تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP

تعداد صفحات: 24 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19265
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP

    ویندوز مایکروسافت برای کامپیوتر های شخصی به دو دسته ویندوز کاربری و ویندوز سرور تقسیم می شود. ویندوز کاربری از همان ویندوز نسخه 1 شروع شد و با WinMe , Win9x Win2000 Pro  و WinXP ادامه یافت. انتشار ویندوزهای سرور مایکروسافت از جولای سال 92 میلادی با نام Windows NT Advanced Server 3.1 آغاز شد. نکته جالب اینجانست که اولین نسخه WinNT با شماره نسخه3 عرضه شد.

    اما ویندوزهای سرور با انتشار Windows . Net Server وارد مرحله جدیدی می شوند. در حال حاضر نسخه های آزمایشی این ویندوز وارد بازار شده اند ولی در سال 2003 نسخه نهایی آن انتشار خواهد یافت. بهرحال همان طور که مایکروسافت اعلام کرده تا سال 2005  سیستم عامل جدید دیگری تولید نخواهد شد و WinXP همچنان باقی خواهد ماند. چندی پیش نیز مایکروسافت اولین Service Pack می توانید به سایت مایکروسافت مراجعه کنید ولی اگر سرعت اینترنت شما کم است ،‌توصیه می کنیم آن را از فروشگاههای نرم افزار تهیه کنید زیرا دارای حجمی حدود صد مگابایت است.

    بهر حال انتظار می رود تا سال 2005 از این نسخه های ارتقاء (Update) زیاد منتشر شود ، ولی تا آن زمان سیستم عامل WinXP همچنان برتر باقی خواهد ماند.

     

     

    خواب ویندوز XP با هوشیاری

    شاید برای شما این اتفاق پیش آمده باشد که در حالی که سرگرم کار با کامپیوترتان هستید و چندین برنامه گوناگون را اجرا کرده اید ، ناگهان مجبور شوید کامپیوترتان را خاموش کنید ،‌مثل زمانی که زنگ پایان کار می خورد یا اینکه کار مهمی برای شما پیش می آید. در چنین شرایطی در ویندوزهای قبلی باید کامپیوتر را Shut DOWN می کردید و دفعه بعد که آن را روشن کردید ، دوباره تمامی برنامه هایتان را برای ادامه کار اجرا کنید. اما در ویندوز XP می توانید از قابلیت Hibemate استفاده کنید. وقتی که شما ویندوز را Hibemate می کنید ،‌محتوای حافظه در فایل C:\hiberfil.sys به حافظه کپی می شود و شما محیط دسک تاپ ویندوز را همان گونه خواهید یافت که آن را ترک کرده بودید؛ یعنی دوباره تمام برنامه های مورد نظرتان را در حال اجرا و آماده خواهید یافت.

    برای فعال کردن ویژگی Hibemate روی یک قسمت خالی از دسک تاپ ویندوز کلیک راست کنید و گزینه Properties را از منوی باز شده برگزینید. در کادر باز شده به زبانه Screen Saver بروید و روی دکمه Power کلیک کنید. در کادر باز شده به زبان Hibemate بروید و گزینه Enable hibemation را فعال کنید و کادرها را با دادن پاسخ مثبت (OK) ببندید.

    از این پس هر وقت خواستید کامپیوتر خود را Hibemate کنید ،‌روی دکمه Start کلیک کرده و سپس گزینه Hibemate را انتخاب کنید. پس از چند لحظه با پیغام دادن ویندوز می توانید کامپیوترتان را خاموش کنید. با این روش ویندوز سریعتر خاموش و یا دوباره راه اندازی می شود. ولی توصیه می کنیم بیشتر از 50 روز بطور مکرر از این قابلیت استفاده نکنید و هر چند وقت یکبار Shut Down را به کار ببرید. این ضعف مربوط به تایمر ویندوز است.

     

    آژیر راهنما با چراغ راهنما

    در صفحه کلید چهار کلید دو حالته داریم که عبارتند از: Insert , Scroll Lock , Num Lock , Caps Lock. زمانی که این کلیدها را می فشارید در حالت خاموش یا روشن قرار می گیرند. بجز کلید insert ، سه کلید دیگر چراغی روی صفحه کلید دارند که وضعیت آنها را نمایش می دهد. ما در ویندوز XP خیلی راحت می توانیم کاری کنیم که وقتی این کلیدها روشن یا خاموش می شوند ، یک صدای بیپ در بیاورند. این حالت بیشتر به درد تایپیست ها می خورد که عادت ندارند صفحه کلیدشان را نگاه کنند.

    برای فعال کردن این قابلیت دست خود را حدود 5 ثانیه روی کلید Num Lock نگه دارید. پس از سپری شدن 5 ثانیه ،‌کادری روی صفحه باز می شود که در آن کادر باید دکمه OK را کلیک کنید. بعد از این هر بار کلیدهای مزبور را بفشارید ، صدایی را از بلندگوی کوچک سیستم شنیده خواهد شد.

     

    غیر فعال کردن System Restore

    ویندوز XP قابلیتی تحت عنوان System Restore دارد که می تواند ویندوز را به وضعیت قبل از خرابی قسمتی از آن بازگرداند. البته این قابلیت بیشتر از آنکه مفید باشد باعث کند شدن سیستم و هدر رفتن فضای هارددیسک می شود. برای غیر فعال کردن این امکان روی My Computer کلیک راست کرده و در کادر باز شده گزینه Properties را انتخاب کنید ( می توانید از کلیدهای میانبر Break نیز استفاده کنید) به زبان System Restore بروید و گزینه Tum off System Restore on all drives را فعال کرده و سپس دکمه های Apply و OK را کلیک کنید. فراموش نکنید که بعد از این عمل پوشه هایی با نام System Volume information را در یکایک درایوهای هارد دیسک خود پاک کنید.

     

    ساعتی دقیق

    اگر در ویندوز گاه اهی ساعت کامپیوتر شما بهم می ریزد ، به سخت افزار یا باطری BIOS کامپیوترتان مشکوک نشوید ، زیرا این یک مشکل ویندوزی است ! اجزاه دید توضیح دهیم. در برخی از کشورها همانند کشور ما برای استفاده مفید از نور خورشید هر شش ماه یکبار ساعتها را عقب یا جلو می برند. در ویندوز نیز این تنظیمات به صورت توکار وجود دارد تا بطور خودکار خود ویندوز ساعت سیستم را تغییر دهد. ولی چون تاریخ فارسی در ویندوز گنجانده نشده است ،‌این برنامهبه گونه مناسب با ساعت ایران کار نمی کند و در تاریخ دیگری ساعت را تغییر می دهد. در ضمن در ویندوز XP قابلیتی گنجانده شده است که وقتی به اینترنت متصل هستید ،‌ ویندوز به طور خودکار ساعت سیستم شما را با ساعت جهانی تنظیم می کند. این امکان نیز گاهی موارد مشکل آفرین است.

    در ویندوز XP برای غیر فعال کردن هر دوی این موارد روی ساعت سیستم (پایین و سمت راست دسک تاپ) دابل کلیک کنید. در کادر باز شده به زبانه Time Zone بروید و گزینه Automatically adjust clock for daylight saving changes  را غیر فعال کنید و ساعت سیستم را روی Tehran GMT + 30:03 قرار دهید. سپس به زبانه Intemet Time بروید و گزینه Automatically synchronize with an Intemet time server را غیل فعال کنید. برای تکمیل کار دکمه Apply و سپس دکمه OK را کلیک کنید.

     

    بهبود سرعت اینترنت با غیر فعال کردن Auto Update:

    ویندوز XP این قابلیت را داراست که می تواند وقتی به اینترنت متصل هستید به طور خودکار فایلهای سیستم را بروز برساند و آنها را از سایت مایکوروسافت دریافت کند. اما این امکان بیشتر برای کاربرانی است که ویندوز را با مجوز خریده اند و شماره ثبت دارند نه برای ایران که اکثراً از نسخه قفل شکسته آن استفاده می کنند. در ضمن سرعت اتصالات ایران بقدری کم است که ویندوز زمان لازم را برای بروز رسانی (Update) فایل ها پیدا نمی کند و این قابلیت بجز کم کردن سرعت اینترنت و زیاد کردن ترافیک داده ها روی خط اینترنت ، فایده دیگری ندارد.

    پس بهتر است این امکان را غیر فعال کنیم. برای این منظور روی آیکن My Computer کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. در کادر باز شده به زبانه Automatic Updates بروید و در قسمت Notification Settings ، گزینه Tum off automatic updating را انتخاب کنید. در پایان دکمه OK , Apply کلیک کنید.

     

    حذف Dump file:

    اگر می خواهید در فضای دیسک صرفه جویی کنید ،‌می توانید قابلیت گزارش حافظه را در ویندوز XP غیر فعال کنید. اگر سیستم شما به هر علتی قفل کرد و یا دوباره راه اندازی شد ،‌ ویندوز محتوای قسمتهای اصلی حافظه را به روی دیسک کپی می کند تا اگر شما با زبان ماشین آشنایی دارید بتوانید آن را مشکل را پیگیری کنید. اغلب کمتر کاربری از این چیزها سر در می آورد. برای غیر فعال کردن این امکان روی آیکن My Computer کلیک راست کنید و در منوی باز شده گزینه Properties انتخاب کنید (می توانید به عنوان میانبر از کلیدهای میانبر Break نیز استفاده کنید). به زبانه Advanced بروید و در قسمت Startup and Recovery دکمه Settngs را کلیک کنید. در لیست باز شوی قسمت Write debugging information ، گزینه non را انتخاب کنید. سپس کادرهای باز شده را با فشردن دکمه OK ببندید. حالا محتویات پوشه C:\WINDOWS \Minidump را پاک کنید.

     

    ضبط کردن یک صفحه وب

    برای اغلب کاربران اینترنت ممکن است این اتفاق بیفتد که وقتی یک صفحه را مشاهده کرده و آن را جالب احساس می کنند دلشان بخواهد محتویات آن صفحه را روی کامپیوترشان ضبط کنند. ولی زمانی که صفحه را ضبط می کنند یک فایل htm با نام صفحه در محل تعیین شده ایجاد می شود و کنار آن پوشه ای با همان نام ساخته می شود که محتوای تصاویر و فایلهای غیر متنی صفحه است. این موضوع می تواند کمی بی نظمی به وجود آورد. آیا بهتر نبود تمام صفحه در داخل یک فایل ذخیره می شد؟

    برای این منظور در IE از منوی File گزینه Save As را انتخاب کنید. در کادر باز شده مسیر ضبط فایل را مشخص کنید و سپس در لیست باز شوی Save as type گزینه Web Archive single file (mht), را انتخاب کنید. در لیست Encoding نوع زبان صفحه را تعیین کنید. برای صفحات انگلیسی زبان ،‌ گزینه Westem European (Windows) و برای سایر زبانها گزینه User Defined را انتخاب کرده و دکمه Save را کلیک کنید. بدین شکل کل محتویات صفحه در قالب یک فایل mht ذخیره می شود و تصاویر و بقیه اطلاعات مربوط به صفحه مورد نظر در جای دیگر ذخیره نخواهند شد.

    اطلاعات خاص در مورد یک صفحه وب

    گاهی آدم چیزهای خیلی ساده را فراموش می کند. برای مثل آیا می دانید در مورد صفحه وبی که در حال مشاهده آن هستید چگونه می توانید اطلاعاتی را به دست آورید. در IE صفحه مورد نظر را احظار کرده ، سپس از منوی File گزینه Properties را انتخاب کنید. در کادر باز شده می توانید اطلاعاتی نظیر : نوع پروتکل صفحه ، نوع صفحه ، آدرس صفحه ، اندازه حجمی صفحه ،‌تاریخ ایجاد و آخرین تغییرات و … را به راحتی به دست آورید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP, مقاله در مورد تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP, تحقیق درباره تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP, مقاله درباره تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دانستنی هایی در ویندوز XP
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت