تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی

تعداد صفحات: 41 فرمت فایل: word کد فایل: 11200
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی

     

    شرح کامل این مطلب:

    تاثیر ورزش در درمان پا درد [ June 19, 2006 08:07 PM ]

     

    جام جم آنلاین: حرکات ورزشی دست به کاهش درد ناشی از بیماری عروق محیطی (PVD) در پا کمک می کند.
    PVD به عروقی که به دست و پا خون رسانی می کنند صدمه می زند و این معمولا بدلیل انسداد ایجاد شده توسط یک پلاک است.
    کاهش جریان خون می تواند باعث درد شدید پا شود که عملا راه رفتن را دشوار می سازد. PVD و پادرد شدید در مبتلایان به دیابت و یا فشار خون بالا شایع است.
    به گزارش هلث دی ، محققان انگلیسی دریافته اند این درد باعث کاهش توانائی راه رفتن مبتلایان می شود لذا ترکیبی از تغییرات فیزیولوژیک و افزایش در تحمل درد حرکات ورزشی به توان راه رفتن کمک می کنند.
    مزیت ورزش دست ها برای بیماران PVD این است که آنها معمولا در این حالت درد احساس نمی کنند و این بر انگیزه و اشتیاقشان برای ورزش می افزاید.

     

    Home » ورزش » همه چیز راجع به ایروبیک

    همه چیز راجع به ایروبیک 

     تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در در مدت زمانی خاص بالا می برد. 

    نمونه های ساده این ورزش شامل: پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت، انواع کلاسهای رقص و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راکت بال، اسکواش) می باشد. باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شود که البته به هدف و شرایط فیزیکی شما، سوابق بیماری و وضعیت جسمانیتان نیز بستگی دارد. هرچند که در مجموع ایدهء اینکه ورزشهای مختلفی انجام دهیم، فکر جالبیست - به عنوان مثال تعادل و توازن برقرار کردن میان تمرینات و ورزشهای متناسب با شرایط جسمانی فرد بهترین شیوه انجام ایروبیک می باشد،

     

     

     این استراتژی مصدومیت های پیاپی را کاهش و بروز آنها را تقلیل می دهد و موجب می شود که در موقعیتها و شرایطی که فرد فعالیتهای زیاد بدنی انجام میدهد توازن و بالانس بیشتری در حرکات ماهیچه ها برقرار گردد، که این امر موجب لذت بردن بیشتر فرد نیز می شود.
     
    به خصوص این مساله هنگامی که فرد ورزشها و تمریناتی با تحرک بالا مثل (دویدن، رقصهای سنگین، تنیس، راکت بال و اسکواش) یا ورزشهایی با تحرک کمتر مانند (شنا، پیاده روی، اسکی) انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است.
     
    توصیه های محتاطانه ما برای اینکه دچار مشکل نشوید در خصوص کسانی است که فعالیتهای ورزشی زیادی انجام میدهند و اگر شما اضافه وزن دارید و یا سابقه مصدومیتهای طولانی، یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران یا کمر دارید باید در انجام تمرینات ایروبیک احتیاط کنید. اگرچه تمرینات ایروبیک، تمرینات تکنیکی یا با تمرکز زیاد نیست، اما این ورزش به بهبود وضعیت جسمانی شما و پیش گیری از مصدومیتها کمک شایانی میکند. البته همه شیوه هایی که ممکن است در رابطه با ایروبیک از سوی سایرین مشاهده کنید مناسب و اصولی نیست. شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیستها بیاموزید.
     
    مدت زمان انجام تمرینات ایروبیک
    اینکه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک باید اخنصاص دهید بستگی به هدف، جدول برنامه ریزی و شرایط فیزیکی شما دارد، اما زمان 10 تا 60 دقیقه به نظر می رسد زمان قابل قبولی باشد.
     
    اگر هدف شما کاهش وزن اضافی بدنتان باشد و در شرایط مساعدی هم باشید میتوانید مدت بیشتری هم ورزش کنید. شاید در اینصورت چیزی حدود سی، چهل یا شصت دقیقه هم به شما توصیه شود. تحقیقات اخیر نشان داده که سطح امادگی بدنی حتی با تمرینات نظم 10 دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است که این تمرینات 10 دقیقه ای روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد.
    برای بالانس کلی آمادگی بدن، سلامتی و تناسب اندام جدول سی دقیقه ای توصیه میشود.
     
    دشواری تمرینات تا چه حد باشد؟
    میزان دشواری و سختی تمرینات ایروبیکی که شما انجام میدهید از 3 طریق اندازه گیری میشود:
     
    1- تعیین و اندازه گیری ضربان قلب، که روش خوبی برای این است تا بدانید با افزایش تحرکات بدنیدر هر دقیقه به چه اندازه ضربان قلب بالا میرود.
     
    2- شیوه بعدی تست صحبت کردن نام دارد، شما باید قادر باشید وقتی که تمرین میکنید به راحتی هم صحبت کنید (این شیوه برای فهمیدن اینکه تمریناتتان چقدر سنگین است بسیار مفید می باشد).
     
    3- با توجه به میزان تواناییتان به سادگی میتوانید بفهمید که تمرینات با وجود دشواری چه تاثیری بر شما میگذارند.
     
    البته شما و مربی تان میتوانید به کمک هم تعیین کنید که چه روشی برای شما مفید تر است و قابلیت بیشتری دارد، چرا که ما نمیتوانیم توضیحات کافی را با ذکر جزییات واقعی به شما ارائه دهیم. اگرچه به نظر میرسد که تمرینات متوسط و متعادل برای یک فرد عادی میتواند کاملا" لذت بخش باشد.
     
    در بخش بعدی این مقاله به چگونگی انجام تمرینات ایروبیک بر مبنای هدف افراد میپردازیم.ایروبیک چند نوبت و چه مدت؟

    تعداد دفعات نرمال و معمول انجام این تمرینات دو بار در طول هفته است. در شرایط ایده آل و نرمال انجام دو بار در هفته این تمرینات به شما این فرصت را خواهد داد تا تناسب اندام خود را حفظ کرده و از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید. اما به عقیده کارشناسان و فیزیولژیستها انجام سه تا پنج نوبت تمرینات در طول هفته بهتر و موثرتر خواهد بود.

    هدف از دست دادن وزن زیادی
    اگر هدف اصلی شما از ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، شش یا هفت نوبت در هفته که تقریبا" معادل روزی یکمرتبه است، میتواند تاثیر بالقوه ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوبتان برساند. در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار، و بالا بردن میزان دشواری تمرینات میباشد. مخصوصا" اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود و اگر هنوز هم شک دارید از به آرامی مراحل ساده و سبک ایروبیک شروع کنید و از این ورزش لذت ببرید.

    گرم کردن بدن
    با حرکات و نرمشهایی خیلی نرم و آرام در کمال آرامش خودتان را گرم کنید، همین نرمش ها باعث میشوند تا اگر مشکل جسمانی دارید ناراحتی و دردتان کاهش پیدا کند و کم کم بهبود پیدا کنند. گرم کردن و آماده کردن بدن برای تمرینات ایروبیک با انجام نرمشهایی سبک و در سطوح ساده ای از تمرینات کششی به مدت 2 تا 10 دقیقه به شما کمک ویژه ای خواهد کرد، اما به یاد داشته باشید که نباید به طور ناگهانی در طول انجام تمرینات، آنها را متوقف کنید چرا که ممکن است دچار سر گیجه شوید یا از حال بروید.

    تصورات غلط
    این تصور غلط که تمرینات ایروبیک ماهیچه ها را سخت و غضلانی میکند بسیار طبیعیست، اما واقعیتش این است که انجام این تمرینات تاثیر بسیار کمی در سفت کردن ماهیچه ها دارد. در تمرینات معمولی ایروبیک ماهیچه هایی که در بدن بیش از سایرین فعالیت میکنند، صدها حرکت ماهیچه ای را به طور متناوب تکرار می نمایند - بدون اینکه در برابر این تمرینات مقاومتی نشان دهند، در صورتیکه بخواهید ماهیچه ها و عضلاتتان محکم و سفت شوند تمرینات وزنه برداری تاثیر قابل توجهی در این باره خواهند داشت.

    برداشت غلط دیگر در این مورد این است که اغلب تصور میکنند با انجام تمرینات ایروبیک در تعداد دفعات محدود و زمان نرمال میتوانند چربی اضافی و وزن زیادی خود را به سرعت از دست میدهند. تحقیقات اخیر نشان داده است که ما با انجام هرگونه حرکات کششی و ماهیچه ای ممکن است بتوانیم وزن اضافه مان را از دست بدهیم.

    هدف اصلی شما از انجام ایروبیک
    اما اگر هدف شما از ایروبیک رسیدن به یک تعادل و بالانس جسمانی، و بالا بردن درصد سلامتی و داشتن روحیه خوب است، باید به خاطر داشته باشید که تنها راه تاثیر گذار و موثر در این امر انجام مرتب و همیشگی تمرینات ایروبیک می باشد. حتی اگر این تمرینات از حرکات کششی بسیار طی مدت زمان کوتاهی برخودار باشند. سعی کنید از ورزش ایروبیک لذت ببرید و تمریناتش را آسان بگیرید تا در طول یک مدت زمان مشخص تاثیراتش را ببینید. از آنجاییکه عمده تمرینات ایروبیکی روی تکرار حرکات تاکید دارد، به همین جهت نیاز چندانی به تمرکز کامل ندارد (هرچند توجه و تمرکز کافی از لحاظ تکنیکی در انجام هر ورزشی مهم است) ، اما به هر حال خواندن و گوش کردن به موزیکها و نوارهای آموزشی، تماشای برنامه های تلویزیونی ایده جالبی برای یادگیری بهتر تمرینات ایروبیک است.

    به خاطر داشته باشید اگر شما نمیتوانید در حین تمرینات صحبت کنید به این علت است که خوب تنفس نمیکنید، اگرچه شاید کمی سخت باشد، اما لذت بردن شما را از تمرینات دو چندان میکند. جدول تمرینات ایروبیکی به طرز جالبی اطلاعاتی را که شما باید داشته باشید در اختیارتان میگذارد و به طور روزانه پیشرفت شما را مورد محاسبه قرار میدهد.

    نکات مهم تمرینات خود را اعم از مدت زمان انجام و درجه سختی و آسانی اش را یادداشت کنید، زیرا این شیوه خوبیست که در طول یک دوره تمرینی بفهمید چقدر به آمادگی بدنی و جسمانی رسیده اید. مشاهده این پیشرفتها شما را علاقه مند و پر انگیز به ایروبیک نگاه میدارد.

    بیماری ؛ ورزش و سلامتی

    ورزش وسلامتی

    ورزش یکی از عوامل اساسی کنترل قند خون

    جثه شما به هر اندازه که هست، ورزش کنید.

     

    هر چقدر که چاق باشید باز هم میتوانید فعالیت جسمانی انجام دهید.

    شما ممکن است نتوانید مثل افراد دیگر فعالت بدنی داشته باشید. و شاید فراهم کردن وسایل و تجهزات مناسب برایتان دشوار باشد. ورزش کردن با دیگران سبب می شود که  احساس نشاط بیشتری پیدا کنید، مواجه شدن در اینگونه رقابتها سخت است اما قابل انجام است. این مطلب به شما کمک می کند که برای سالم ماندن ورزش و فعالیت نمائید ، اگر چه خیلی چاق هم باشید.

    چرا ورزش کنیم؟

     

    ورزش به افزایش طول عمر شما کمک کرده و شما را که از بیماریها زیر محافظت می نمایدکه شامل :

     

    دیابت

    بیماریهای قلبی _ غروقی

    افزایش فشار خون

    پوکی استخوان

    التهاب مفاصل

     

    اگر شما یکی از مشکلات فوق را دارید، با ورزش کردن می توانید آنرا کنترل نمایید.

     

    ورزشهای منظم در بهتر شدن روحیه شما مؤثر است زیرا:

     

    نسبت به خودتان نگرشی بهتر پیدا می کنید

    سبب کاهش استرس می شود

    ظرفیت یا حوصله شمارا بیشتر می کند

    اعتماد به نفس را در شما تقویت می کند

    کمک می کند که خواب بهتری داشته باشید.

    توانایی جسمی و روانی شما را افزایش می دهد

    ورزش کردن می تواند برای شما لذت بخش باشد.

     

    برای شروع چه کاری انجام دهیم؟

     

    شروع به ورزش کنید و در انجام آن مداومت داشته باشید.

    به آرامی شروع کنید: بدن شما برای انجام ورزشهای جدید نیاز به گذشت زمان دارد.

    گرم کننده: با ورزشهای گرم کننده بدنتان را برای انجام ورزشهای سنگین تر آماده می کنید. شانه هایتان را بالا ببرید، روی پنجه پا بایستید، بازوهایتان را بچرخانید، در جائی که ایستاده اید قدم رو کنید، شما باید چند دقیقه ای (حداقل یک دقیقه) قبل از انجام ورزش ، حتی پیاده روی این حرکات را انجام دهید.

    ورزشهای شل کننده: حرکات را کم کم متوقف کنید. اگر شما سریع راه می رفتید، راه رفتن خود را به تدریج کند کرده تا بدنتان سرد شود یا اینکه می توانید چند دقیقه ای دراز بکشید. این عمل کمک میکند که قلبتان محافظت کنید و ماهیچه ها شل شده و در نتتیجه از صدمات ماهیچه ای جلوگیری می شود.

    تعیین اهداف: اهداف می تواند بصورت کوتاه مدت یا بلند مدت تعیین شود. یک هفته کوتاه مدت را ممکن است به این صورت برنامه ریزی کنید که حداقل درسه روز هفته هر روز 5دقیقه ورزش کنید. در هدف بلند مدت، ممکن است شما به این صورت برنامه ریزی کنید که تا پایان 6ماه حداقل 5روز، روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید.

    پیروی کردن از برنامه: فعالیتهای خود را یادداشت کنید و آنها را نزد خود نگه دارید تا اگر حس خوبی در مورد برنامه هایی که انجام می دهید نداشتید با برگشتن و مرور کردن فعالیتهای آغازین خود خوشحال وامیدوار شوید.

    انجام یک ورزش مناسب در کارهای روزانه زندگی: ورزشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است.

    یک حامی (حمایت کننده) داشته باشید: با یک دوست و یا یکی از اعضاء خانواده خود ورزش کنید زیرا در این صورت برای شما لذت بخش تر می شود. ورزش کردن با یک رفیق شما را سرحال می کند.

    لذت بخش باشد: از بین ورزشهای مختلف سعی کنید که ورزشی را که واقعاً برای شما لذت بخش است را انتخاب کنید.

    خودتان را تشویق کنید: اگر نمی توانید ورزش کنید یا ورزش کردن برای شما خیلی سخت است، نسبت به همان مقدار که می توانید ورزش کنید تا لااقل احساس خوبی داشته باشید .مثلاً اگر توانسته اید آنقدر پشتکار داشته باشید که از صندلی خودبلند شوید و یا مقداری پیاده روی کنید احساس سر بلندی و افتخار کنید. وقتی برگردید و به زمان شروع ورزش فکر کنید،ممکن است نسبت به آینده خود امیدوارتر شوید.

     

     

    افراد دیابتی چه نوع فعالیتهای  را می توانند انجام دهند؟

     

    ورزش های هوازی مثل شنا، پیاده روی

    تمرین های برنامه ریزی شده

    کار در خانه

    باغبانی  (کار در حیاط منزل)

    فعالیتهای اجتماعی

    ورزشها یا فعالیتهای فیزیکی که برایتان مشکل است را انجام ندهید. در شروع کار هر چه مدت ورزش کردن کوتاهتر باشد(چند دقیقه) برای سلامتی تان بهتر است . بسیاری از افرادی که هیکل بزرگ دارند هم می توانند از بعضی یا همه ورزشهایی که در این مجموعه آورده شده است انجام دهند، برای انجام این ورزشها نیاز به مهارت یا تجهیزات خاصی نمی باشد.

     

    این مجموعه به هر دو نوع ورزشها (ورزشهایی ه نیاز به تحمل وزن دارند، ورشهایی که نیاز به تحمل وزن ندارند)، می پردازد. ورزشهایی که نیاز به تحمل وزن دارند شامل: پیاده روی . فوتبال، ….، ورزشهایی که نیاز به تحمل وزن ندارند شامل: شنا است که فشا ر را از روی مفاصل کم می کند. اگر شما مشکلات مفصلی داریدممکن است این نوع ورزش برای شما مناسب تر باشد.

     

    قبل از آنکه شروع به ورزش کنید، وضعیت سلامت خود را کنترل نمائید.

     

    اگر چند سالی است که ورزش نکرده اید و یا قصد دارید که ورزشهای سبک را کنار بگذارید و ورزشهای سنگین انجم دهید و یا بیماری قند ،قلب و یا فشار خون و یا بیماری التهابی مفاصل (مثل زانو) دارید، باید قبل از آن توسط یک پزشک ویزیت شوید.

    ورزش سبک: پیاده روی یک ورزش سبک (از نوع تحمل کننده وزن ) است.

    اگرشما در طور روز در اطراف منزل یا حیاط قدم بزنید به سلامتی تان کمک کرده اید اما اگر پیاده روی منظم و پیوسته همراه با تنفس عمیق انجام دهید به سلامتی شما بیشتر کمک می کند زیرا همانطور که عضلات پا در حال فعالیت است قلب و ریه شما هم فعالتر می شوند. اگر تا کنون ورزش نمی کردید، باید با آهستگی شروع به ورزش کنید. سعی کنید درهفته اول فقط رزوی 5 دقیقه پیاده روی کنید هفته بعد روزی 8 دقیقه ورزش کنید. زمانی که توانستید 8دقیقه ورزش را براحتی انجام دهید می توانید طول مدت ورزش را به 11دقیقه برسانید. طول مدت ورزش را تدریجاً 30دقیقه افزایش دهید و یا پیاده روی را با سرعت انجام دهید

     

    نکاتی برای پیاده روی:

     

    راست بیاستید، لبه دنده هایتان به طرف بالا باشد و نگاهتان هم مستقیم و به طرف جلو باشد (اما شانه هایتان را شل نگه دارید) . این حالت کمک می کند که ستون فقرات در وضعیت طبیعی و سالم خود قرار بگیرد.

    دستها را بطور منظم و پیوسته حرکت بدهید، این حرکت کمک می کند که انگشتان شما ورم نکند.

    برای پیاده روی کشف مناسب بپوشید. اگر شما زیاد پیاده روی میکنید، نیاز دارید که هر 6 تا 8 ماه یک کفش جدید بخرید. 

    برای اینکه از پیاده روی لذت ببرید با یک دوست به پیاده روی بروید یا اینکه در  محلی که دوست دارد مثل پارک پیاده روی کنید.

     

    سلامت: در انجام فعالیت ورزشی نباید به خودتان فشار وارد کنید. 30 دقیقه ورز ش سبک (مثل پیاده روی) از نظر سلامت به اندازه 15 دقیقه ورزش سنگین ارزش دارد.

     

    کجا ورزش کنم:

     

    خیلی از ورزشها رامی توانید در منزل انجام دهید اما برای بیشترلذت بردن می توانید از باشگاههای ورزشی استفاده کنید که ممکن است بخاطر افرادی که حضور دارند انجام ورزش برای شما مشکل باشد.

     

    ورزش در آب (ورزشهایی که تحمل کننده وزن نیستند) . ورزش در آب کمک می کند به:

     

    انعطاف پذیری: اگر شما نمی توانید بیرون از آب حرکت کنید و خم شوید، داخل آب می توانید به راحتی بدنتان را خم و راست کرده و حرکت بدهید.

    قوی شدن: کار کردن در آب به قوی شدن بدن شما کمک می کند.

    کم کردن خطر صدمات: بدن در آب شناور می شود و به ترتیب فشار وزن از روی مفاصل برداشته می شود و از صدمات ماهیچه پیشگیری می شود.

    تازه شدن: بدنتان در جاى خنگ می شود، بخصوص وقتی که کار زیاد انجام داده اید، نیازی نیست که شما شنا کردن بلد باشید. می توانید در آب کم عمق یا عمیق بدون آنکه شنا کنید، فعالیت کنید.

    برای ورزش کردن در آب کم عمق:

    سطح آب باید بین کمر و فقسه سینه باشد. اگر آب خیل کم عمق باشد، برایتان خیلی سخت می شود که در آب دستهایتان را حرکت دهید. اگر سطح آب بالاتر از قفسه سینه باشد شما به سختی می توانید پایتان را به کف استخر برسانید.

    ورزش کردن در آب عمیق:

    بیشتر قسمت بدنتان در آب قرار میگیرد وبه این دلیل می توانید به خوبی در آب فعالیت کنید. برای حفظ سلامتی تان بهتر است ه کمربند اسفنجی یا جلیقه بپوشید.

    وررزشهایی که برای تحمل وزن هستند و ورزشهای معمولی این ورزشها استخوان ماهیچه ها را قوی می سازند و می توان این ورزشها را در منزل یا مراکز مناسب انجام داد.

     شما برای انجام این نوع ورزش در منزل نیاز به وسیله خاصی ندارید. شما می توانید با دو دست  و یا دو قوطی کنسرو ورزش کنید (اگر شما نتوانید پاروزدن را 8 بار انجام دهید خیلی چاق و اگر تا 12با ر توانستید انجام دهید لاغر هستید). در حال انجام وزش بدن را در وضعیت درست آن نگه دارید و حرکات را آرام و کنترل شده انجام دهید. اگر می خواهید یک وسیله برای بازی در منزل خریداری کنید مطمئن شوید که اندازه آن مناسب است. شما می توانید به مراکزی که مناسب هستند هم بروید. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی, مقاله در مورد تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی, تحقیق درباره تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی, مقاله درباره تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاثیر ورزش بر ناهنجاری های جسمی و روحی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت