تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18737
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام

     

       پرفروش ترین کتاب سال آمریکا پس از حادثه ۱۱سپتامبر،۲۰۰۱ روایت زندگی حضرت محمد به قلم کارن آرمسترانگ بود. خانم آرمسترانگ از برجسته ترین صاحبنظران دین در جهان انگلیسی زبان است که هفت سال از عمرش را در سلک راهبه ای کاتولیک سپری کرد و احوالات خویش را در کتاب «از میان معبد تاریک» بازنویسی کرد. خوانندگان فارسی زبان او را بیشتر با اثر «خداشناسی؛ از ابراهیم تا کنون» با ترجمه محسن سپهر منتشر شده از سوی نشر مرکز، می شناسند.
        انگیزه اصلی آرمسترانگ از نوشتن کتاب «محمد»، دفاع از اسلام و روشن کردن ذهن مسیحیان غربی نسبت به چهره پیامبر اسلام است که پس از انتشار کتاب «آیه های شیطانی» سلمان رشدی در غرب، به سختی دچار ابهام شده بود. او در مقدمه ای که بر چاپ۲۰۰۱ این کتاب نوشت می آورد که :«من این کتاب را به این خاطر نوشتم که، در واقع، افسوس می خوردم که سیمای محمد برای مردم غرب فقط تصویری باشد که کتاب رشدی ارائه می دهد.»
        اما پس از ماجرای سلمان رشدی و گذشت ۱۰سال که اسلام ستیزی غربیان هم کمی رنگ باخته تر شد، ناگهان در ۱۱سپتامبر۲۰۰۱ با انفجار برجهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی آمریکا، مجدداً تمامی دنیا متوجه اسلام و مسلمانان شد. غربیان این حادثه را به عنوان سند تعصبی بودن اسلام مهر کردند و این حادثه، بدبینی غربیان را نسبت به دین محمد (ص)، و این که اسلام دین ترور، قتل و وحشت است را مجدداً زنده کرد. چرا که بیشتر مردم غرب آنچنان از اسلام بی اطلاع بودند که به هیچ وجه نمی توانستند داوری منطقی داشته باشند. و از آنجایی که عاملان ۱۱سپتامبر مدعی بودند که پیرو صدیق محمد (ص) هستند و پا در جای پای او می گذارند، یک دفعه فروش قرآن و کتابهای مربوط به اسلام در غرب بالا رفت چرا که مردم غرب دیگر نسبت به مسائل دنیای اسلام و داشتن فهم بیشتر از دین اسلام نمی توانستند بی تفاوت باشند و به قول آرمسترانگ از این حمله تروریستی می توان به نتیجه گیری مثبت و درستی جهت بارور کردن افکار مردم غرب نسبت به اسلام رسید و کارن آرمسترانگ روایت واقعی زندگی محمد (ص) را در این مقطع حساس تاریخ بشری لازم دید چرا که غرب پی برده بود که اگر بخواهد در قرن۲۱ با سایر مسلمانان همساز عمل کند باید معرفت خود را از عقاید، احساسات و روش زندگی مسلمانان بالا برد و بهترین راه برای این شناخت آشنایی با روش زندگی پیامبر اسلام است.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کتاب زندگی نامه پیامبر اسلام
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت