تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20679
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP

    شرحی بر میز کار Desktop

    همانگونه که در میز کار Desktop مشاهده می کنید سه شی ء اصلی زیر وجود دارد :

    1- My Computer

    پنجره ای است که شامل محتویات حافظه ی جانبی ( Hard Disk ) در قالب دیسکهای مختلف به انضمام چند برنامه کاربردی می باشد

    2- My Document

    برای ذخیره سازی پوشه ها ، فایل های مختلف مثل فایل های گرافیکی ، صوتی و غیره این مکان استفاده می شود .

    نکته : در صورت غیر فعال بودن My Document در محیط Desktop کلیک سمت راست Mouse را فشرده بر روی گزینه ی Properties رفته از سربرگ Desktop ، Customize Desktop را انتخاب کنید سپس از سربرگ General گزینه ی My Document را فعال نمایید .

    3- Recycle Bin

    محیطی است برای قرار گرفتن اشیاء غیر ضروری . هر شیء در مرحله ی اول بعد از حذف شدن ( فشردن کلید Del ) وارد این محیط می شود . اشیائی که در این محیط قرار می گیرند قابل برگشت به مکان قبلی خود هستند ولی در صورتی که در این مکان عمل حذف روی آنها انجام گیرند دیگر قابل برگشت نخواهند بود .

    ایجاد یک Folder در محیط Desktop

    برای ایجاد یک فولدر در ویندوز کلیک سمت راست موس را فشرده از گزینه ی New عبارت Folder را انتخاب می کنیم . پوشه ای بنام New Folder برای ما ایجاد می شود که می توانیم نام مربوطه را به فولدر اختصاص دهیم .

    اجزاء پنجره در ویندوز

    1- نوار عنوان Title Bar

    - Close برای بستن پنجره

    - Minimize برای به حداقل رساندن پنجره

    - Maximize برای به حداکثر رساندن پنجره

    - Restore برای برگشت به حالت قبل ( از این دکمه زمانی استفاده می شود که بخواهید اندازه ی پنجره ای را به حالت اصلی خود باز گردانید )

    2- نوار منو Menu Bar

    نوار منو همانطور که از نامش مشخص است در بردارنده ی منوهای مربوط به محیط ویندوز می باشد که شامل منوهای File ، Edit ، View ، Favorites ، Tools ، Help می باشد .هر کدام از این گزینه ها دارای زیر مجموعه هایی می باشد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت .

    3- نوار ابزار Tool Bars

    جهت انجام یک فرمان خاص از این نوار استفاده می گردد . نکته : در صورت ظاهر نبودن نوار ابزار از منوی View گزینه ی Toolbars را انتخاب کرده و سپس Standard Buttons را فعال نمایید .

    4- نوار وظیفه Task Bar

     

    پایینی ترین نوار در محیط Desktop ویندوز ، نوار وظیفه می باشد که در قسمت پایین و سمت چپ صفحه نمایش دکمه ی Start مشاهده می گردد . با کلیک کردن بر روی آن کلیه ی نرم افزارهای تحت ویندوز به چشم می خورد . وظیفه ی دیگر این نوار آنست که در هنگام اجرای یک برنامه و یا باز کردن یک پنجره نام آنرا نشان می دهد .
    نکته : برای افزودن نوار ابزار به Task Bar در مکان خالی بر روی نوار راست کلیک کرده از منوی باز شده گزینه های دلخواه را انتخاب کنید .

    5- نوار آدرس Address Bar :

    نواری است که آدرس مکانهای مختلف در ویندوز را نشان می دهد . برای فعال کردن Address Bar از منوی View ، از سربرگ Toolbars گزینه ی Address Bar را انتخاب کنید .

    6- نوار وضعیت یا Statues Bar :

    نواری است که وضعیت اشیاء و خصوصیات آنها را در قسمت پایین و سمت چپ صفحه نمایش می دهد . برای ظاهر کردن این نوار از منوی View گزینه ی Statues Bar را فعال کنید .

     

    روشهای نسخه برداری در Windows-XP

    1- ابتدار فولدر مورد نظر را انتخاب ، سپس بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه ی Copy را از منوی باز شده انتخاب می نماییم . سپس به محیط مقصد رفته و با راست کلیک مجدد گزینه ی Paste را کلیک می کنیم .

    2- انتخاب Folder ، سپس از منوی Edit گزینه ی Copy را کلیک می کنیم و بعد از آن به درایو مقصد رفته از منوی Edit گزینه ی Past را کلیک می کنیم .

    3- می توان از کلیدهای میانبر استفاده کرد . به این صورت که ابتدا فولدر مورد نظر را انتخاب کرده سپس برای Copy کردن ، کلیدهای Ctrl + C و برای Past کردن کلیدهای Ctrl +V را همزمان فشار می دهیم .

    4- به وسیله ماوس یعنی انتخاب Folder و کشیدن Folder مورد نظر به پنجره ی دلخواه (Drag & Drop)

     

    ایجاد کلید میانبر برای Folder

    روش های ایجاد Short cut

     

    کلیک راست روی فولدر مورد نظر و انتخاب گزینه ی Create shortcut
    2- انتخاب کردن فولدر مورد نظر و سپس از منوی File گزینه ی New و در نهایت انتخاب زیر منوی Short cut

    در فضای خارج از مکان فولدرهای یک درایو راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه ی New و سپس زیر منوی Shortcut را انتخاب کنید پنجره ای با عنوان Create shortcut باز می شود . در قسمت Brows نرم افزار مورد نظر را انتخاب کرده و Ok کنید ، سپس کلید Next را فشار دهید و در آخر نام مورد نظر را برای Shortcut وارد کرده و کلید Finish را فشار دهید . قابل ذکر است که این آیکون ها دارای یک فلش کوچک در قسمت پایین و سمت چپ شکل فولدر می باشد نکته : اگر قصد ایجاد Shortcut در محیط Desktop را دارید از فرمان Send to استفاده کنید و یا Drag & Drop کنید .

    فرمان Send To :

    همانطور که در بالا قید شد یکی از روشهای Shortcut فرمان Send to می باشد . برای این کار نرم افزار یا فایل مورد نظر را Select کرده بر روی آن راست کلیک کنید سپس گزینه ی Send to و از زیر منوی باز شده ، مقصد را انتخاب کنید . نکته : با پیش فرض داشتن اطلاعات ابتدایی شما ، از توضیح در مورد قسمتهای Del ، Cut ، Create Folder صرفه نظر نمودیم .

    Properties

    درایو ، فایل ، فولدر یا نرم افزار مورد نظر را که می خواهید مشخصات کلی راجع به آن بدانید انتخاب کنید سپس راست کلیک کرده از منوی باز شده گزینه ی Properties را انتخاب کنید پنجره ای باز می شود که بسته به مورد انتخابی دارای موارد مختلفی است اما تمامی پنجره ها اطلاعات کلی راجع به نام فولدر ، مسیر فولدر ، سایز و فضای دیسک ، نوع مشخصه ی فولدر از لحاظ فقط خواندنی و یا مخفی بودن به کاربر نشان می دهد . گزینه ی Properties یکی از موارد مهم و پر استفاده در محیط Windows می باشد . شرحی کوتاه بر سربرگهای Properties : - General : برای نمایش مشخصات فولدر مانند نام ، حجم ، تاریخ ایجاد و ... می باشد .

     

    - Sharing : برای به اشتراک گذاری پوشه ی مورد نظر در یک شبکه می باشد .
    - Security : به شرط NTFS ( یکی از فرمتهای درایو ) بودن یک درایو جهت تعیین دسترسی کاربران به پوشه ی مورد نظر مانند خواندن اطلاعات ، تغییر اطلاعات و سایر دسترسیها می باشد .

    - Web Sharing : برای تنظیم نمایش پوشه ی مورد نظر در سیستم IIS می باشد .

    - Customize : برای تنظیمات اطلاعات موجود در یک فولدر مانند انتخاب تصویر برای یک پوشه و یا تغییر یک آیکن می باشد .

     

    آشنایی با برنامه ی Notepad

    برای باز کردن برنامهNotepad می توان در محیط Desktop در یک محیط خالی راست کلیک کرده و از کشوی باز شوی New گزینه ی Text Document را انتخاب کرد و یا بر روی Start کلیک کرده گزینه ی Accessories و سپس انتخاب برنامه ی Notepad .این برنامه برای تایپ متنهای ساده که بدون قالب خاصی باشد استفاده می شود ، همچنین یکی از استفاده های دیگر این برنامه برای طراحان Web می باشد . بدین صورت که آنها تگ های HTML را در Notepad وارد کرده و سپس آن فایل را با پسوند مربوطه Save می نمایند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP

    فهرست:

    شرحی بر میز کار Desktop.................................................................................................... 4

    اجزاء پنجره در ویندوز.............................................................................................................. 4

    روش های نسخه برداری در XP............................................................................................... 5

    ایجاد کلید میانبر برای Folder.................................................................................................. 5

    Properties.............................................................................................................................. 6

    آشنائی با برنامه Notepad...................................................................................................... 6

    آرایش Icon ها در محیط ویندوز.............................................................................................. 8

    تنظیم خصوصیات نمایش در ویندوز......................................................................................... 8

    گزینه ی Shout Down در منوی Start................................................................................. 9

    منوی Start Up...................................................................................................................... 10

    چند زبانه بودن در محیط ویندوز XP..................................................................................... 10

     

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP, مقاله در مورد تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP, تحقیق درباره تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP, مقاله درباره تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آموزش برخی قسمت های ویندوز XP
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت