تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور)

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: word کد فایل: 1975
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: power - سوئیچینگ - منبع تغذیه
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور)

    دراین مبحث قصدداریم که به صورت مختصر و با زبان ساده، شما رابا اجزاء داخلی منبع تغذیه و وظایف آنها آشنا نماییم . بدیهی است که این ساختار، همگانی وعمومی نمی باشد بلکه حدود 75% ساختار داخلی منابع تغذیه استاندارد کنونی را در بر می گیرد .
    جهت توضیح فنی و دقیق در مورد کارکرد یک منبع تغذیه، ابتدا باید نقشه برد را ترسیم نماییم. البته این کار را قبلا و به صورت نمونه برای یک پاور 250 واتی ویرایش 1.3 انجام دادم، ولی دیدم اگر بخواهم از روی آن برای شما صحبت کنم ، نه تنها شما را خسته خواهم کرد ، بلکه خودم هم نمی توانم حق مطلب را درست ادا کنم

    آشنایی با اجزای داخلی منبع تغذیه:

    به همین منظور سعی می کنم فهرست وار به موضوع بپردازم. لذا ابتدا توجه شما را شکل داخلی پاور و قطعات داخلی تشکیل دهنده آن ، جلب می نمایم :

    1-

    (

    LINE

    EMI
    با توجه به اینکه منابع تغذیه سوئیچینگ به عنوان یک منبع تولید کننده نویز برای مدارات مخابراتی می باشند، با فیلتر کردن ورودی و خروجی ،باید میزان اثر تداخل الکترومغناطیسی را تا حد امکان کاهش داد. چرا که با بالا رفتن فرکانس در مدار داخلی پاور، هارمونیکهایی با فرکانس بالاتر ازفرکانس اصلی منبع ایجاد می گردند وموجب تداخل درباندهای رادیویی و مخابراتی می گردد. معمولا این بخش از دو عنصر القاگرو خازن تشکیل شده است ، که وظیفه ممانعت از خروج نویز حاصل از سیستم سوئیچینگ منبع تغذیه به بیرون وهمچنین ممانعت از ورودفرکانس های اضافی حاصل ازدوران موتورهای الکتریکی ویاسیستم های تولید کننده حرارت به داخل منبع تغذیه رابرعهده دارد.امروزه علاوه بر تقویت لاین فیلتر ، با تعبیه PFC در بخش ورودی ، پیشرفتهای بیشتری صورت گرفته است.

    ================================================== ========




     

    INPUT CAPACITOR -2

    به طور معمول در منابع تغذیه امروزی ابتدا ولتاژ AC ورودی، توسط چند یکسو کننده یا یک پل دیود تبدیل به ولتاژ DC می گردد. سپس این ولتاژ DC در اختیار خازنهای الکترلیت ورودی با تحمل ولتاژ بالاتر از 200 ولت قرار داده می شود تا انرژی مورد نظر برای کارکرد ترانزیستور های سوئیچ را فراهم آورند. این قسمت معمولا از دو خازن الکترولیت با ظرفیت های متناسب با توان منبع تغذیه تشکیل شده است ، که وظیفه کنترل سطح ولتاژ ورودی در هنگام کارکرد وهمچنین ذخیره انرژی مورد نیاز مدار سوئیچینگ به هنگام وقفه های کوتاه انرژی، رابرعهده دارد.ظرفیت و کیفیت خازنها در این قسمت ازاهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. چرا که ظرفیت انباره انرژی و پارامتر های کیفی این خازنها مانند (ESR) در کارکرد بدون وقفه مدار وکاهش ریپل خروجی تاثیر گذار می باشد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور), مقاله در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور), تحقیق درباره تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور), مقاله درباره تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه power (پاور)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت