تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19033
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان

    چکیده

    به راستی وقتی به حیات انسان در این جهان می اندیشیم ، نقطه ای را بالاتر و والاتر از خانواده ی متعادل و ایده آل نمی یابیم یک خانواده ی خوب و همدل یک خانواده ی صمیمی ، هدفدار و پویا ، یک خانواده ی آگاه نسبت به خود و جهان پیرامون خویش ، حتی اگر نسبت به خود و جهان پیرامون خویش ، حتی اگر در دل کویر به سر برده احساس از شادمانی ، آرامش و استغفا را در درون اعضای خویش به وجود می آورد . اعضای چنین خانواده ای در یافتن هویت فردی ، اعتقادی ، ملی و سیاسی خویش ، با مشکل چندانی مواحه نمی شوند .

    خانواده ی خوب و ایده آل این احساس عمیق خود بودن و راضی از بودن در خانه ی خویش را ایجاد می کند . مشکلات ، دردها ، ناکامی ها و مسائل عدیده ای که انسان در این جهان ناگزیر از مواجه شدن با آن هاست ، در درون چنین خانواده ای قابل تحمّل می شود و هر مشکلی می تواند به مدد این خانواده ، تبدیل به عاملی به رشد و تکامل شود مشکلات در فضای چنین خانواده ای تنها از وجه کاهنده و زحمت آفرین آن مورد توجه قرار نمی گیرد ، بلکه با همیاری و هم فکری اعضای خانواده با یکدیگر از میان بر می دارند و با قدرت اندیشه و اداره ی آدمی با اتکال به خداوند لایزال ، می توانند مصائب بزرگ و عظیم را پشت روی بگذارند . در این مقاله سعی کردیم به عوامل تحکیم خانواده از دیدگاه اسلام پرداخته و نکاتی را هر چند اندک اما پر بار تقدیم نماییم .

    امید است که مورد توجه قرار گرفته و مثمرثمر واقع شود .

    جمله صفاتی هستند که برای توصیف نیکویی روحی ، در این خانواده ها نام می برند .

     

    7 ) تشویق و تحسین به موقع و مناسب

    محبوب بودن و مورد تشویق و تمجید دیگران قرار گرفتن یکی از اساسی ترین نیازهای انسان است . در خانواده های مستحکم اعضای خانواده ، مخصوصاً پدر و مادر ، به جای سرزنش و عیب جویی مداوم ، در جست و جوی یافتن نکات مثبت افراد خانواده یکدیگرند تا مورد تشویق و تمجید قرار دهند .

    بعد از یک روز کاری ، اعضای خانواده وقتی به یکدیگر می رسند ، هریک درصد یافتن نکته ای مثبت در رفتار و کارهای روزانه ی دیگری است تا با مورد توجه قرار دادن آن نکته و بازگو کردن آن ، روحیه ی یکدیگر را تقویت کنند .

     

    8 ) رعایت معیار های اخلاقی

    خانواده مستحکم دارای معیارها و ارزشهای مشخصی است که کلیه ی اعضا از آن پیروی می کنند . ارزش ها و معیارهایی مانند : صداقت ، احساس مسئولیت ، بردباری ، ایمان ، عشق و محبت به یکدیگر و . . . از اصول اخلاقی خانواده است . اعضای خانواده می دانند که باید در عمل ، به ارزش های مذکور پای بند باشند و این نتیجه رسیده اند که نمی توان از صداقت دم زد ، ولی برای فرار از برخی از مسئولیت ها مثل دادن مالیات ، متوسل به دروغ شد ؛ هم چنین نمی توان از احساس مسئولیت در قبال همنوعان دم زد ، اما در هنگام نیاز همسایه ، به فریاد او نرسید .

     

    9 ) آگاهی بچه ها نسبت به جایگاه خود

    یک خانواده ی شاد و موفق خانواده ای یست که در آن رأی و نظر همه برابر باشد یا در آن بچه ها با آزادی کامل عمل کند . شیوه ی والدین موفق ، مقتدرانه و در عین حال توأم با نرمی و ملایمت است و در اکثر موارد شیوه ی متقاعد کردن فرزندان مورد نظر آن هاست . در خانواده های موفق ، والدین به نظریات فرزندانشان گوش می دهند و برای احساساتشان ارزش قائل اند ، ولی حق تصمیم گیری را برای خود محفوظ نگه می دارند . علاوه براین اعضای خانواده می دانند در خانه چه جایگاهی دارند و چه کسی مسئول چه کاری است ، احساس راحتی بیش تری می کنند .

     

    10 ) ارزش قائل بودن برای آداب و سنن و مراسم

    خانواده های مستحکم به مراسم و آداب و رسومی که پدران و اجداد خود به ارث برده اند ، اهمیت می دهند ، این آداب را نقاط قوت و اساس تحکیم و ایجاد مورت و ارتباط در سطح خانواده می دانند و اعیاد مذهبی و ملی ، مراسم شروع سال نو و مناسبت های مختلف را عواملی می دانند که اعضای خانواده را هر چه بیش تر به هم نزدیک و فضای خانه را شاد و مفرح می سازند

     

    11 ) عدم اجتناب از بحث و گفتگو و مذاکره

    اعضای خانواده های مستحکم در مورد مسائلی که با هم اختلاف سلیقه دارند و با هم موافق نیستند ، بحث و گفتگو می کنند ولی از به کاربردن کلمات رکیک اجتناب نموده جریانات نا خوشایند گذشته را باز گو نمی کنند .

    آن ها از روش بحث و گفتگو ، برای استحکام روابط خود با یکدیگر بهره می جویند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان, مقاله در مورد تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان, تحقیق درباره تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان, مقاله درباره تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله خانواده و تربیت فرزندان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت