تحقیق مقاله طراحی و دوخت

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 2044
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: هنر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: بافت - دوخت - رنگ - شلال دوزی - طراحی - نخ
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله طراحی و دوخت

    شلال دوزی، همیشه یکی از عمومی ترین اشکال سوزن دوزی بوده که اخیرا سود طلبی از آن بر دیگر مصارف فراوان آن غالب آمده است.

    علاقه مندی اخیر به موج دار شدن شلاله وامدار این حقیقت است که تکنیک شلال دوزی از آسان به مشکل در حال پیشرفت است که نتایج عجیبی هم به همراه دارد. از طریق کسب مهارت در سوزن دوزی می توان قدم های اولیه در یادگیری شلال دوزی را برداشت. شلال دوزی به شما این امکان را می دهد که از اوقات متناوب روز حتی چند دقیقه، بازدهی شگفت انگیزی بصورت یک قطعه تمام شده در وقت کم بدست آورید. رنگها نقش عمده ای در تعیین زیبایی یک سوزن دوزی ایفا می کنند.

    بنابراین بخش های این مقاله به منظور بهبود نتیجه نهایی حتی برای مبتدیان (توجه زیادی به انتخاب نخ ها در هر نقش شده است) توسط رنگها تقسیم بندی شده است. الهام گیری از رنگها ابزار کاملی برای شلال دوزی است و افراد از الهام گیری در طرح های نو، می توانند برای سالها استفاده نمایند.

     

      هماهنگی رنگها در نخ های زمینه

     

     بطور سنتی، رنگ سفید از خانواده رنگ های کتانی است. رنگ همیشه در درخشندگی و روح دادن به دکور خانه مورد استفاده بوده است. اغلب رنگ نقش هدایت کننده ای در شلال دوزی بازی می کند. شلال دوزی تکنیکی است که در عمومی ترین و وسیع ترین سطح در قرن گذشته، در سوزن دوزی استفاده شده است. در سال 1804 درآلمان مورد استفاده قرار می گرفته و در بیشتر شکل های قابل توجه مثل نیم دوزی، چادر دوزی و شلال دوزی محلی رواج داشته است.

    امروزه شلال دوزی یک تفریح لذت بخش جدید عمومی است. بنابراین شلال دوزی اشتیاق عمومی به هنرهای سنتی را در قرن اخیر تقویت و احیا نموده است. دلایل این اشتیاق شاید در عملیات ساده روی پارچه، زیبایی و گره زدنهای فشرده آن نهفته باشد. انجام شلال دوزی آسانتر از صحبت درباره آن است. از مشخصه های شلال، نظم و ابعاد هندسی، دسترسی آسان و استفاده از شمارش حیرت آور مواد می باشد. نظیر کرباس که روی آن نقاشی می شود.

    بافت شلال با دستورالعمل های دوگانه عملی می شود، یک بافت روی یک بافت دیگر.

    بدلیل ساخت اولیه و طرح های شلال که معمولاً روی کاغذ شطرنجی کشیده می شود ( هر خانه مربع نمایش یک گره است) اغلب بافت مربعی نامیده می شود. خلق اشکال، صورتها و طرح های اساسی ساده به دقت و ظرافت زیاد در این هنر بستگی دارد با رنگ و ریتم رنگها امکان خلق طرح های روشن و سه بعدی مانند پارچه های پرده ای نقش دار برجسته وجود دارد.

    در قرون 17 و 18 سایه روشن در رنگها حرف اول را در سوزن دوزی میجزد و بیشتر اثرگذار بود. در این زمان دوره سایه روشن ها به پایان نرسید ولی در عوض انتشار رنگ های روشن، هماهنگی و اثر بخشی سایه رنگ ها را در فهم جدیدی از دکوراسیون ها نمایان می سازد.

    در قرن 19 خصوصاً در نیمه دوم آن، کشف رنگ رزی که مورد استفاده صنایع بافندگی در جهان بود طیف وسیعی از سایه رنگهایی را که تُن غنی داشتند بوجود آورد. این هنر از رنگها استفاده قوی تری کرد و این تضاد از قرن گذشته کاملاً مشهود است.

     امروز پیشرفت علم شیمی به همراه طبیعت، رنگ آمیزی نامحدود از الیاف را با رنگها و سایه رنگهای متناوب برای ما فراهم کرده است. اکنون طیف وسیعی از رنگها تقریبا هر ممکنی را بوجود می آورند تعدادی از رنگ های اصلی رنگهای متنوعی از یک رنگ می سازند یا در یک روش ممکن متمم یک گروه هستند. پس زمینه های رنگ می تواند مورد استفاده سایر رنگها یا اثر مخصوصی به یک قسمت از سوزن دوزی باشد.

    این کتاب تِم نخ های رنگی را از تیره به روشن انتخاب کرده است. از قرمز تیره به سبز، از زرد به آبی، از قرمز به بنفش و ... ترتیب قرارگیری هزاران ایده و پیشنهاد به ذهن عرضه می کند.

    تم های رنگ آزاد در طبیعت را توسعه داده ایم که شامل جوانه های گل درخت مو و حلقه های گل، یک سبد میوه، دسته های گل روبان زده، تصویر یک باغ گل، یک تعداد سبزی باغ میوه در آخر الیاف. این ظاهر ساده طبیعت برای هنرهای قلاب دوزی ایجاد الهام هنری می کند همچنین موضوع های دیگری در شلال دوزی است که در شیوه های نوین تفسیر شده است.

    حروف الفبا و اعداد در نمونه بردارها یا در آثار مبتدی ها استفاده شده که شلال دوزان جوان، هنر دوزندگی را بخوبی مهارت خواندن، نوشتن و ریاضی یاد می گیرند. اشکال هندسی و موضوعات سبک وار نشان دهنده مرز و شکلی است که روزنه دیگری برای قوه خلاقه و بیان مشخص کرده است. آثار عکاسی خالی از طرح های منقوش هستند که بسادگی ادامه پیدا می کند، بیشتر طرح های اضافی روی تِم های متنوع خارج از شکل قالبی، منحصر بفرد هستند.

    طرح های عمده دیگر در هر کدام از فصل ها گنجانده شده و شماره های مورد لزوم برای هر کدام داده شده است. این اطلاعات برای هر کس که بخواهد سوزن دوزی را شروع کند عملی است، زیرا ابعاد حقیقی قبلاً حساب شده اند و روند سازگاری طرح به وضوح توضیح داده شده است. بنابراین شما می توانید شلال، فصل و رنگ مورد علاقه و نخ خود را انتخاب کنید. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله طراحی و دوخت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ترجمه شده از کتاب CROSS STITCH: INSPIRATIONS-FRIEDMAN / FAIRFAX.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله طراحی و دوخت, مقاله در مورد تحقیق مقاله طراحی و دوخت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی و دوخت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی و دوخت, تحقیق درباره تحقیق مقاله طراحی و دوخت, مقاله درباره تحقیق مقاله طراحی و دوخت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی و دوخت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی و دوخت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله طراحی و دوخت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت