تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21762
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis

       توضیح‌ کلی‌

    تب مالت عبارت‌ است‌ از یک‌ عفونت‌ باکتریایی‌ که‌ از گاوها، خوک‌ها، گوسفندان‌ یا بزهای‌ آلوده‌ و عفونی‌ شده‌ به‌ انسان‌ انتقال‌ می‌یابد. این‌ بیماری‌ از انسان‌ به‌ انسان‌ مسری‌ نیست‌. این‌ عفونت‌ باکتریایی‌ اعضای‌ خون‌ساز بدن‌، از جمله‌ مغز استخوان‌، گره‌های‌ لنفاوی‌، کبد و طحال‌ را متأثر می‌سازد. بیماری‌ در مردان‌ 60-20 ساله‌ شایعتر است‌. دوره‌ نهفتگی‌ بیماری‌ ممکن‌ است‌ 60-5 روز یا حتی‌ تا چندین‌ ماه‌ باشد. بیماری‌ یک‌ نوع‌ حاد و یک‌ نوع‌ مزمن‌ دارد.

    بروسلوز یا تب مالت، بیماری حیوانات اهلی، گاو، گوسفند، بز و شتر است که بر اثر تماس انسان با حیوان آلوده یا مصرف فرآورده‌های آن می‌تواند بیماری به انسان منتقل شود وعلاوه بر این که شاغلان بخشهای مختلف از جمله دامپزشکان، قصابان در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند مصرف فرآورده‌های آلوده این حیوانات از جمله: شیر، پنیر، خامه می‌تواند بیماری را به انسان منتقل کند.

     

        علایم‌ شایع‌

     

    در نوع‌ حاد، علایم‌ زیر به‌طور ناگهانی‌ ظاهر می‌شوند:
    لرز، تب‌ متناوب‌، تعریق‌
    خستگی‌ قابل‌ توجه‌
    درد به‌ هنگام‌ لمس‌ ستون‌ فقرات‌
    سردرد
    بزرگ‌ شدن‌ گره‌های‌ لنفاوی‌ در نوع‌ مزمن‌، علایم‌ زیر تدریجاً ظاهر می‌شوند:
    خستگی‌
    درد عضلانی‌
    کمردرد
    یبوست‌
    کاهش‌ وزن‌
    افسردگی‌
    ناتوانی‌ جنسی‌
    ندرتاً بروز آبسه‌ در تخمدان‌ها، کلیه‌ها، و مغز

        علل‌

    عفونت‌ ناشی‌ از باکتری‌هایی‌ تحت‌ عنوان‌ بروسلا ، که‌ از راه‌ مصرف‌ شیر یا محصولات‌ لبنی‌ (کره‌، پنیر) یا محصولات‌ گوشتی‌ به‌ انسان‌ انتقال‌ می‌یابد

     

        عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر

     

    وجود کمخونی‌ وخیم‌ یا سابقه‌ جراحی‌ معده‌. این‌ مشکلات‌ باعث‌ کاهش‌ اسید معده‌ می‌شوند؛ وجود اسید معده‌ شانس‌ عفونت‌ را کاهش‌ می‌دهد.
    در افرادی‌ که‌ با حیوانات‌ سر و کار دارند، مثل‌ کشاورزان‌، قصابان‌، دامپزشکان‌، یا دامداران‌
    مسافرت‌ به‌ مناطق‌ آلوده‌

     

     

        پیشگیری‌

     

    هیچ‌گاه‌ شیر غیرپاستوریزه‌، از هر منبعی‌ که‌ باشد، مصرف‌ نکنید.
    زمانی‌ که‌ با حیوانات‌ سر و کار دارید، از دستکش‌، محافظ‌ چشم‌، پیش‌بند، و سایر وسایل‌ محافظتی‌ استفاده‌ کنید.
    واکسیناسیون‌ دام‌ها

        عواقب‌ مورد انتظار

    با درمان‌ معمولاً در عرض‌ 4-3 هفته‌ خوب‌ می‌شود.

        عوارض‌ احتمالی‌

     

    ندرتاً عفونت‌ قلب‌، استخوان‌، مغز یا کبد
    در صورت‌ ناکافی‌ بودن‌ مراقبت‌ و درمان‌، بیماری‌ ممکن‌ است‌ مزمن‌ شود یا معلولیت‌ رخ‌ دهد.

     

        درمان‌

     

     

     

    تشخیص‌ قطعی‌ با آزمایش‌ خون‌ انجام‌ می‌گیرد.
    درمان‌ شامل‌ یک‌ دوره‌ استراحت‌ در رختخواب‌ و مصرف‌ آنتی‌بیوتیک‌ است‌.
    معمولاً لازم‌ نیست‌ که‌ بیمار از دیگران‌ جدا شود.
    تمامی‌ اعضای‌ خانواده‌ که‌ ممکن‌ است‌ از همان‌ محصول‌ لبنی‌ آلوده‌ مصرف‌ کرده‌ باشند باید تحت‌ معاینه‌ و آزمایش‌ قرار گیرند.

     

       داروها

     

    آنتی‌بیوتیک‌ برای‌ مبارزه‌ با عفونت‌، مثل‌ تتراسیکلین‌، برای‌ حداقل‌ سه‌ هفته‌
    داروهای‌ کورتیزونی‌ برای‌ کاهش‌ پاسخ‌ التهابی‌ در موارد شدید
    داروهای‌ ضد درد برای‌ درد عضلانی‌

       فعالیت‌

    تا زمان‌ برطرف‌ شدن‌ تب‌ و سایر علایم‌، در رختخواب‌ استراحت‌ نمایید. پس‌ از آن‌ تدریجاً فعالیت‌های‌ عادی‌ خود را از سر گیرید.

        رژیم‌ غذایی‌

    هیچ‌ رژیم‌ خاصی‌ توصیه‌ نمی‌شود. اگر کاهش‌ وزن‌ قابل‌ توجه‌ باشد، کالری‌ غذایی‌ را افزایش‌ دهید.

        در این‌ شرایط‌ به‌ پزشک‌ خود مراجعه‌ نمایید

    اگر شما یا یکی‌ از اعضای‌ خانواده‌ تان علایم‌ تب‌ مالت‌ را دارید.

     

    اثر کوتریموکسازول و ریفامپین در درمان بروسلوز اطفال

    بروسلوز یکی از بیماریهای عفونی شایع در کشور و یک مسئله مهم بهداشتی و اقتصادی است و انسان در اثر تماس با دام آلوده و مصرف فرآورده های لبنی به آنها گرفتار می شود (2 و1). گرچه در کشورهای پیشرفته صنعتی بروسلوز در اطفال کم گزارش می شود ولی در کشورهای در حال توسعه بیش از 1/4 موارد بروسلوز در اطفال دیده می شود (4و 3). این بیماری هر عضوی از بدن انسان را گرفتار می نماید. (4 و2). درمان انتخابی در بروسلوز اطفال وجود ندارد و رژیم های پیشنهادی و طول مدت درمان همواره در حال تغییر است (6 و5). چون این بیماری در کشور ما شایع است، مطالعه حاضر بمنظور بررسی اثر کوتریموکسازول و ریفامپین در درمان کودکان مبتلا به بروسلوز طی سالهای 77-74 در بابل انجام گرفته است. مواد و روشها این مطالعه بر روی 96 کودک کمتر از 15 سال مبتلا به بروسلوز که بطور مستمر طی سالهای مورد مطالعه به درمانگاه و بخش عفونی بیمارستان یحیی نژاد بابل مراجعه نمودند، انجام گردید. تشخیص براساس علائم بالینی مثبت به نفع بروسلوز و تست سرولوژیکی 160/1 > رایت و 80/1 > 2 مرکاپتواتانول داده شد. برای تمام بیماران پرونده تشکیل شد و متغییرهای مربوط به سن، جنس، علائم بالینی و عود ثبت گردید. به تمام بیماران بعداز تشخیص کوتریموکسازول (شرکت تهران دارو) با دوز mg/kg8 بر اساس تری متوپریم در دو دوز منقسم روزانه و ریفامپین (شرکت الحاوی) با دوز mg/kg10 در دو دوز منقسم روزانه بمدت شش هفته تجویز گردید. ضمناً توصیه گردید که در طول درمان هر سه هفته یکبار مراجعه نمایند و بعد از خاتمه درمان نیز هر سه ماه یکبار تا 12 ماه مراجعه نمایند. عود به مواردی اطلاق شد که علی رغم بهبودی کامل بعد از خاتمه درمان علائم بالینی مجدداً ظاهر شده و تیتر تست رایت و 2 مرکاپتواتانول سیر بالا رونده را نشان می داد. یافته ها بطور کلی طی مدت زمان بررسی تعداد 96 کودک مبتلا به بروسلوز مراجعه نمودند که میانگین و انحراف معیار سنی بیماران 4/3+3/10 سال بود (جدول 1). از 96 بیمار 67 نفر (8/69%) با آرتریت مراجعه نمودند که در 44 نفر (46%) بصورت آرتریت تک مفصلی بوده است (جدول 2). میانگین مدت زمان بروز علائم بالینی تا تشخیص 17±27 روز بود. از 96 بیمار مورد بررسی 4 نفر بعد از شروع درمان و 10 نفر بعد از خاتمه درمان مراجعات بعدی نداشته و از مطالعه حذف شدند. 82 نفر درمان را کامل نموده و تا 12 ماه بعد از خاتمه درمان پیگیری شدند که در دو مورد عود دیده شد که مورد اول پسر 6 ساله ای که بعد از شروع علائم تشخیص داده شد و مورد دوم پسر دوازده ساله ای که چهار هفته بعد از شروع بیماری درمان وی شروع شد. بحث انتخاب نوع رژیم درمانی اغلب دو داروئی است و مدت تجویز آن مهمترین اصل در درمان بروسلوز می باشد (6 و2). گرچه در بالغین بررسی های زیادی با انواع رژیم های درمانی انجام شده است (8 و 7). ولی این بررسی ها در درمان بروسلوز اطفال محدود است و اکنون رژیم های درمانی حاوی آمینوگلیکوزید که همراه با عوارض داروئی بوده و به شکل تزریقی مصرف می شود بکار می رود (9 و6). بنابراین انتخاب یک رژیم درمانی خوراکی که عارضه کمتری داشته باشد،

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis, مقاله در مورد تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis, تحقیق درباره تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis, مقاله درباره تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تب مالت - brucellosis
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت