تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18508
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها

    بلوتوث یک تکنولوژی بی‌سیم با برد کوتاه است که ارتباط بین دستگاه‌ های الکتریکی از قبیل تلفن‌های همراه، پرینترها و لب تاپ‌ها را بدون سیم یا کابل برقرار می‌کند

     

    عادی شده است. سازندگان تلفن های همراه و لپ تاپ ها، محصولاتی هستند که بیشترین استفاده از این تکنولوژی را برای فروش بیشتر به کار گرفته اند و بلوتوث در دست آنان یک برگ برنده در مقابل رقیبان محسوب می شود.
    بلوتوث یک تکنولوژی بی سیم با برد کوتاه است که ارتباط بین دستگاه های الکتریکی از قبیل تلفن های همراه، پرینترها و لب تاپ ها را بدون سیم یا کابل برقرار می کند. این تکنولوژی از یکباره کوتاه امواج رادیویی برای ارتباط داخلی بین اجزای یک شبکه کوچک بی سیم استفاده می کند.
    مجموعه ای از سیم ها را تصور کنید که دستگاه های جانبی را به کامپیوتر شخصی و کامپیوتر شخصی را به شبکه وصل می کند و تصور کنید که تمام این سیم ها و کابل ها نباشند! تصویر دلپذیری است، نه؟ تکنولوژی بلوتوث به عنوان یک لینک رادیویی با برد کوتاه و قیمت ارزان عمل می کند. این سیستم هم برای دستگاه های سیار و هم دستگاه های ثابت، امنیت ایجاد می کند. ماموریت اصلی، ایجاد یک تکنولوژی بی سیم استاندارد است تا جایگزین انبوه کابل ها و سیم هایی شود که دستگاه های محاسباتی و کامپیوترها را به یکدیگر متصل می کنند.
    • دندان آبی
    بلوتوث در لغت به معنای «دندان آبی» است. این لغت برگرفته از نام هارالد بلاتاند یکی از پادشاهان دانمارک است که در سال های ۹۴۰ تا ۹۸۵ پس از میلاد در دانمارک زندگی می کرده است. این پادشاه که در بین وایکینگ های اسکاندیناوی محبوبیت زیادی داشته است، باعث اتحاد چندین پادشاهی از هم گسیخته شد. بلاتاند به دندان آبی شهرت داشته است. بنابراین از آنجایی که بلوتوث با معرفی یک معیار جهانی به هماهنگ کردن هزاران استاندارد رقیب می پردازد؛ این نام برای آن انتخاب شده است.
    اما تکنولوژی «دندان آبی» - یا به آن نام اصلی که برای همه آشناست: Bluetooth- در سال ۱۹۹۴ توسط شرکت سوئدی اریکسون ایجاد شد. سرپرستان این تیم تحقیقاتی، ال ام اریکسون و پاپ هارتسن بودند که هدف آنها ایجاد ارتباطی رادیویی و ارزان قیمت بین موبایل ها بود. با گسترده شدن تحقیقات، چهار شرکت نوکیا، آی بی ام ، توشیبا و اینتل هم به شرکت اریکسون پیوستند و در سال ۱۹۹۸ یک «گروه ویژه علاقه مند به بلوتوث» با نام اختصاری SIG تشکیل دادند. در دسامبر سال ۱۹۹۹ این گروه اعلام کرد که شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و موتورولا هم به این کمپانی ها افزوده شده اند.
    • مروری بر خصوصیات Bluetooth
    به هر جهش یک باند فرکانسی اختصاص می دهد. این طیف گسترده برای جهش از یک کانال به کانال دیگر استفاده می شود که باعث ایجاد یک لایه امنیتی قوی می شود.
    در هر پیکونت تا هشت دستگاه می تواند شرکت داشته باشد. دستگاه های متصل در یک شبکه ad hoc، که نیازی به تعیین قبلی و برنامه ریزی ندارند، پیکونت را تشکیل می دهند. این شبکه، یک شبکه متقارن است. در زمان ارتباط هر دستگاه دسترس یکسانی به سایر دستگاه ها دارد. در این سیستم یک دستگاه به عنوان واحد میزبان (مستر) و بقیه به عنوان مهمان (اسلیو) مشخص می شوند.
    برخلاف سیستم های بی سیمی نظیر مادون قرمز که در آن دو دستگاه گیرنده و فرستنده باید دقیقاً رو به روی هم باشند و هیچ مانعی بین آنها نباشد، بلوتوث آزادانه تر عمل می کند و برای ایجاد ارتباط بین دو دستگاه دارنده این سیستم فقط کافی است که این دو دستگاه در برد یکدیگر باشند تا ارتباط بین آنها ایجاد شود و سیگنال ها می تواند از پشت موانعی مانند دیوار هم ارسال شوند.
    هم کاربردهای همزمان و هماهنگ و هم غیر هم زمان را پشتیبانی می کند، بنابراین به کار بردن دستگاه های متنوع و سرویس های متنوع را آسان می کند.
    • آرایش شبکه
    این سیستم به صورت نقطه به نقطه و نقطه به چند نقطه می تواند فعالیت کند. در مورد عملکرد نقطه به نقطه می توان رابطه بی سیم یک موبایل به عنوان دستگاه متحرک و خود موبایل به عنوان بیس را مثال زد. در مورد عملکرد نقطه به چند نقطه هم می توان چند پرینتر و فقط یک دستگاه کامپیوتر را در نظر گرفت. می توان این کامپیوتر را با استفاده از سیستم بلوتوث به چند پرینتر موجود ارتباط داد و از طریق کامپیوتر به عنوان بیس از تمام کامپیوترها به صورت همزمان یا جداگانه استفاده کرد.
    • فرکانس رادیویی و جهش طیف
    اگر میزان زیادی نویز رادیویی وجود داشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟ آیا این مسئله باعث اختلال در ارتباطات بلوتوث نمی شود؟ این سیستم طوری طراحی شده است تا از جهش فرکانسی و تائید سریع استفاده کند که ارتباطات را قوی و به دور از خطا می کند. با جهش به یک فرکانس جدید، بعد از این که هر بسته اطلاعاتی دریافت می شود، علاوه براینکه کمک می کند تا تداخل امواج محدود شود، موجب افزایش امنیت هم می شود. سرعت ارسال اطلاعات در سیستم بلوتوث یک مگا بایت در ثانیه است.
    بلوتوث در فرکانس ۴۵/۲ گیگاهرتز ارتباط برقرار می کند و توافق بین المللی برای استفاده صنعتی، علمی و پزشکی (ISM) از آن انجام شده است. این فرکانس، فرکانس میانه است. فرکانس دقیق بلوتوث ۴۰/۲ گیگاهرتز تا ۴۸/۲ گیگاهرتز است. در این محدوده فرکانس، ۷۹ کانال رادیویی فرکانس متفاوت وجود دارد. برای این که در امواج به کار رفته در دستگاه های بلوتوثی که در برد یکدیگر قرار دارند اختلال رادیویی ایجاد نشود، هر دستگاه در هر ثانیه ۱۶۰۰ بار این ۷۹ کانال را به صورت شانسی انتخاب می کند. در این صورت اگر دو دستگاه در برد یکدیگر قرار داشته باشند و بر حسب شانس هر دو، یک کانال رادیو - فرکانس مشترک را انتخاب کنند، زمان اشتراک آنها به قدری کوتاه است که هیچ تداخلی را باعث نمی شود. محدوده ارتباطی استاندارد در بلوتوث، ۱۰ سانتی متر تا ده متر است که با افزایش قدرت مخابره تا صد متر نیز قابل افزایش است.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها, مقاله درباره تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نگاهی به تکنولوژی بلوتوث وداع با سیم‌ ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت