‌ علمی‌ در سطح‌ ملی‌ و بین‌المللی‌ بین‌ محققان‌ و متخصصانی‌ که‌ به‌گونه‌ای‌ با دانش مدیریت بحران و مهندسی عمران به ویژه صنعت مقاوم سازی ،آشنا هستند و در نتیجه جمع آوری, تجزیه و تحلیل, ویرایش و تبادل اطلاعات علمی پژوهشی.

    6-همکاری‌ با نهادهای‌ اجرائی‌، علمی‌ و پژوهشی‌ در زمینه‌ ارزیابی‌ ، بازنگری و اجرای‌ طرح‌ها و برنامه‌های‌ مربوط به ‌امر پژوهش‌ در زمینه‌ مدیریت بحران و مقاوم سازی به منظور تولید علم و دانش و کمک به پیشرفت جوامع بشری به صورت برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و تحصیلات تکمیلی.

    7- معرفی و بررسی انواع مواد و مصالح مورد کاربرد در صنعت عمران (از خاک تا آسفالت, کامپوزیت ها و...)و پژوهش در تاثیر انواع مواد افزودنی بر خواص بتن، انواع بتن‏های سبک، بتن‏های جدید و ویژه نظیر بتن پلیمری، بتن الیافی و . . . در راستای" ضرورت مطالعات مقاوم سازی".

    8- ارائه دستاوردهای سالیانه تحقیقاتی و پژوهشی داخلی وخارجی و به روز نمودن اطلاعات مهندسین و شرکت های فعال در صنعت عمران در قالب برگزاری کنفرانس ها و همایش ها، کارگاه های تخصصی و آموزشی.

    9- عملی نمودن دستاوردهای نوین با همکاری وزارت خانه ها و سایر مراکز علمی و مرتبط در راستای کاهش آسیب پذیری سازه ها و افزایش ایمنی اقتصادی و انسانی.

    زمینه های فعالیت مرکز:

    زمینه های فعالیت مرکز ملی مقاوم سازی ایران را به طور کلی می توان به صورت زیر بیان نمود.

    * همکاریهای تحقیقاتی با سایر مراکز علمی داخلی و بین المللی در راستای " ضرورت مطالعات بحران و مقاوم سازی"در تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی و ارائه نتایج در قالب مقالات و گزارشات فنی

    * تدوین و نگارش دانش فنی با استفاده از امکانات موجود در تدوین و نگارش دانش فنی صنعت مقاوم سازی و مدیریت بحران و حوادث طبیعی با همکاری سایر مراکز علمی و پژوهشی و نخبگان ملی و بین المللی.

    * تحصیلات تکمیلی، ارائه آموزشهای تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت، آموزش از راه دور، کارگاه های تخصصی و برگزاری دوره های مختلف در راستای " ضرورت مطالعات مقاوم سازی" در سطح کشور و کشور های همسایه در راستای ارتقاء صنعت مدیریت بحران و بهسازی به صورت برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی مشترک با سایر مراکز آموزش عالی.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران, مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران, تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران, مقاله درباره تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنایی با مرکز ملی مقاوم سازی ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت