تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: word کد فایل: 2053
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: هنر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان

    یونانیان باستان موسیقی را به اندازه ریاضیات و نجوم، ضروری می‌دانستند.

    فیثاغورث  (500 ق.م)  نسبتهای  فرکانسی را که ما امروزه در موسیقی ، به  آنها

    فواصل می‌گوییم،کشف کرد0 مثلاً دونتی که فرکانسهای آنها براساس ضریب 2 به

     1 هستند ، یک اکتاو ، 3 به 2 یک پنجم ، 4 به 3 یک چهارم و 9 به 8 یک  ماژور را

    ایجاد می ‌کنند . موسیقی دانها  و فلاسفه  یونانی  از یک ساز تک ‌سیمی که به‌ عنوان

     

    مونوکورد 17 شناخته می ‌شد ،  برای تولید  فواصل  گوناگون استفاده  می‌ کردند0  

    فلاسفه فیثاغورثی اعتقاد داشتند که این  ضرائب بر حرکات اجرام  سماوی و سایر

    عناصر مربوط  به کهکشان هم حکم می ‌رانند 0 از این‌رو موسیقی در یونان ، جنبه

     

    هنری و روشنفکرانه بسیار بالایی پیدا کرد وهم‌ طراز با ریاضیات ، اخلاق و نجوم

    مطرح  شد 0 رساله  بطلمیوس  با عنوان  هارمونی ، مهم‌ ترین  مأخذ  در موسیقی

    باستانی یونان است0 تفسیررساله‌های موسیقی یونان باستان ، نت‌نگاری ریتمیک را

     

    نشان می ‌دهد ، ولی درمورد بیان و تفسیر گامها ، اختلاف نظرهای بی‌ شماری در

    این آرا وجود دارد 0یونانیها  ازنظامی آهنگین که احتمالاً به مقیاسهای امروزی  ما

    شباهت داشتند ، استفاده می‌کردند0

         نت ‌نگاری دقیق موسیقایی به شکل  امروزی ، در یونان باستان وجود نداشت0

     یونانیان  باستان  با استفاده  از الفبای  یونانی ، نوعی  خط  فاصله‌های  ملودیک  و

    تقسیمات ریتمیک را ابداع  کرده  بودند 0 درحدود 15 نمونه  از نت ‌نگاری   یونان

    باستان ، امروزه موجود هست0  پژوهشگران  سعی  کرده‌اند  با گردآوری  تمامی

    اطلاعات موجود  در منابع ادبی  آن  دوران  درباره  نظامهای ریتمیک  و تونال  و

     

    استفاده از آنها درساختمان نخستین سازهای یونانی ، اجزای این قطعات موسیقی را

    تشخیص بدهند 0در نتیجه ، حدسهای ثاقبی  درباره  نغمات موسیقی یونان باستان ،

    توسط  آنها  مطرح  شده‌اند0  بسیاری از  پژوهشگران معتقد ند که  موسیقی  یونان

    باستان مونوفونیک  (فقط ملودی)  یا  هتروفونیک18 ( نواختن  گونه‌های مختلف  یک

    ملودی همسان توسط سازهای گوناگون به‌طور هم‌زمان) بوده است0

         بسیاری ازمنابع ادبی ، نقش بسیارمهم موسیقی را درفرهنگ یونان وتأثیرآن بر

    رفتار بشری نشان می‌دهند0 برخلاف موسیقی مدرن ، موسیقی باستان یونان جزئی

    منسجم از سایرشکلهای هنری ، مخصوصاً رقص ، نمایش وشعر بود0 برای مثال،

    ایلیاد و ادیسه هومر اشعاری مطوّل هستند که قرار بوده است به‌عنوان اشعار بزمی

    و همراه با  سازهایی زهی چون چنگ نواخته شوند 0شاید به خاطر درهم‌ آمیختگی

    موسیقی  با  سایر هنرها  و نیز جنبه‌های مختلف  زندگی  یونانیان  بود  که  فلاسفه

    یونان، آن را دارای قدرتهای روان‌شناختی وحتی ماوراءالطبیعه‌ای می‌دانستند0

         نظریه  انسان‌شناسی در یونان ، مبتنی برتأثیرشگفت‌آورموسیقی بررفتارانسانها

    بود 0برای مثال ، سبک  دوریان 19 ، انسانها  را منطقی  و متفکر و موسیقی  سبک

    فریژیان،20 او را احساساتی و جنگ‌طلب می‌سازد0

         اورفئوس 21 ، یکی ازبزرگترین اساطیر یونان ، می ‌توانست با موسیقی خود ،

    اشیاء را به حرکت درآورد و بر خدایان تأثیر بگذارد. صدای سازهای خاصی نیز،

    بسیار قدرتمند بودند0 مثلاً  گفته می‌شد که صدای چنگ و کیتارا22، باعث تحریک

    استدلال می‌شود  و با  عبادت  آپولو23 ، خدای عقل ارتباط دارد0 همچنین ، سازی

    دو سیمه‌ای  که  به  نام  آولوس24  شناخته می‌شد ، به اعتقاد  یونانیها ، احساس را

    برمی‌انگیخت و با عبادت دیونی سوس25، خدای وجد و خلسه ارتباط داشت0

         تأثیر موسیقی  بر رفتار انسانها  به  قدری  از نظر یونانیان باستان مسلم بود که

    بحثهای  گسترده‌ای درباره این موضوع در بحثهای افلاطون، به‌خصوص در کتاب

    جمهوریت مطرح شده‌اند.

    بیوگرافی جیمز جویس همراه سه داستان کوتاه از مجموعه دوبلینی‌ها

     

       جیمزآگوستین آلوی سیوس جویس درسال 1882 درایرلند ، در خانواده اشرافی

    رو به زوالی چشم به جهان گشود.  دو عامل  بزرگ ازعوامل  مؤثر در اندیشه او

    مذهب کاتولیک مادرش و میهن‌پرستی پدرش بود.

    مراحل رشد هنری او نمودار سیر تکاملی داستالن‌نویسی قرن بیستم بود. مجموعه

    داستان  دوبلینی‌ها  (1914)  به  شیوه  ناتورالیسم  درآمد . جویس  وقت  نوشتن

    «دوبلینی‌ها» به همسرش  گفت می ‌خواهد  برای  هموطنانش وجدان  خلق کند  و

    هنگام  خواندن  دوبلینی‌ها می ‌بینیم  که بیراه هم نمی‌گفته. داستان‌ها همه در مورد

    زندگی‌ اهالی دوبلین است. مردمی که دچار تعصب و خشک مذهبی هستند و از آن

     

    جا که مذهب‌شان نتوانسته به طور طبیعی به نیازهای روحی‌شان پاسخ دهد، تبدیل

    به آدم‌هایی منزوی، سرخورده و اغلب دغل‌باز شده‌اند.

          جیمز جویس ،در سال 1922 ، اولیس را نوشت ، این اثر ، یک  اثر عظیم

    تجربی  و شاهکار مکتب عریان ذهنی است  ، که به عنوان مهمترین و مؤثرترین

    داستان قرن شناخته شده است.

    زمان وقوع داستان روز 16 ژوئن 1904 و محل آن شهر دوبلین ، پایتخت ایرلند

    است0 تمام حوادث تقریباً درمدت 16 ساعت اتفاق می افتد. این کتاب با مهارت و

    دقت تمام  در همان قالب ادیسه ، اثر معروف هومر نوشته شده است. در این قالب

    جدید ستیفن دیدلس «تلماک» در جست وجوی  پدرش جوک و پولدبلوم «اولیس»

    می باشد. در طول روزآنها دو بارازمسیریکدیگرمی گذرند.بدون آنکه همدیگر را

    بشناسند ، ستیفن باباک ملیگن که دانشجوی طب است، در یک قلعه قدیمی نزدیک

    ساحل زندگی می کند. وجدان او از رفتاری که در واپسین دم حیات مادرش انجام

    می دهند،عذاب میکشد. پدرش آنچنان مشروبخوارعاطل وباطلی است که اصلاً به

    حساب نمیآید.درمدرسه آقای دیزی اورا نصیحت میکند.بلوم، که اصلاً مجارستانی

    است ، برای همسر بی وفایش مولی تویدی بلوم «پنه لوپ» صبحانه تهیه می کند

    وسپس بکارهای مختلفش ازجمله ادای آخرین احترامات به پدی دیگنم می پردازد،

     

    درمراسم تشییع جنازه اوبه فرزندش رودی که یازده روزپس از تولدش درگذشت،

    فکر می‌کند0  می‌گویند  جویس با افتخار اعلام کرده است که می‌توان خیابان‌ها و

    شهر دابلین را خراب کنند و دوباره ازروی صفحات کتاب اولیس بسازند0 اما از

     آن زمان تاکنون شهردابلین دستخوش تغییراتی بسیارشده است، بطوری که برخی

    از صحنه‌های کتاب درجایی غیرازآن چه در کتاب آمده است اجرا شد0 موزه ملی

    ایرلند نیز درصدد  است یک مجسمه از بودای نشسته متعلق به کشور برمه را که

    جویس در دوران زندگی‌اش در دابلین آن را دیده بود و دو بار در صفحات اولیس

    به آن اشاره شده است بار دیگر به نمایش بگذارد.

          جویس  در زمان حیاتش خوانندگان زیادی نداشت و خانواده‌اش را با تدریس

    زبان و کار دفتری اداره می‌کرد. البته بعد از چاپ اولیس جویس ، وضعیت مالی

    بهتری پیدا کرد. او در سال 1941 تقریبا نابینا در شهر زوریخ ، از دنیا رفت.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان

    فهرست:

    موسیقی ایلیاد و ادیسه هومر یونان باستان ..........................1 

    بیوگرافی جیمز جویز همراه سه داستان کوتاه از مجموعه دوبلینی ها ....3 

    ایلیاد و ادیسه هومر در ویرژیل  ........................................................... 5

    نظریات هومر در مورد زیتون  .............................................................   7

    در بستر ایلیاد یا پس زمینه ادیسه .............................................  9 

    نظریات هومر در مورد گل سرخ ................................................   15

    اشعاری از ایلیاد و ادیسه هومر  .............................................    17

    جایگاه انسان در اندیشه کانت ..............................................    18

    منابع و مأخذ ....................................................................      19

     

    .

    منبع:

    February 2006 Archives.htm یک پزشک www.google.com\

    June 2005.htmترکمن صحراwww.google.com\

    Page 5 - PersianTools Forums.htm- کمدی الهی دانته www.google.com\

    .htmزیتون - ویکی‌پدیا. www.google.com\

    .htmدوره های مهاجرت. www.google.com

    .

تحقیق در مورد تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان, مقاله در مورد تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان, تحقیق درباره تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان, مقاله درباره تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله موسیقی ایلیاد و ادیسه هومریونان باستان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت