تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21933
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی

    این فرم ها به منظور ارزشیابی و تعیین شایستگی کارکنان در ابعاد عملکردی، توسعه و رفتاری مورد استفاده قرار می گیرد.

    معیار های سنجش

    1- عملکرد: فعالیتها و نتایج حاصل از انجام وظایف محوله  

    معیارهای عملکرد، شامل: فعالیتها، پروژه ها و طرحهایی است که فرد در راستای اهداف سازمانی و در چارچوب انتظارات مقامات مافوق در طول دوره ارزشیابی انجام می دهد و نیز نتایجی که از اجرای این فعالیتها بدست می آید.

    2- توسعه : فعالیتهایی که فرد در جهت ارتقاء دانش و بهبود عملکرد فردی، بهبود عملکرد سایر کارکنان و مرئوسین، و ارتقاء کارآیی و اثربخشی واحد سازمانی تحت سرپرستی انجام می دهد، که شامل بندهای ذیل می باشد:

     

    1-2- توسعه فردی : فعالیتهای آموزشی که کارکنان جهت افزایش دانش و مهارت شغلی خود از طریق
    دوره های آموزشی یا خودآموزی انجام می دهد.

    2-2- انتقال دانش و مهارتهای شغلی خود به دیگران: آموزشها و راهنمایی هایی که ارزشیابی شونده به همکاران واحد سازمانی خود و کارکنان سایر دستگاه ها ارائه می نماید.

    3-2- بکارگیری روشهای جدید فنآوری در انجام وظایف سازمانی: فعالیتهای شغلی که فرد با استفاده از روشهای جدید فنآوری اطلاعات انجام می دهد.

    4-2- توسعه و بهسازی عملکرد شغلی و رفتار کارکنان تحت سرپرستی: فعالیتها و اقداماتی که مدیر یا سرپرست جهت افزایش دانش و مهارتهای شغلی و بهبود عملکرد و رفتار کارکنان انجام می دهد.

    5-2- توسعه و بهسازی واحد تحت سرپرستی: فعالیتهایی که مدیر جهت ارتقاء کارآیی و اثربخشی فعالیتهای واحد انجام می دهد.

    3- پیشنهادها: ارائه راهکارهای بدیع، سازنده و قابل اجرا به منظور رفع مشکلات شغلی و بهبود عملکرد سازمانی که به تائید شورای پذیرش و بررسی پیشنهادهای دستگاه و یا سایر مراجع تصویب کننده رسیده باشد.

    4- کارآفرینی: درک و بهره گیری جسورانه از فرصتها، ایده ها و طرحهایی که منجر به ایجاد و گسترش کمی و کیفی فعالیتها شده و کاربست روشهای جدید را امکانپذیر می سازد.

    5- رفتار: عبارتست از افعالی که از فرد در راستای انتظارات سازمان و جامعه سر می زند.

    6- تشویقات: به منظور ارج نهادن به تلاشها و زحمات کارکنان شایسته در طول دوره ارزشیابی که منجر به موفقیت های مهم و دریافت تشویق و تقدیر گردیده این عامل در نظر گرفته شده است

    7- امتیازات ویژه: امتیازاتی که بواسطه موفقیتهای بسیار مهم و فعالیت ها، طرح ها و اقداماتی که فرد فراتر از شرح وظایف و انتظارات شغلی خود انجام می دهد، برای وی درنظر گرفته شده است.

    8- امتیازات منفی: نمرات منفی که بواسطه اقدامات و فعالیت های خلاف شئونات اداری، سازمانی، قوانین و مقررات و اخلاقی که توسط ارزشیابی شونده صورت گرفته است ، به وی داده می شود.

    منابع ارزشیابی:

    فرد یا افرادی هستند که در ارزشیابی شایستگی کارکنان مشارکت دارند و شامل مقام مافوق، مرئوسان، همکاران، ارباب رجوع و خود فرد ارزشیابی شونده می باشد.

    مقام مافوق : مقامی است که مسئولیت ارجاع کار به ارزشیابی شونده را برعهده دارد و ارزشیابی شونده درقبال وی پاسخگو است.

    تأییدکننده: مقامی است که از لحاظ سازمانی مسئولیت کارهای فرد ارزشیابی کننده را برعهده دارد.

    مرئوسان: افرادی که تحت سرپرستی مدیر یا سرپرست فعالیت می کنند.

    همکاران: افرادی که در یک واحد سازمانی در ارتباط کاری با ارزشیابی شونده قرار دارند و امکان مشاهده مستمر رفتار و عملکرد کارمند را از نزدیک دارا می باشند.

    ارباب رجوع (مشتریان): عبارتند از شهروندان ، کارکنان سازمان های دیگر، کارکنان سازمان متبوع ارزشیابی شونده و افراد دیگری که به نوعی از اطلاعات یا خدمات کاری واحد متبوع ارزشیابی شونده استفاده می نمایند.

    ارزشیابی شونده: فردی که مورد ارزشیابی قرار می گیرد .

    ترکیب های مختلف منابع ارزشیابی

    ترکیب منابع ارزشیابی برای ارزشیابی هر یک از سطوح سازمانی چهارگانه می تواند به شرح جدول شماره 1 باشد.

    فرآیند اجرای ارزشیابی:

    ارزشیابی کننده در آغاز دوره ارزشیابی (فروردین ماه هر سال) انتظارات خود را در چارچوب وظایف سازمانی به نحو مقتضی به ارزشیابی شونده اعلام می نماید.

    ارزشیابی کننده در طول دوره ارزشیابی ضمن نظارت بر فعالیت های مربوط به عملکرد، توسعه و رفتارهای شغلی و اخلاقی ارزشیابی شونده، بازخوردهای لازم را به نحو مقتضی جهت بهبود عملکرد و رفتار ارائه می دهد.

    ارزشیابی کننده در پایان دوره ارزشیابی با مشارکت ارزشیابی شونده و براساس نتایج ارزشیابی های به عمل آمده توسط سایر منابع و نیز با توجه به ضوابط مندرج در بخش مراحل تکمیل فرم ارزشیابی، نسبت به ارزشیابی " ارزشیابی شونده" اقدام می نماید.

     

    ارزشیابی کننده نتایج ارزشیابی را در اسفند ماه هر سال به نحو مقتضی به اطلاع ارزشیابی شونده
    می رساند و بازخوردهای لازم را به وی ارائه می دهد.

    توزیع امتیازات ارزشیابی :

    دراین دستورالعمل حداکثر امتیاز 100 تعیین شده است که در جدول شماره " 2 " امتیاز هر یک از معیارها با توجه به سطوح مختلف ارزشیابی شوندگان مشخص شده است  

    تذکار(1): ارزشیابی شوندگان می توانند در طی دوره ارزشیابی، علاوه بر سقف امتیازات تعیین شده ، 10 امتیاز از معیار امتیازات ویژه کسب نمایند.

    تذکار(2): ارزشیابی کننده بعد از مشخص نمودن اقدامات و فعالیتهای منفی ارزشیابی شونده در طول دوره ارزشیابی که منجر به آثار سوء و صدور حکم از سوی مراجع ذیصلاح گردیده است، می تواند حداکثر 10 امتیاز از امتیاز ارزشیابی شونده را کسر نماید.

    حدنصاب ارزشیابی:

    کسب 60 امتیاز از مجموع 100 امتیاز ارزشیابی سالانه .

    مراحل تکمیل فرم ارزشیابی:

    1- عملکرد: عملکرد هریک از ارزشیابی شوندگان با مشارکت خود آنان و ارزشیابی کننده (مقام مافوق بلافصل) با توجه به شاخص های «کمیت»، «کیفیت» و «اثربخشی» مورد بررسی و ارزشیابی قرار می گیرد.

    ارزشیابی شونده پس از تکمیل مشخصات خود در ردیفهای 7-1، فعالیت های عمده ای را که در طول دوره ارزشیابی انجام داده، به علاوه نتایج حاصل از فعالیتهایش را در ردیف 8 درج نموده و امتیاز هر عامل را در دامنه تعیین شده برای هر یک از سطوح (جدول شماره 3) تعیین و میانگین امتیازات را محاسبه و در محل مربوط درج می نماید.

     

    ارزشیابی کننده نیز به ترتیب فوق پس از بررسی فعالیت ها و نتایج حاصله، عملکرد
    ارزشیابی شونده را مورد ارزیابی قرار داده و امتیاز هر عامل را در دامنه تعیین شده برای هر یک از سطوح (جدول شماره 3) تعیین و میانگین امتیازات را محاسبه و در محل مربوط درج می نماید. امتیاز بخش عملکرد از جمع امتیازهای خود ارزیابی و امتیاز ارزشیابی کننده بدست می آید. 
    (نمودار و جداول در فایل اصلی موجود است)
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی, مقاله در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی, تحقیق درباره تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی, مقاله درباره تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دستورالعمل اجرای ارزشیابی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت