تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19302
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها

     

    تکنولوژی امروزی بسیاری از نیازهای یافتنی عیوب را درک نموده ، و برای همین منظور در ساختار رفلکتورها در خیلی از موارد تغییر داده است .

    در طی 50 سال گدشته شرکت SEBA KMT با توسعه رفلکتورها آنها را بصورت قلب سیستمهای عیب یابی در آورده ، و باعث شده است که روشهای عیب یابی توسعه پیدا کنند و متدهای جد ید جایگزین روشهای قدیمی شود .

    شرکت SEBA KMT همانند گذ شته می کوشد تا تمامی توان خود را جهت توسعه پیدا کنند و متد های جدید جایگزین روشهای قدیمی شود .

    شرکت SEBA KMT همانند گدشته می کوشد تا تمامی توان خود را جهت توسعه تکنولوژی و تحقق آرمانهای خو د د ر یافتن عیوب مختلف بکار بندد تا این تعاریف هر روز کاملتر گرد د .

     

     

     

    شرح مختصری در خصوص اصول عیب یابی کابل

    عناوین مطرح شده در زیر شامل : بررسی هادی های زیرزمینی و شرح تکنولوژی بکار گرفته شده در سیستم ماشینهای عیب یابی میباشد .

     

    1- مسیریابی
    یکی از نکات اصلی در فرآیند عیب یابی شناخت مسیر و عمق کابل میباشد. چون تعمیرات واساس تغییر درساختار کابل و دیگر عوامل تاثیر گذار با گذشت بیش از 60 سال از عمر کابل سبب میشود مشکلا تی مانع از دست یابی دقیق به موقعیت کابل و مسیر آن شود .
    از اینرو نتایج پیشرفت تکنولوژی جهت پشکار سازی مسیر و عمق کابل اهمیت به سزائی در این خصوص پیدا کرده است .

     

    با استفاده از فرکانس ژنراتور مولد که به داخل کابل تزریق میشود ، جریان موجود در این فرکانس یک میدان مغناطیسی
    متناوب دراطراف کابل ایجاد خواهد کرد که توسط گیرنده حساس و میکروفون که بدان متصل است این حوزه مغنا طسیی قابل دریافت خواهد بود .

     

    جهت آشکار سازی این میدانهای بوجود آمده زمانی که میکروفون در حالت عمود بر میدان قرار گیرد که اصطلا حا” به آن
    روش مینیمم گفته می شود ( دقیقا” روی خود کابل ) میدان مغناطیسی تقریبا صفر خواهد بود و مو قعیت دقیق مکان کابل
    نشان داده خوا هد شد .

     

    هنگامیکه میکروفن بحالت افقی در می اید حداکثر سیگنال روی مسیر کابل قابل دریافت خواهد بود که اگر بطور آهسته به
    دو طرف کابل حرکت داده شود مقدار سیگنال کاهش پیدا خواهد کرد .

     

    معمولا” استفاده از روش ماکزیمم جهت آشکاری مسیرکابل بسیار موثرتر است ولی برای یافتن محل دقیق کابل تاکید می شود با تغییر جهت میکروفون به حالت قبلی ( روش مینیمم ) با دقت بیشتری اینکار را انجام دهید .
    از اینرو تکنیکهای اصلی بکار گرفته شده در مدارهای استاندارد باعث گردیده که علاوه بر مسیریابی نقاط اتصال کوتاه ، عملیات تعیین کابل ، عیوب مربوط به شیلد ، یا روشهای دیگری مانند افت ولتاژ با این ابزار میسر باشد .
    با توجه به توانائی های متعد د دستگاههای امروزی از سهل ترین تا مشکل ترین موضوعات مطرح در عیب یابی را میتوانیم توسط حتی کاربرانی که تخصص چندانی در این زمنیه ندارند را انجام دهیم . چون سیستمهای کاملا” پیشرفته قابل دسترس ، یافتن عیوب کاملا” پیچیده را ممکن نموده اند .

     

    =
     

    2- آزمایش با ولتاژ مستقیم DC Testing

     

    د ر خیلی از موارد بخصوص در زمانی که عملیات کابل کشی جدید بصورت مقاطعه کاری انجام میشود ضرورت تست با ولتاژ مستقیم مطابق قوانین اجتناب ناپذ یر است .
    در طی زمان آزمایش فشار ولتاژ وارده به کابل ، سرکابل ، مفصل و کلید ها یکسان بوده، بنابراین در اکثر موارد میزان جریان نشتی است که میتواند اطلاعات مربوط به کیفیت عایقی را در اندازه گیری به ما نشان دهد .
    از اینرو کارخانه SEBA KMT سیستمهای تست 10 کیلو ولت را برای همین مقاصد طراحی کرده است .

     

     
    3- اندازه گیری مقدماتی به روش ا مواج برگشتی

     

    یک پالس الکتریکی با فرکانس زیاد ، در طی مدت زمان یک میکروثانیه تزریق به کابل با سرعتی تقریبا” 50% سرعت نور در خلاء حرکت خواهد کرد .
    این پالس تغییرات امپدانسی درون کابل را حس خواهد کرد ، و در زمان برگشت تصویری از این تغییرات را بصورت منحنی روی صفحه رفلکتور به نمایش در خواهد آورد که منتهی به یافتن محل عیب کابل میگردد .
    تغییرات صورت گرفته در مفصلها تفاوت بین این نقاط با توزیع طبیعی در سطح کابل را به نمایش خواهد گذاشت تا این نقاط به راحتی اندازه گیری شود .
    اندازه مقدار پالس برگشتی به وابسته به تغییرات امپئانسی بوده و مقدار آن از رابطه ریاضی زیر محاسبه میشود :

     

    Z2 - Z1
    مقدار ضریب رفلکس =
    Z2+Z1

     

    در این رابطه Z2 امپدانس فعلی و Z1 مقدار امپدانس قبلی میباشد .
    وجود اتصال کوتاه و قطع کابل باعث خواهد شد ضریب رفلکس با دامنه 100% به نمایش در آید .
    عمل اتصال کوتاه سبب میشود سیگنال با 180 درجه تغییر زاویه بصورت پا لس برگشتی منفی در آید ، ولی در اتصالی های نوع مقاومت بالا احتمال اینکه تغییرات ایجاد شده بسیار کوچک باشد که نشود آنها را تشخیص داد بسیار زیاد است ، این امر خود کار بسیار مشکلی میباشد .
    معمولا” رفلکس مربوط به اتصالی با رفلکسی که توسط مفصلها بوجود می آید باهم تفاوت دارد ، این عمل را میتوان با مقایسه فاز سالم و فاز معیوب بخوبی رویت نمود و تفاوت بین نقاط را تشخیص داد .

     

    =
     

    4 - عیب یابی مقدماتی با روش ARM & ARM PLUS

    این روش انئازه گیری اجازه میدهد موقعیت اتصالهای مقاوت بالا در شرایط وجود ولتاژ مستقیم توسط رفلکوری مورد اندازه گیری قرار گیرد بدون اینکه خسارتی به نقطه عیب وارد شود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها, مقاله درباره تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله روش های عیب یابی کابل های برق و کاربرد آن ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت