تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18512
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲

    اگر چه تعداد کاربرانی که از ارتباطات سریع DSL و کابلی برای اینترنت بهره می برند در حال گسترش است ، اما هنوز بسیاری از کاربران به این ارتباطات سریع اینترنت دسترسی ندارند و تمام امکاناتشان همین مودم های آنالوگی هستند که برای شماره گیری خدمات دهنده سرویس اینترنت از خط تلفن بهره می گیرند.

     

    مهم ترین نیازمندی های بیشتر کاربران کامپیوتر ، ارتباط هر چه سریع تر اینترنت است ، زیرا صفحات گسترده جهانی روز به روز در حال گسترش هستند و گرافیک ، کلیپ های ویدیویی و سایر فایل ها و برنامه های فراخوانی به کمک مودم ها در کامپیوتر ها ذخیره می شوند و بدین ترتیب مردم سراسر جهان به مودم وابسته هستند .
    اگر چه تعداد کاربرانی که از ارتباطات سریع DSL و کابلی برای اینترنت بهره می برند در حال گسترش است ، اما هنوز بسیاری از کاربران به این ارتباطات سریع اینترنت دسترسی ندارند و تمام امکاناتشان همین مودم های آنالوگی هستند که برای شماره گیری خدمات دهنده سرویس اینترنت از خط تلفن بهره می گیرند .
    حال آیا سری مودم های تازه برای افزایش سرعت اینترنت کمکی به شما می کند ؟ اگر سری به بازار کامپیوتر بزنید متوجه عرضه تجهیزاتی می شوید که برای افزایش سرعت اینترنت ساخته شده اند . یکی از این تجهیزات سری تازه « Connection Protocol » معرف به V.۹۲ است . استاندارد مودم V.۹۲ توسط اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) معرفی شده است . مکان این اتحادیه که در سوییس است بر استانداردهای مخابراتی دولتی و خصوصی سراسر جهان نظارت دارد . اگر چه ITU ، استاندارد V.۹۲ را پذیرفته ، اما هنوز برخی از کاربران نمی دانند که مودم های V.۹۰ را بخرند یا V.۹۲ .
    استاندارد V.۹۲ به خاطر الگوها و الگوریتم فشرده سازی تازه اش سرعت فراخوانی را تا حدی افزایش می دهد ، اما سرعت قابل توجه آن در فرستادن اطلاعات به اینترنت نهفته است . مودم های V.۹۲ برای انتقال اطلاعات از تمام ذرات کابل های مسی تلفن کاربران استفاده می کنند . مودم های V.۹۰ خوب امروزی می توانند اطلاعات را تا سرعت نهایی ۵۶ کیلوبایت در ثانیه انتقال دهند و این سرعت نهایی ، برای فراخوانی اطلاعات با استفاده از مودم های آنالوگ قراردادی خط تلفن است .
    مودم های V.۹۲ سرعت فرستادن اطلاعات به اینترنت را از ۶/۳۳ کیلو بایت به ۴۸ کیلوبایت در ثانیه افزایش داده اند . این افزایش سرعت باعث بهبود سرعت کنفرانس تصویری و ارتباطات معمولی می شود که عملکرد دستگاه را تا حدودی بهبود می بخشد . موارد زیر نیز از قابلیت های مهم مودم های V.۹۲ محسوب می شوند . نخست این که زمان ایجاد ارتباط مودم های V.۹۲ با اینترنت کاهش می یابد .
    برخی کاربران مودم های V.۹۲ اطلاع داده اند که زمان لازم برای ایجاد ارتباط با اینترنت و سایت مورد نظر به نصف کاهش یافته است . از دیگر ویژگی های جالب مودم های V.۹۲ توانایی نگهداری ارتباط اینترنتی در حالت انتظار یا « On Hold » به مدت پانزده دقیقه است تا به تلفن رسیده و در همان خط پاسخ گویید .
    همان گونه که می دانید مودم های موجود در گذشته قادر به این کار نبودند و در صورت تماس گرفتن با خط شما در حالی که به اینترنت متصل بودید طرف مقابل بوق اشغال می شنید و همچنین ارتباط اینترنتی شما ناگهان قطع می شد ، در حالی که مودم های V.۹۲ ویژگی های خوبی دارند .
    البته این مودم ها در کنار مزایای خود دارای نقص هایی نیز هستند . نخست این که خدمات دهنده سرویس اینترنت شما (ISP) باید توانایی پشتیبانی از پروتکل V.۹۲ را داشته باشد که بیشتر آنها این توانایی را ندارند و روش پی بردن به این مسأله این است که از کسی بخواهید در هنگام ارتباط تان با اینترنت به شما تلفن کند . مشکل دوم این است که سرعت استاندارد V.۹۲ تنها کمی بیش از مودم های ۵۶K با استاندارد V.۹۰ است . با این حال اگر شما به طور مرتب به اینترنت وصل می شوید و مودم ۵۶K هم ندارید ، بهتر است که از مودم های V.۹۲ استفاده کنید . مودم های V.۹۲ از استاندارد V.۹۰ پشتیبانی می کنند و بهای مناسبی هم دارند .
    به بازار آمدن این مودم ها به این معناست که کارآیی بهتری نسبت به مودم های V.۹۰ دارند و از این رو تعجبی ندارد که مشاهده کنید بهای مودم های V.۹۰ به نصف این مودم ها کاهش یافته است .
    هنگام خرید مودم با یک دسته مودم بر می خورید که برای استفاده نیاز به سیستم عامل ویندوز دارند . مانند «Win Modems » بسیاری از این دسته مودم ها ، یک چیپ کنترل گر داخلی که به آنها امکان استفاده خارج از محیط ویندوز را بدهند ندارند ، از این رو این مودم ها از منابع ریز پردازنده کامپیوتر استفاده می کنند ، در نتیجه روی عملکرد کلی کامپیوتر تاثیر منفی می گذارند . این مودم ها را «Controlless» نیز می نامند که در تقابل با «Control_Based» است .
    مودم های Control_based می توانند در هر سیستم عاملی مانند Dos ، یونیکس و ویندوز کار کنند . حتی اگر سیستم عامل شما ویندوز باشد ، برای بهبود علمکرد سیستم بهتر است از مودم های Control_based استفاده کنید . همچنین می توانید مودم خارجی ، داخلی ، PCI ، ISO یا USB بخرید . اما تصمیم شما باید تا حد زیادی بر مبنای سیستم کامپیوتر و علاقه مندیتان باشد .
    برای خریداری مودم داخلی نخست باید ببینید که آیا درون جعبه کامپیوتر شکاف PCI یا ISO خالی دارید . البته بیشتر کامپیوترهای تازه یک شکاف PCI اضافی دارند . اگر قصد انتخاب یک مودم داخلی را دارید بهتر است مدل PCI را انتخاب کنید ، زیرا شکاف PCI کامپیوتر توانایی انتقال سریع تر اطلاعات را دارد . اگر هم مودم خارجی می خواهید باید تصمیم بگیرید که آن را به صورت Serial یا USB نصب کنید در هر صورت تصمیم نهایی با شماست .
    اگر کاکپیوتر شما پورت USB آزاد دارد ، بهتر است که از آن استفاده کنید زیرا کار کردن با آن بهتر و ساده تر است . اگر قصد اتصال مودم خارجی به پورت سریال را دارید ، دیگر نمی توانید از آن پورت برای وسیله دیگری استفاده کنید ، زیرا مودم نصب شده آن را تنها برای خود نگه می دارد . در مورد سرعت نیز بسیاری از کاربران گفته اند که سرعت مودم های USB بالاتر از مودم های وصل شده به روش سریال هستند .
    البته این قضیه به تعداد تجهیزات متصل شده به پورتهای USB در کامپیوتر نیز بستگی دارد . هر چه تعداد وسایل وصل شده به پورت های USB بیشتر باشد ، سرعت آن نیز به نسبت کند می شود ، زیرا آنها به طور استاندارد در سرعت USB شریک می شوند . به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از پورت USB باید از سیستم عامل ویندوز ۹۸ یا تازه تر استفاده کنید .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان نکاتی در مورد مودم های V.۹۲
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت