تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18507
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟

    cnc مخفف کلمه Computer Numerical Control می باشد. که بیان کننده کنترل عددی توسط کامپیوتر می باشد. در این روش از کامپیوتر برای کنترل دستگاه ها جهت انجام عملیات های مختلف نظیر برش ، تراش ، حک و ... استفاده می شود. از این رو دستگاه های cnc انواع مختلفی از لحاظ کاربرد دارند.

    این نوع دستگاه ها باتوجه به روش و ابزاری که طرح مورد نظر را بر روی مواد و قطعات انجام می دهند به لیزری، پنوماتیک، مگنتیک، پلاسما و هواگاز، آب (واترجت) و فرز (مته) تقسیم بندی می گردند که هرکدان برای موارد خاصی توسعه داده شده اند. 

    دستگاه های لیزر برای کار روی طیف گسترده ای از غیرفلزات و فلزات ساخته شده اند. این دستگاه ها برای پیاده سازی طرح مورد نظر از لیزر استفاده می نمایند و بالطبع از سرعت و دقت و ظرافت بالایی برخوردارند. به عنوان مثال برای کار روی:

    چوب

    تبلیغات 

    کاغد

    پارچه و چرم

    پلکسی

    حک روی سنگ و ...

    سی ان سی پنوماتیک  مناسب حکاکی بارکد، سریال، لوگو ، پلاک و ... بر روی قطعات فلزی و غیرفلزات سخت می باشد. روش کار این دستگاه به صورت وارد کردن ضربه از طریق یک قلم بر روی قطعه است. قیمت این دستگاه ها نسبت به لیزر ارزان می باشد. 
    دستگاه های پلاسما و هواگاز برای برش آهن و فولاد و ... کاربرد دارند.
    دستگاه های واترجت برش و حک با استفاده از آب وظیفه خود را انجام میدهد. این دستگاه ها فشار آب را آنقدر بالا می برند و از یک مسیر بسیار نازک عبور می دهند تا اینکه آب می تواند فولاد، سنگ و ... را برش دهد. این دستگاه ها دارای دقت بالایی هستند و بیشتر برای کار رو ی موادی مناسب هستند که لیزر و پلاسما یا عمق مورد نظر را نتمیتوانند برش دهند و یا اینکه جنس مواد بگئنه ای است که لیزر و شعله به آن آسی می رساند مانند شیشه. 

    دستگاه های فرز نیز با استفاده از مته های مخصوص کار خود را پبش می برد و ظرافت لیزر را ندارد.

     

    کاربرد cnc

    امروزه به خاطر مزیت های بسیار زیاد ماشین سی ان سی نسبت به کار دستی، استفاده از آن رشد چشمگیری پیدا کرده و از ماشین سی ان سی در کارهای زیادی استفاده می شود.  این دستگاه می توانند عملیات متفاوتی مانند برش، تراش، حکاکی و ... را روی مواد مختلفی مانند فلز، سنگ، چوب، شیشه پلاستیک، پگلی گلاس ... انجام دهد. 

       ماشین سی ان سی خود انواع مختلفی مانند دستگاه لیزر فلزات، دستگاه لیزر غیر فلزات، cnc فرز... دارد که کاربردهای هر کدام با دیگری متفاوت است. 

    1) دستگاه لیزر فلزات:

       این دستگاه، که در انواع متنوعی عرضه می شود، عمل حک، برش، تراش، جوش، مارک و ... را روی فلزات مختلف انجام می دهد. از کاربردهای ماشین سی ان سی لیزری مخصوص فلزات برای کارهای مختلفی مانند برش ورقه های فلزی برای تابلوسازی، درج مارک بر روی قطعات الکترونیک، مارک زنی قطعات فلزی صنعتی مانند بلبرینگ، مارک زنی روی قطعات مدور، مارک زنی یراق ماشین آلات، شیرآلات، ابزار آلات، وسایل آشپزخانه، تجهیزات پزشکی، مارک زنی پلاک فلزی، و ... استفاده می شود. 

    2- دستگاه لیزر غیر فلزات: 

       با این ماشین سی ان سی لیزری غیر فلزات می توان انواع عملیات برش، حکاکی و ... را روی پلاستیک، پلکسی گلاس، و ... انجام داد. از کاربردهای ماشین سی ان سی لیزری غیر فلزات می توان به ساختساعت دیواری، جعبه، قاب عکس، ست اداری، پازل های کوچک و بزرگ، ساخت ماکت،  ساخت تابلوهای معرق،  حکاکی خودکار تبلیغاتی، ساخت تندیس، لوح تقدیر، ساخت تابلوهای راهنما، حکاکی بر روی پارچه، کیف و کفش، چرم و .... اشاره کرد. 

       نوع سوم ماشین سی ان سی دستگاه فرز سی ان سی است که می توانند برش، حکاکی و تراش را روی چوب، فلز، سنگ و شیشه انجام دهند. 

       مهمترین کاربرد های ماشین سی ان سی فرز، برش و تراش چوب های ام دی اف است. با این کار می توان انواع درب ام دی اف، میزام دی اف، سیسمونی و .. را تولید کرد. کاربرد دیگر ماشین سی ان سی فرز در سنگ است که می توان با آن حکاکی سنگ مزار، تراش پایه های سنگی، معرق سنگهای مرمر و ... را انجام داد. 

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان CNC سی ان سی چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت