تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18537
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ

    در آینده )) و مسائل آن سال هاست که موضوع تحقیق و تفکر بسیاری از اندیشمندان معاصر قرار گرفته است . یکی از نویسندگانی که در این زمینه صاحب تالیفات مهم و مشهوری است (( آلوین تافلر )) می باشد . او در کتاب تحسین بر انگیزش (( موج سوم )) تحولاتی که بشر در دهه آینده با آن روبرو است می پردازد . موج سوم بر این مفهوم بنا شده است که تاریخ بشر دو انقلاب را پشت سر گذاشته است : (( انقلاب کشاورزی )) و (( انقلاب صنعتی )) و اکنون در آستانه سومین آن یعنی (( انقلاب الکترونیک )) قرار گرفته است . صنعت نت ورک مارکتینگ همزمان با توسعه و رشد اینترنت و متعاقب آن تجارت الکترونیک سوار بر موج سوم شده و با استفاده و بهینه از پدیده های موج سومی چون تجارت الکترونیک خود را به عنوان یک صنعت قدرتمند در جهان معرفی کرده است . امروزه تجارت الکترونیک جزء تفکیک ناپذیر نت ورک مارکتینگ شده است . در این مقاله می خواهیم جایگاه و آینده موج سوم را بررسی نمائیم و توضیح دهیم صنعت نت ورک مارکتینگ بعنوان یک شغل موج سومی دارای چه خصوصیات و ویژگی هائی است و اصولاً آینده این صنعت در کشور ما چه خواهد شد و چرا بسیاری در کشور ما نت ورک مارکتینگ را یک شغل نمی دانند ؟

    1) داستان موج ها

    عصر کشاورزی : آغاز موج اول را در حدود 8 هزار سال قبل از میلاد می دانیم که تا حدود  1750-  1650 ادامه می یابد .

    عصر صنعتی : از قرن 18 آغاز می شود . تمدن صنعتی از اروپا آغاز و با صنعتی شدن کشور های اروپائی به دیگر کشور ها گسترش یافت .

    موج الکترونیک : از دهه 50 –  60 میلادی شروع گشته است . همانطور که انقلاب صنعتی باعث ویرانی ساختار های نظام کشاورزی شد این انقلاب هم ساختار های نظام صنعتی را متلاشی کرده یا خواهد کرد . رشد اختراعات و پیشرفت در زمینه کامپیوتر ، اینترنت ، تجارت الکترونیک ، ظهور دهکده جهانی و تحولات ناشی از آن و واقعیاتی چون : دولت الکترونیکی ، پول الکترونیکی ، شهر الکترونیکی ، دانشگاه الکترونیکی و ... باز تابی از ظهور موج سوم است .

    درس اول برای نت ورکر ها

    انتقال از هر دوره به دوره دیگری به صورت مسالمت آمیز و ملایم صورت نمی گیرد بلکه این انتقال موج ها همراه با در گیری ها و خشونت های فراوان صورت می گیرد . هر موج در جوامع و تمدن ها (( تغییرات )) فراوانی را به وجود می آورد . لذا این باعث می شود موج موجود از همه ابزار و توان خود برای بقای خود استفاده می کند . از طرف دیگر تمدن جدید هم برای تثبیت خود از هیچ کوششی فروگذار نیست :

    جنگ های داخلی آمریکا آنطور که بسیار تصور می کنند انحصاراً بر سر

    مساله اخلاقی بردگی نپیوست . بلکه مساله بزرگتری را در بر می گرفت

    که عبارت بود از اینکه آیا قاره ثروتمند جدید باید به وسیله کشاورزان

    اداره شود یا صنعت گران ؟ نیرو های موج اول بر آن حکومت کنند یا

    نیرو های موج دوم ؟   

    (( آلوین تافلر ))

    نت ورک مارکتینگ به عنوان یک پدیده موج سومی و ما بعنوان یک نتورکر شرایط سختی را باید تحمل کنیم . ما در جامعه ای زندگی می کنیم که در حال گذر از موج اول به موج دوم است که موج سوم نیز از راه رسیده است . جامعه با ادبیات و ویژگی های موج سوم بیگانه است و این یعنی حرکت بر خلاف جریان آب . مثلاً  در حالیکه کشور های پیشرفته خرید و فروش اینترنتی و بانکداری الکترونیک به پدیده هایی رایج تبدیل شده برای توضیح چگونگی خرید و نقد کردن پورسانت در نت ورک احتیاج به صرف انرژی زیاد برای توضیح این مساله به دیگران داریم .

    ما آخرین نسلی هستیم از یک تمدن کهن و اولین نسل از یک تمدن نوین

    و بسیاری از سرگشتگی ها ، دلواپسی ها و سرگردانی های شخصی مان

    مستقیماً ناشی از تعارضی که در درون ما و درون نهادهای سیاسی ما

    و بین تمدن رو به مرگ موج دوم و تمدن رو به تکوین موج سوم است

    که رعد آسا می آید تا جای خود را باز کند جریان دارد .

    (( آلوین تافلر ))

    2) مقایسه موج ها :

    هر تمدن و موج شرایط مشخصات خاص خود را دارد اما ما می خواهیم تا آنجا که به تجارت ما بر می گردد از چند منظر این سه تمدن را با هم مورد مقایسه قرار دهیم .

    1) محل کار :

    الف : موج کشاورزی : محل کار مزرعه است . مزرعه ای که جزئی از خانه کشاورز است .

    ب : موج صنعتی : در موج دوم میان خانه و محل کار فاصله ایجاد می شود و افراد روانه کارخانه ( کارگر ) یا اداره ( کارمند ) می شوند .

    ج : موج الکترونیک : دوباره کانون تمدن به خانه باز می گردد . افراد می توانند از طریق اینترنت و در فضای مجازی وب به فعالیت اقتصادی مشغول شوند در حالیکه در دو موج اول و دوم کار در فضای فیزیکی - مزرعه و کارخانه یا اداره - صورت می گرفت . فعالیت کار در موج سوم در فضای مجازی اینترنت رخ می دهد .

    2 ) انرژی :

    الف : موج کشاورزی : در جوامع موج اول انرژی قدرت یعنی نیروی حیوان و انسان ( بردگان )است . تخمین زده شده که اروپا تا زمان انقلاب فرانسه انرژی مورد نیازش را از حدود 14 میلیون راس گاو و اسب تامین می کرد .

    ب : موج صنعتی : اما جوامع موج دوم انرژی مورد نیاز خود را از زغال سنگ و گاز و نفت تامین می کردند .

    ج : موج الکترونیک : در موج سوم اساسی ترین ماده خام این تمدن ‌‌(( اطلاعات )) و (( تخیل )) است .

    3) قدرت :

    موج کشاورزی : در این عصر هر آن کس که از قدرت بدنی و جنگ آوری بیشتری بر خوردار باشد صاحب قدرت است .

    موج صنعتی : مقدار سرمایه مالی هر کس در این موج قدرت جایگاه اجتماعی افراد را تعیین می کند .

    موج الکترونیک : هر کس از قدرت تفکر بالاتر و اطلاعات بیشتری بر خوردار باشد توانمند تر است .

    در موج اول آنکه ثروتمند تر است قوی تر است . در موج دوم آنکه پولدار تر است قدرتمند تر است . اما در موج سوم آنکه دانا تر است قدرتمندتر است : توانا بود هرکه دانا بود .

     

    درس دوم برای نتورکرها

    ازمزایای شغل خود آگاه باشید

    1) نت ورک مارکتینگ و توسعه عدالت اجتماعی :

    در موج های قبلی اگر(( زور )) و(( زر)) نداشته باشید نمی توانید در جامعه  رشد کنید و به قدرت برسید . در عصر سرمایه داری اگر سرمایه نداشته باشید جایی برای رشد شما  وجود نخواهد دشت . اما در موج سوم هرکس می تواند با استفاده از اطلاعات دانش و خرد که در انحصار هیچ کس نمی باشد پله های صعود را طی کند : آیا آنانکه می دانند با آنانکه نمی دانند برابرند ؟ در موج سوم و صنعت نت ورک مارکتینگ جواب این سوال (( آری )) نمی باشد . عدالت اجتماعی یعنی فرصت برابر برای رشد . عملکرد این صنعت جوان در کشور ما منعکس کننده این واقعیت است که بسیاری از جوانان مستعد از طبقات پایین جامعه صرفاً به مدد انگیزه زیاد برای پیشرفت و کسب اطلاعات توانسته اند از رهگدرفعالیت در صنعت نت ورک مارکتینگ به تحولات   ((مثبت))  در زندگی خود دست یابند . در نت ورک مارکتینگ کسانی که اطلاعات بیشتری داشته باشند موفق ترند و سایرفاکتور های موجود در موج های قبلی چون موقعیت اجتماعی و ثروت تاثیری در موفقیت افراد ندارد .

    2) ساعت کار شناور :

    در  عصر کشاورزی  فعالیت  شغلی  فصلی است  و  در  زمان هایی  خاص  کار  و  تلاش  اقتصادی  صورت

     می گرفت  . در موج دوم افراد محدود در چهار چوب ساعات کاری تعیین شده از سوی کار خانه و ادارات خود هستند و ارده ای در تعیین کساعات کاری خود ندارند . اما در موج سوم شما می تونید فعالیت شغلی خود را به صورت on line  در هر ساعت از شبانه روز که مایلید انجام دهید . یکی از مزایای فعالیت در نت ورک مارکتینگ این است که شما خودتان ساعت کاریتان را تعیین می کنید و در هر ساعت که مایلید و می توانید در خانه خود و دوستانتان فعالیتهای آ'وزشی و دیگر فعالیت های مربوط به این تجارت را انجام دهید و محدودیت زمانی برای فعالیت در این تجارت  ندارید .

    3) سرمایه گزاری مالی اندک برای شروع در این تجارت :

    بر عکس مشاغل موجود در جامعه که احتیاج به یک سرمایه گذاری مالی هنگفت برای کسب در آمد دارید از آنجاکه سرمایه اصلی شما در این تجارت (( زمان )) و (( اطلاعات )) است همه افراد با هر توان مالی می توانند تجارت خود را در این صنعت آغاز نمایند .

     

    چرا مردم نت ورک مارکتینگ را یک شغل نمی دانند ؟

    اکثر کسانی که با بازاریابی شبکه ای آشنا می شوند نمی توانند آن را به دید یک فعالیت جدی اقتصادی تلقی کنند . آنها تصور می کنند بازار یابی شبکه ای حرفه ای نیست که احتیاج به مهارت و اطلاعات خاصی باشد . این مساله باعث می شود که افراد در این شغل مرتکب 8 اشتباه فاحش شوند که در این صنعت از آن به عنوان (( 8 دلیل شکست )) نام برده می شود .

    در واقع اگر افراد 1) این کار ار جدی نمی گیرند . 2) به این کار شک دارند . 3) تمرکز روی این کار ندارند . 4) وقت برای آموزش و کسب مهارت شغلی نمی گذارند . 5) قادر به معرفی موثر شغل خود نیستند . 6) دید عجله دارند . 7) هدف ندارند . 8) آینده نگری ندارند . مربوط به این واقعیت است که آنها اصولاً دیدگاه صحیحی نسبت به این تجارت نداند و به آن به عنوان یک شغل و تجارت نمی نگرند .

    اما سوال مهمی که در اینجا مطرح است این می باشد که چرا افراد نت ورک مارکتینگ را به عنوان یک شغل نمی نگرند  و چه کنیم که این  دیدگاه غلط تصحیح شود ؟ زیرا بدون ایجاد یک نگرش صحیح در افراد آنها در این تجارت کاری از پیش نخواهند برد . در واقع اولین وظیفه شما به عنوان یک نت ورکر در این تحارت این است که قبل از هر چیز یک دیدگاه صحیح در ذهن افراد مجموعه تان نسبت به این تجارت ایجاد نمایید .این مهمترین گام آموزشی شماست : تغییر دیدگاه شاید مهم ترین دلیلی که افراد دیدگاه شغلی ندارند به (( جدید )) بودن این تجارت بر گردد . در واقع (( مکان شغلی )) و نوع (( سرمایه گذاری )) در این نوع از تجارت جدید است . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ , مقاله در مورد تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ , تحقیق درباره تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ , مقاله درباره تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله موج سوم و نت ورک مارکتینگ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت