تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20677
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟

    پایگاه داده ، مجموعه‌ای از اقلام اطلاعاتی ساخت یافته است از آنجا که آرایش داده‌ها قابل پیش‌بینی است،می‌توانید اقلام را دستکاری کنید، تا اطلاعات مفیدی به دست آورید اساسی‌ترین مؤلفه پایگاه دادۀ Access ، جدول است که در آن اطلاعات را به صورت سطرها و ستونهای مرتب، در آورده‌اند.

    پایگاه دادۀ اکسس، علاوه بر جدول، ممکن است پرس‌وجو ، فرمها، گزارشها، صفحات دستیابی داده‌ای (برای مرور وب) و مؤلفه‌های دیگر نیز داشته باشد، که تمامی آنها به شما امکان می دهند که اطلاعات درون پایگاه داده‌تان را با روشهای گوناگون مرور و دستکاری کنید.

     

    مدیریت فایل ها:

    برای چاپ، حذف، نامگذاری، یا انتقال پایگاه داده‌ای از کادر گفتگوی اکسس ، نام فایل آن را در کادر open انتخاب کرده و فرمانی را نیز از منوی Shortchut انتخاب کنید.

     

    پایگاه های دادۀ آماده:

    اکسسف شامل چندین پایگاه دادۀ نمونه است، که می تواند طرح ایجاد پایگاه دادۀ ویژه‌ای را برای شما ارائه دهد برای استفاده از پایگاه دادۀ نمونه Access dutabese wizard ، pages ، و گزینۀ projects را در کادر گفتگوی مایکروسافت اکسس فعال کرده، ok یا دکمۀ new را فشار دهید سپس بر روی نوار database از کادر گفتگوی new ، پایگاه دادۀ مورد نظر را با فشار بر دکمۀ ماوس انتخاب کنید تا اکسس، شما را در جریان ساختار آن قرار دهد.

     

    ذخیره سازی در جایی دیگر:

    برای ذخیرۀ فایلی در پوشه‌ای خارج از پوشۀ My document ، راعلامت سمت راست کادر Save in را فشار داده و از فهرستی استفاده کنید که برای یافتن پوشۀ مورد نظر باز شده است بر روی پوشۀ مورد نظر ، دکمۀ ماوس را دو بار فشار دهید تا‌ آن را باز کنید، سپس create را فعال سازید از تصاویر روی نوار میانبرها نیز می توانید استفاده کنید ، تا به پوشه‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

     

    جدولهای تجاری و شخصی آماده:

    در اولین کادر گفتگوی Table wizard، می‌توان از جدولهای تجاری و شخصی نمونه استفاده کرد. به طور پیش فرض ، جدولهای تجاری فهرست می‌شوند. اگر گزینۀ personal را انتخاب کنید، اکسس فهرستی از جدولهای نمونه را که می‌توانید برای استفاده شخصی ایجاد کنید ، نشان می‌دهد.

     

    تنظیم کلید اولیۀ مخصوص:

    کلید اولیه: فیلدی است که رکوردی را از رکورد دیگر تشخیص می‌دهد وقتی امکان می‌دهید که اکسس کلید اولیه را ایجاد کند، اکسس اولین فیلد جدول را به عنوان کلید اولیه در نظر گرفته و آن را به فیلد Auto نامبر تبدیل می کند سپس برای هر رکورد  جدید، یک عدد متوالی به عنوان مقدار فیلد اولیه مذکور وارد می‌گردد و با فشار next کادر گفتگوی خبره نشان داده می شود.

     

    ساختار جدول:

    وقتی از جدول خبره برای ایجاد جدولی استفاده می‌کنید ، با تخصیص نام به فیلدها ، تعیین نوع داده، تخصیص اندازه‌ها و تنظیم ویژه‌گیهای متنوع دیگر که دادۀ ورودی به جدول را کنترل می‌کنند، ساختار جدول را بر پا می‌سازد. این ساختارپشت صحنه‌ای در فیلد Phone number،بیشتر قابل رؤیت است، زیرا خبره در این محل مشخص کرده است که می‌توانید عددی را با حداکثر ده رقم وارد سازید سه رقم اول این عدد درون پرانتز قرار گرفته و رقمهای ششم و هفتم با یک خط تیره ازهم جدا می‌شوند.

     

    حرکت در اطراف جدول:

    با استفاده از ماوس یا صفحه کلید، می‌توانید در اطراف جدول حرکت کنید:

    tab: برای حرکت به طور افقی هر فیلد در یک  زمان مشخص

    Home : برای حرکت به اولین فیلد در رکورد جاری

    End: برای حرکت به آخرین فیلد در اولین رکورد

    Ctrol+home : برای حرکت به اولین فیلد در اولین رکورد

    Ctrol+end: برای حرکت به آخرین فیلد در آخرین رکورد

     

    هشدارهای کپی‌کردن و چسباندن:

    کپی کردن و چسباندن مقدار فیلدساده است، اما هنگامی که باید فیلدهای چندگانه را کپی کنید، کار پیچیده می شود پس از انتخاب فیلدها و فشار بر دکمه کپی، بایدهمان تعداد از فیلدها را قبل از فشار بر دکمه paste انتخاب کنید. دقت داشته باشید تا مقادیر فیلدی را که به درون فیلدها می‌چسبانید، دارای همان ویژگیهای فیلدهای منبع باشد، در غیراینصورت ممکن است داده از دست برود، یا اکسس از تکمیل عملیات خودداری کند اگر اکسس با اشکالی مواجه شود، هشدار داده و مقادیر غلط را در جدول paste Errors قرار می دهد، که بعدها بتوانید آنرا ارزیابی کنید.

     

    تعیین اندازه‌ پنجره‌ها، ستونها و سطرها:

    برای دیدن اطلاعات در یک جدول، ممکن است پنجره table را بزرگ نموده ، یا اندازه‌های فیلدها را تنظیم کنید با حرکت موس در اطراف صفحه نمایش ، گاهی شکل اشاره‌گر نیز تغییر می کند. در چارچوب یک پنجره، روی خطوط شبکه‌ای، میان اسامی فیلدها، و روی خطوط تقسیم، میان انتخابگرهای سطری، اشاره‌گر به انواع گوناگونی از فلشهای دوسره تبدیل می گردد وقتی اشاره گر این شکل را پیدامی کند ، می ‌توان اندازه پنجره table یا فیلدها را تغییر دهید. برای تعیین اندازه مجدد پنجره‌، فقط کافی است به چارچوب آن اشاره کنید.

    حذف رکوردها با فیلد Auto نامبر:

    وقتی در جدولی که دارای فیلد Auto نامبر است، رکوردی را حذف می کنید ، اکسس ، شماره ‌های ترتیبی بقیه فیلدها را به روز درنمی‌آورد. وقتی شماره‌ای به رکوردی تخصیص یافت، آن عدد هرگز استفاده مجدد نمی شود. حذف یک رکورد، موجب فاصله‌ای میان نظم ترتیبی مقادیر Auto نامبر می شود.

     

    تغییر فونت:

    یک روش تغییر در ظاهر جدول، تغییر فونت(شکل حروف) است که در مقادیر فیلدی بکار رفته است. در نوار دیتابیس ازمنوی فرمت گزینه فونت قابل دسترس وجود دارد، برای تغییر فونت از روش زیر عمل می‌شود: از منوی فرمت، گزینه فونت را انتخاب کرده سپس کادر گفتگوی فونت را می‌توانید مشاهده کنید.

     

    ذخیره موضوع پایگاه داده‌ای به عنوان نوعی دیگر:

    اگر بخواهید جدول، فرم ، پرس وجو و یا گزارش اکسس را به عنوان نوع موضوع دیگری ذخیره کنید ابتدا می توانید با انتخاب مولفه‌ای از فهرست موردنظر در پنجره پایگاه داده و سپس انتخاب داده saveas از منوی فایل این کار انجام دهید از فهرست گشوده saveas  نوع موضوع جدید را انتخاب کنید، در صورت لزوم نام را تنظیم نموده وسپس ok را فشاردهید. اکنون می توانید موضوع جدید را درنمای طراحی تنظیم کنید.

    قواعد طراحی پایگاه داده:

    1-

    2-

    3-

     

    حفاظت داده‌ ها

    اگر اکسس ها را بر روی کامپیوتر درخانه یا اداره اجرا می کنید، احتمالا ممکن است هنگام دسترسی چند نفر دریک زمان به یک پایگاه داده، تداخلهایی در آن رخ دهد. با این وجود ، اگر کامپیوتر مشترکی دارید، ممکن است نگران حفاظت داده‌هایتان باشید، و اگر دریک شبکه کارمی‌کنید، حفاظت داده‌هایتان ضرورت می‌یابد. می توانید یک رکورد یا تمام پایگاده داده‌ را قفل کنید تابه طور موقت حفاظت شود ویا می توانید با قرار دادن کلمه عبور دستیابی به آن را به طور مستمر حفاظت کنید.

     

    پیشتبان گیری

    پشتیبان‌گیری منظم از فایهایتان ، جنبه مهمی از امنیت پایگاه داده است. علاوه بر کپی فایلهای پایگاه داده بر روی دیسک یا نوار، ممکن است بخواهید پوشه Back up را ایجاد کنید. در این پوشه ، .می توانید نسخه‌ای ا زفایلهای کاری خود را ذخیره کنید، تا آنها رادر برابر تغییرات غیرعمدی حفاظت کند.

     

    تنظیم کلمه عبور برای پایگاه داده

    ساده‌ترین روش حفاظت از پایگاه داده‌ای که نمی ‌خواهید کپی شود، تخصیص کلمه عبور برای گشودن آن است وقتی که فقط تعداد اندکی از کاربران پایگاه داده رابه کار می ‌برند و هر کدام نیز در دسترسی کامل به مولفه‌های پایگاه داده، به قدر کافی مطمئن و آگاه هستند، این مفیدترین روش است.

     

    کاربا بیش از یک کاربر

    پایگاه داده‌هایی که برای کارهای کوچک تجاری وخانگی ایجادمی شوند، معمولا یک کاربر دارند با وجوداین، دراین کارهای بزرگ تجاری ، معمولا یک یا دونفر، پایگاه داده را ایجاد و نگهداری می کنند، اما افراد بسیاری، آن پایگاه داده را به کار می‌برندت تا اطلاعات رابه روز آورده و بازیابی می‌کنند. مثلا south video ممکن است چند دفتردار داشته باشد که پایگاه داده رابه کار می برند، اما اجازه تغییرطرح و ساختار آن را ندارند. از آنجا که ارزش یک پایگاه داده، به درستی اطلاعات آن بستگی دارد، حفاظت از آن بسیار با اهمیت و درعین حال دردسرآور است.

     

    تنظیم برنامه برکار در سالهای مختلف

    اگر در هنگام استفاد ه از عبارات تاریخی ازدو علامت # در ابتدا و انتهای تاریخ استفاده کنیم در آن صورت مقدار سال ذکر شده در عبارت مذکور همیشگی خواهد بود، اما اگر در هنگام استفاده از این عبارات ا زدو علامت کوتیشن درابتدا و انتها استفاده نمائیم و مقدار سال را درعبارت مذکور خالی بگذاریم همواره سال جاری درهنگام ارزیابی عبارت در نظر گرفته می شود و بدین ترتیب می توان کدی نوشت که درهمه سالها کار کند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟

    فهرست:

    پایگاه داده چیست؟. 1

    مدیریت فایلها: 1

    پایگاههای دادۀ آماده: 1

    ذخیره سازی در جایی دیگر: 2

    جدولهای تجاری و شخصی آماده: 2

    تنظیم کلید اولیۀ مخصوص: 2

    ساختار جدول: 3

    حرکت در اطراف جدول: 3

    هشدارهای کپی‌کردن و چسباندن: 5

    تعیین اندازه‌ پنجره‌ها، ستونها و سطرها: 5

    حذف رکوردها با فیلد Auto نامبر: 6

    تغییر فونت: 6

    ذخیره موضوع پایگاه داده‌ای به عنوان نوعی دیگر: 6

    قواعد طراحی پایگاه داده: 7

    حفاظت داده‌ها 7

    پیشتبان گیری.. 7

    تنظیم کلمه عبور برای پایگاه داده. 8

    کاربا بیش از یک کاربر. 8

    تنظیم برنامه برکار در سالهای مختلف... 8

    امکانات همسان‌سازی.. 9

    افزودن فیلترها درهرجدول. 10

    منابع. 11

     

    منبع:

    1- مترجم: مهندس زینالی  Microsoft Acsses MCSD

    2- مترجم: رضا حسنوی 2000  Microsoft Access

    3- مفاهیم و روشهای علمی اکسس  مترجم: بابک احترامی، شهرام شعبانی

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پایگاه داده چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت