تحقیق مقاله ورزش بیس بال

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21597
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ورزش بیس بال

     

    اصل ورزش را از یونان دانسته اند که به منظور چابکی بدن و ایجاد قوّت انجام می یافت و پاروزنی، بوکس ، کشتی ، شنا ، شمشیرزنی ، تیراندازی ، اسکی و ورزش هایی چون بیس بال ، سافت بال و بسکتبال و انواع فوتبال و چوگان بازی ، والیبال ، گلف ، انواع تنیس ، شنا ، پرتاب وزنه و ... جزو ورزش محسوب می شوند.
    اولین ملتی که ژیمناستیک را بنیان و آن را نام نهاده اند ، یونانیان قدیم می باشند، که ابتدا اصول ورزش در یونان خیلی خشن و ناصحیح بود و اولین نتیجه از ورزش را بزرگ نمودن عضلات بدن می دانستند. بعدها ورزش در یونان به شکل ریسمان بازی جان بازی در آمد و برای آن اهمیت زیادی قایل بودند و عمل کنندگان آن را آکروبات می نامیدند و این نوع حرکات را آکروباتیک می گفتند. به محل هایی که در آن جا ورزش می نمودند، ژیمنازیوم گفته می شد، که مهم ترین آن ها یکی لیسه و دیگری آکادمی نام داشت و چون مردم در آن محل ها لخت ورزش می کردند، کلمه ژیمناز از کلمه گیمنوس که به معنای لختی است گرفته و به آن محل ها نام نهادند و بعداً به عموم ورزش های بدنی نیز ژیمناستیک نام گذاشته شد.
    مورخ مشهور ، ویل دورانت می نویسد: آن (مدینه فاضله بچه ها) فنون خانه داری را به دختران و فنون شکار و جنگ را به پسران می آموختند و به پسران آموزش می دادند که چگونه شکار کنند و ماهی بگیرند و شنا کنند و همچنین شخم زدن کشت زارها، دام گستری، دامپروری و نشانه روی با تیر و نیزه را می آموختند، تا در جمع مخاطرات زندگی توان محافظت و حراست از خویش را دارا باشند.
    اما اگر بیش تر در مساله دقت کنیم، در خواهیم یافت تعلیم و تربیت در حقیقت با پیدایش و سکنا گزیدن بشر در روی زمین آغاز شده است. خاک و سنگ و کوه و تپه و دریا و جنگل و جویبار و دیگر مظاهر طبیعت و نیز خود زندگی و نیازهای آن. نخستین کتاب های درسی نوع بشر بوده اند.
    از قدیم ترین روزگاران و حتی پیش از پیدایش خط ، نیاز به تامین خوراک و پوشاک از راه شکار حیوانات و احتیاج به کسب توانایی برای مقابله با خطرهای طبیعی و دشمنان گوناگون، جوامع کهن بشری را واداشته بود که به امر تربیت بدنی، به عنوان یکی از مهم ترین امور زندگی توجه نمایند و این حقیقت را دریابند که قدرت، استقامت، مهارت و سرعت را که در زندگی انسان ها از اهمیتی برخوردار است، می توان با بهره گیری از تمرین ها و فعالیت های جسمانی تا حد قابل ملاحظه ای تقویت کرد.
    وقتی دولت ها و حکومت ها تشکیل و تاسیس شدند، رهبران آن ها متوجه شدند که برای حفظ یا گسترش مرزهای خود، نیازمند بازوان توانایی هستند که در جنگ ها بتوانند پیروزی را برای آن ها به ارمغان آورند؛ ویل دورانت در این باره می نویسد:
    « از ضروریات دولت ها و تاکید بر روی حفظ نیروی جسمانی، پیروزمندی در جنگ هایی بوده است که متکی بر قدرت بدنی و نیرومندی جسمانی بوده است، و نیرومندی و مهارت بدنی، حاصل نخواهد شد، مگر در ورزش هایی که در بازی های المپیک مقرر گردیده است. »
    در توجه انسان به تربیت جسم و توانمندی، عوامل زیر نقش اساس داشته است:

    انسان اولیه در جناح مبارزه با طبیعت، که از بدو تولد تا سپری شدن عمر او را تهدید می کرده، ضرورت نیرومندی را دریافته است.

    از طرفی بر اثر قهر طبیعت، ناچار به مهاجرت برای یافتن معاش بوده و در این مهاجرت در برخورد با دیگر اقوام، برای حفظ بقای خویش و بقای اجتماعی.

    و از جناح نیازهای فیزیولوژیک که برای ارضای نیازهای طبیعی خویش و خانواده، به ویژه نظام معیشتی جدیدی که در اثر مهاجرت برای او ایجاد می گردید.

     

    بیس بال ورزش ملی مردم آمریکاست . نوعی بازی بیس بال ابتدایی از قرن پانزدهم در انگلستان رایج بوده است . این بازی در آغاز قرن هفدهم با ورود مهاجران انگلیسی به ایالات متحد آمریکا راه یافت و در اوایل قرن هجدهم در شرق این کشور رواج یافت در سال ۱۸۴۵ با تاسیس یک باشگاه در نیویورک توسط الکساندر کارت رایت در حدود سال ۱۸۷۶ مسابقه های دوره ای بیس بال در ایالات متحد آمریکا آغاز شد . این بازی یکی از محبوبترین و پربیننده ترین مسابقه های ورزشی در ایالات متحد آمریکاست . بازی بیس بال رفته رفته در کشورهای کانادا ، ژاپن ، ایتالیا ، هلند ، نیکاراگوئه ، کوبا ، آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین نیز رواج گرفته است .

    در گذشته بازیهایی شبیه بیس بال در بعضی از کشورهای جهان به ویژه در قاره آسیا رایج بوده است . در ایران بازیهایی مانند چلتوپ ، توپان ، توپ غال و چفته که با تفاوتهایی به بیس بال شباهت دارند ، رواج داشته است . یکی از تفاوتها ، تعداد قرارگاههای این بازیهاست . در بازیهای محلی ایران ، فقط یک یا دو قرارگاه وجود دارد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ورزش بیس بال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ورزش بیس بال, مقاله در مورد تحقیق مقاله ورزش بیس بال, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورزش بیس بال, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورزش بیس بال, تحقیق درباره تحقیق مقاله ورزش بیس بال, مقاله درباره تحقیق مقاله ورزش بیس بال, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورزش بیس بال, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورزش بیس بال ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ورزش بیس بال
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت