تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21137
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: اقتصاد
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد

    سئوالاتی در مورد اقتصاد

    سئوال اول : ارزش کل تولیدات داخلی چین در سال 2003 میلادی در کدام مقام جهان جای دارد ؟ اجرای سیاستهای احلاحات ودرهای باز که در دهه هفتم قرن گذشته تا اندازه زیادی به رشد سریع اقتصاد چین مساعدت کرده است. طبق آمار منتشره اداره آمار چین ظرف 25 سال گذشته از سال 1978 تا 2003 سرعت میانگین رشد سالانه اقتصاد چین از 9 در صد تجاوز کرده است وارزش کل تولیدات ناخالص داخلی چین درمیان کشورهای جهان ارتقا یافته و اکنون جی دی پی چین در مقام ششم جهان قرار دارد.

     

    سوال دوم : در دو دهه گذشته شمار فقیران تجات یافته از فقر و تهیدستی توسط دولت چین چقدر بوده است ؟ رشد متوالی اقتصاد چین پایه ای برای دولت چین جهت بهبود زندگی مردم بنا کرده است . ظرف 20 سال گذشته دولت چین بیش از 200 میلیون نفر را از فقر و تهیدستی نجاد داده است . تاکنون شمار جمعیت چین به یک میلیارد و 300 میلیون رسیده است ، سرانه جی دی پی چین در سال گذشته برای اولین بار از هزار دلار فراتر رفت.اقتصاد چین که قبلا نسبتا بسته بود به تدریج ارتقا پیدا کرده است وبیش از پیش باز شده است. در سال 2001 چین به سازمان تجارت جهانی پیوست . اکنون با مذاکره با اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری همکاری های اقتصادی همه جانبه و دو جانبه با آمریکا و اتحادیه اروپا وغیره را تقویت بخشیده است . چین در این زمینه پس از آمریکا و آلمان و ژاپن مقام چهارم را به خود اختصاص داده است. در زمینه تجارت خارجی در سال 2003 میزان تجارت خارجی چین از 800 میلیارد دلار تجاوز کرده است و این امر باعث مقام چهارمی در جهان گشته است. چین تاکنون بیش از500 میلیون دلار سرمایه خارجی جذب کرده است . در سال 2003 میلادی چین بهترین سرمایه های خارجی را در جهان جذب کرده است. چین هم اکنون چهارمین کشور وارد کننده و 5مین کشور صادرکننده جهان محسوب می شود. درباره روابط اقتصادی چین با اقتصاد جهان شمار زیادی از شخصیتهای محافل اقتصادی جهان اظهار داشتند که رشد اقتصاد چین برای شکوفایی وتوسعه اقتصاد جهانی مساعد است. از یک طرف شکوفایی چین ضمن کمک به کشورهای پیشرفته در تسریع ساختارصنعتی بازار مطلوب سرمایه گذاری را دراختیار آنان گذاشته است. از طرف دیگر ، شکوفایی چین فرصتهای زیادی را برای کشورهای در حال رشد همسایه فراهم آورده است.

     

    سئوال سوم : آموزش و پرورش اجباری چین چند سال است ؟ در 55 سال گذشته چین درحال شروع به سازندگی کشور کرد که زیر بنای آن در تمام زمینه ها ضعیف بود و ضعیف آموزش و پرورش چین در آن زمان به گونه ای بود که از میان چهارصد و پنجاه میلیون نفر هشتاد درصد بی سواد بودند . اکنون جمعیت چین به یک میلیارد و 300 میلیون نفر افزایش یافته است و سی درصد بی سوادی به شش درصد کاهش یافته است. ولی رقم شش درصد به این معنی است که هنوز در چین بیش از هفتاد میلیون نفر بی سواد هستند و این نشان می دهد که توسعه آموزش و پرورش چین همچنان با چالشهای جدی مواجه است . در سال گذشته درصد مناطق تحت پوشش آموزش وپرورش اجباری 9 ساله به نودویک در صد رسید و نواحی باقی مانده که آموزش وپرورش اجباری 9 ساله در آنجا اجرا نشده عمدتا در نواحی این کشور واقع است.

     

    سئوال چهارم : وجوه افزوده آموزشی چین به طور عمده در روستاها و شهر ها استفاده می شود؟ در نواحی غربی حمل و نقل توسعه نیافته ومحیط طبیعی مناسب نبوده ، توسعه اقتصادی این مناطق با مشکلات زیادی روبرو بودده ، مسئله خوزاک و پوشاک مردم هنوز حل نشده و شمار زیادی از خانواده های قادر به پرداخت شهریه تحصیل کودکان نیستند.بعضی ازروستاها وجوه کافی نیز برای ایجاد مدارس منظم ندارند. دولت چین با توجه به این وضعیت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را افزایش داده است. وزیر آموزش وپرورش چین چندی پیش در اجلاسی گفت که افزایش سرمایه گذاری در آموزش وپرورش در سالهای اخیر نسبتا صحیح بوده ونسبت آن در ارزش کل تولیدات داخلی از 2ممیز 5 درصد به 3ممیز 41 درصد ارتقا یافته است. از آغاز سال گذشته میلادی چین ضمن افزایش حمایت مالی از آموزش و پرورش اجباری 9 ساله در روستاها سرمایه گذاری در زمینه بهسازی بناهای مدرسه ، توسعه آموزش وپرورش و اطلاع رسانی را تسریع کرده است تا کودکان بیشتری از خانواده های فقیر از مواد درسی و کمکهای برخوردار شوند. این وزیر شرایط آموزشی روستاهای چین را تا اندازه زیادی بهبود خوانده است. اکنون چین دورجدید برنامه شکوفایی آموزش وپرورش را تجربه می کند.طبق این برنامه تا سال 2007 میلادی نسبت وجوه آموزشی و پرورشی چین د رارزش کل تولیدات داخلی این کشور از 3ممیز 41 به 4 درصد ارتقا خواهد یافت و بخش افزوده به طور عمده در آموزش و پرورش روستاها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

     

    سئوال پنجم : چین دارای چند اقلیت ملی است ؟ ملیت هان ملیت عمده چین بوده و 91درصد سراسر جمعیت چین راتشکیل می دهد. 55 ملیت دیگر به دلیل آنکه جمعیت آنان کمتر از ملیت هان است اقلیتهای ملی نامیده می شوند. ظرف 55 سال گذشته پس از تاسیس جمهوری خلق چین ، این کشور همواره سیاست برابری ، وحدت و شکوفایی مشترک ملیتهای مختلف را اجرا کرده است و از طریق میزان خودمختاری ملی این سیاست را تحمل نموده است. درمیان 34 منطقه طبقه بندی اداره انسانی ، 5 منطقه ای خودمختار اقلیت ملی وجود دارد که از ملیای مهم می توان به تبت ، جوان مرا نام بود . علاوه بر این ، پنج منطقه در تعدادی از انسانهای چین ایالت خودمختار و شهر خودمختار نیز تاسیس شده است.

     

    سئوال ششم : چین در زمینه امور اقلیتهای ملی چین نظامی را اجرا می کند ؟ شهروندان ملیتهای مختلف در مناطق زندگی خود از حق خودمختاری کافی بهره مند شده اند. تاکنون مساحت مناطقی که میزان خودمختاری ملی در آنجا اعدام می شود یش از نیمی ازمساحت کل چین را تشکیل می دهد. در قانون اساسی چین قید شده است که چین درامور ملی میزان خودمختاری منطقه ای ملی را اجرا می کند. این نظام از آغاز تاسیس جمهوری خلق چین به اجرا در آمده است. در دهه هشتاد قرن بیستم ، همراه با مساعدت به ایجاد نظام قانونی که قانون خودمختاری منطقه ای ملی را تنظیم کرد تا ضمن شناسایی رسمی خودمختاری منطقه ای ملی از طریق حقوقی موضوعات خودمختاری را شکل داده باشد. یک مقام اداره سیاستها ومقررات کمیسیون امور اقلیتهای ملی چین هنگام اشاره به نظام خودمختاری و قانون خودمختاری گفت که موضوع عمده نظام خودمختاری این است که تحت رهبری واحد کمیته مرکزی مناطق اقلیت نشین با ایجاد ارگانهای خودمختاری حق خودمختاری خود را اجرا می کنند. قانون خودمختاری را به شکل قانونی بهره برداری مناطق خودمختاری از حق خودمختاری در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، تنظیم مقررات ، سازندگی را مشخص کرده است. در چند دهه گذشته دولت مرکزی چین همواره از مناطق اقلیت نشین در رتبه اقتصادی و امور اجتماعی حمایت و جمعا بیش از یک هزار میلیارد یوان را در این مناطق سرمایه گذاری کرده است. در سال 2003 میلادی سرعت رشد اقتصادی مناطق اقلیت نشین از ده درصد فراتر رفت که از میانگین سراسری چین تجاوز کرده است. تحت اداره نظام خودمختاری ملیتی حق اقلیتهای ملی چین دارای مشارکت درامور کشوری و منطقه ای مورد تضمین قرار گرفته است 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد, مقاله در مورد تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد, تحقیق درباره تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد, مقاله درباره تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سئوالاتی در مورد اقتصاد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت