تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی

تعداد صفحات: 57 فرمت فایل: word کد فایل: 5666
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی

    مقدمه :

    در آغاز ، موفقیت شما دانشجویان و دانش پژوهان عزیز را در ورود به دوره های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه لرستان تبریک عرض می نماییم . راهیابی مجدد شما به دانشگاه در راه کسب علم و دانش نوید تازه ای به روح جامعه نیازمند می دهد . امیدواریم از این دوره طلایی در راه تحصیل ، تحقیق و پژوهش نهایت استفاده را برده و با بهره مندی از تجارب و معلومات استادان متخصص و کارآمد بتوانید هر چه زودتر زمینه های لازم را در راه خدمت به این مرز و بوم بدست آورده و در رساندن جامعه به مرز خود کفایی بیش از پیش مفید و مؤثر واقع شوید .

    مجموعه حاضر که مشتمل بر معرفی رشته های دوره های تحصیلات تکمیلی، مقررات آموزشی، مراحل مختلف پایان‌نامه (از انتخاب موضوع تا فارغ التحصیلی)، دستورالعمل نگارش و تدوین پایان نامه و سایر اطلاعات می باشد ، به منظور آشنایی بیشتر شما دانشجویان عزیز با مقررات و قوانین جاری آموزشی تقدیم می گردد . توصیه می شود با استفاده از محتویات جزوه حاضر کلیه مراحل آموزشی و پژوهشی خود را به موقع و با موفقیت طی نمایید ، زیرا مطلع نبودن از مقررات مانع اجرای آنها نخواهد شد . این مدیریت ، با تمام توان و امتنان در پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان کوشا خواهد بود . برای تمامی شما عزیزان از درگاه حضرت حق تعالی در امر تحصیل و زندگی موفقیت و سربلندی را آرزو می‌کنم .

    با آرزوی توفیق الهی

    دکتر امیر حمزه حقی آبی

    مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان

     

     

     

     

    بخش اول :

    معرفی رشته های مقطع کارشناسی ارشد

    دانشگاه لرستان

    معرفی رشته های مختلف مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه لرستان :

    دانشکده ادبیات :

    کارشناسی ارشد

    زبان و ادبیات فارسی

    تاریخ

    دانشکده علوم :

    کارشناسی ارشد

    ریاضی

    شیمی

    فیزیک

    زیست شناسی

    دانشکده کشاورزی :

    کارشناسی ارشد

    مهندسی کشاورزی زراعت

    بخش دوم :

    مقررات آموزشی دانشجویان کارشناسی ارشد

    و دکترای تخصصی Ph.D

    آیین نامه دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته

    فصل اول

    کلیات

    ماده 1 : تعریف

    دوره کارشناسی ارشد ، یکی از دوره های آموزش عالی بالاتر از دوره کارشناسی است ، که پس از آن به اجرا در می آید و سرانجام به اعطاء مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوط منتهی می گردد .

    تبصره :

     در این آیین نامه، به منظور اختصار به همه دانشگاهها  و موسسات آموزش عالی ،پژوهشگاهها و مراکز تحقیقاتی مجاز که در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری (تحصیلات تکمیلی) فعالیت دارند ، (موسسه) گفته می شود .

    منظور از کمیته تحصیلات تکمیلی ، کمیته یا شورایی است که در این زمینه ،در سطح گروه یا دانشکده تشکیل میشود .

    ماده 2: هدف

    هدف از ایجاد دوره کارشناسی ارشد ، گسترش دانش و تربیت متخصصان و پژوهشگرانی است که با فراگیری  آموزش های لازم  و آشنایی با روشهای پژوهش علمی ، مهارت لازم را برای آموزش،پژوهش و خدمات پیدا می کنند .

     

    فصل دوم

    شرایط ورود

    ماده 3 :

    شرایط ورود به دوره به شرح زیر است .

    13  :داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی .

    23 :داشتن گواهینامه پایان دوره کارشناسی یا بالاتر مورد تأیید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، (وزارت فرهنگ و آموزش عالی سابق) و یا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در رشته های مورد قبول ( به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی ) .

    3 3  : برخورداری از توانایی جسمی لازم و متناسب با رشته تحصیلی .

    4 3 : موفقیت در آزمون ورودی دوره .

    تبصره :

    مدرک معادل کارشناسی برای ورود به این دوره ها فاقد اعتبار است .

    فصل سوم

    واحد های درسی

    ماده 4 :

    تعداد کل واحد های درسی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته با احتساب واحد پایان نامه ، بر حسب رشته ، حداقل 28 و حداکثر 32 واحد است .

     

     

    تبصره 1 :

    چنانچه به تشخیص کمیته تحصیلات تکمیلی ، گذراندن تعدادی از واحد های درسی دوره کارشناسی ، به عنوان دروس کمبود یا جبرانی ، برای دانشجو ، ضروری تشخیص داده شود ، وی مکلف است آن دروس را بر اساس برنامه مصوب ، اضافه بر واحد های درسی مقرر در دوره کارشناسی ارشد و مطابق این آیین نامه بگذراند .

    تعداد دروس جبرانی در هر رشته حداکثر 24 واحد است .

    تبصره 2 :

    در انتخاب دروس ، اولویت با دروس جبرانی است ، تعیین واحد و نوع دروس و زمان انتخاب آنها در چهار چوب برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی ، بر عهده کمیته تحصیلات تکمیلی مؤسسه ذیربط است .

    تبصره 3 :

    به ازای گذراندن هر 12 واحد درسی از دروس جبرانی ، یک نیمسال به طول مدت تحصیل دانشجو افزوده می شود .

    ماده 5 :

    تعداد واحد پایان نامه کارشناسی ارشد ، برای همه رشته بین 4 تا 10 واحد درسی ، مطابق برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی است .

     

    تبصره الحاقی به ماده 5 :1 مصوبه جلسه 303 شورای عالی ، برنامه ریزی مورخ 2/7/74 .

    ماده 6 :

     دانشجوی دوره کارشناسی ارشد مجاز است در هر نیمسال تحصیلی بین 8 تا 14 واحد درسی را انتخاب کند و در موارد استثنایی ، با صلاحدید کمیته تحصیلات تکمیلی ، این تعداد می تواند به 16 واحد افزایش یابد .

    تبصره 1 :

    در آخرین نیمسال تحصیلی ، نام نویسی دانشجو در کمتر از 8 واحد درسی بلامانع است .

    تبصره 2 :

    دانشجویانی که برخی از دروس دوره کارشناسی ارشد را در دوره کارشناسی گذرانده اند نمی‌توانند آن درس یا دروس را مجدداً در دوره کارشناسی ارشد بگذرانند . این دانشجویان باید با گرفتن دیگر دروس انتخابی جمع واحد های خودرا به حد نصاب مندرج در برنامه مصوب برسانند .

    فصل چهارم

    حضور و غیاب

    ماده 7 :

    حضور دانشجو در تمامی برنامه های درسی و دیگر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دوره الزامی است.

     

    تبصره :

    در صورتیکه غیبت دانشجو در یک درس ، بیش از حد مجاز بوده و از نظر مؤسسه موجه تشخیص داده  شود ، آن درس از مجموعه دروس انتخابی دانشجو حذف می شود . در این صورت ، رعایت حد نصاب 8 واحد در آن نیمسال الزامی نیست ، ولی آن نیمسال از نظر طول تحصیلی برای دانشجو یک نیمسال کامل محسوب می شود .

    ماده 8 :

    غیبت غیر موجه در امتحان هر درس موجب گرفتن نمره صفر برای آن درس است .

    تبصره :

    در صورتیکه غیبت دانشجو در امتحان ، از نظر مؤسسه ، موجه تشخیص داده شود ، درس مزبور حذف می شود .

    فصل پنجم

    طول دوره ، مرخصی تحصیلی و انصراف از تحصیل

    ماده 9 :

    طول دوره مدتی است که دانشجو باید دروس تعیین شده در این دوره را با پایان نامه بر اساس مقررات مربوط به اتمام برساند .

    طول دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته 2 سال است .

     

     

     

    تبصره 1 :

    کمیته تحصیلات تکمیلی می تواند در صورت لزوم و بر حسب مورد یک و حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی به طول دوره دانشجو اضافه کند .

    تبصره 2 :

    چنانچه موسسه نتواند حداقل واحد های درسی را در یک نیمسال تحصیلی ارائه دهد ، به نسبت کسر واحد های ارائه شده ، به طول دوره دانشجو افزوده می شود . در هر صورت طول دوره تحصیل نباید از سه سال تجاوز نماید .

    ماده 10 :

    دانشجوی دوره کارشناسی ارشد می تواند حداکثر برای یک نیمسال تحصیلی ، با کسب موافقت دانشگاه ، از مرخصی تحصیلی استفاده کند .

    تبصره 1 :

    مدت مرخصی تحصیلی جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب می شود .

    تبصره 2 :

    در خواست مرخصی باید قبل از شروع نامنویسی در هر نیمسال تحصیلی به مؤسسه مربوط تسلیم و موافقت آن مؤسسه کسب گردد . موافقت مؤسسه با مرخصی تحصیلی دانشجو با توجه به وضعیت تحصیلی وی صورت می گیرد و منوط به این است که ادامه تحصیل دانشجو از آن به بعد با مشکل مواجه نشود .

     

     

    تبصره 3 :

    در صورتیکه دانشجو بدون کسب موافقت موسسه حتی برای یک نیمسال ، ترک تحصیل نماید از ادامه تحصیل محروم می شود .

    ماده 11 :

    دانشجو می تواند به هر دلیل ، از تحصیل اعلام انصراف نماید . در اینصورت باید درخواست خود را مبنی بر انصراف به مؤسسه تسلیم نماید . چنانچه دانشجو بعد از یک ماه درخواست خود را پس نگیرد ، آن مؤسسه نسبت به صدور گواهی انصراف اقدام می نماید .

    تبصره :

    دانشجوی انصرافی یا اخراجی موظف است به تعهداتی که سپرده است عمل نماید . به هر حال صدور هر گونه گواهینامه و تسلیم ریز نمرات و دریافت مجوز شرکت مجدد در آزمون ورودی منوط به تسویه حساب دانشجو با مؤسسه ذیربط است .

    فصل ششم

    ارزشیابی

    ماده 12 :

     حداقل‌نمره قبولی‌درهردرس اعم از دروس دوره ودروس جبرانی‌دردوره کارشناسی ارشد ، 12است.

    تبصره 1 :

    اگر نمره دانشجو در یک درس انتخابی کمتر از 12 باشد ، می تواند با موافقت استاد راهنما به جای آن درس ، درس دیگری را انتخاب نماید .

    تبصره 2 :

    در مواردی که ارزشیابی دانشجو در یک درس موکول به فعالیتهایی باشد که با تشخیص استاد مربوط انجام آن در طول یک نیمسال تحصیلی ممکن نیست ، نمره دانشجو در آن درس نا تمام محسوب می شود . در این صورت باید نمره دانشجو در این درس ، حداکثر تا پایان نیمسال تحصیلی بعد ، توسط استاد ذیربط به نمره قطعی تبدیل و در کارنامه وی ثبت شود .

    ماده 13 :

    میانگین نمرات دروس دانشجو ، در دوره کارشناسی ارشد ، در هر نیمسال تحصیلی ، نباید کمتراز 14 باشد . اگر میانگین نمرات دانشجو در دو نیمسال تحصیلی کمتر از 14 باشد ، آن دانشجو از ادامه تحصیل محروم می شود .

    تبصره :

    نمره دروس پیش نیاز یا جبرانی در کارنامه دانشجو ، جداگانه ثبت می شود اما در احتساب میانگین نمرات نیمسال تحصیلی و میانگین کل نمرات دانشجو منظور نمی شود .

    ماده 14 :

    میانگین کل نمرات دانشجو در پایان دوره نباید از 14 کمتر باشد . در غیر اینصورت فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد شناخته نمی شود .

    تبصره :

    دانشجویی که پس از گذراندن کلیه واحد های درسی دوره ، میانگین کل نمرات او از 14 کمتر باشد ، در صورتی که حداکثر مدت مجاز تحصیل وی به پایان نرسیده باشد ، می تواند تا 16 واحد از دروسی را که در آنها نمره 14 گرفته است ، فقط در یک نیمسال تحصیلی تکرار کند و در صورت جبران کمبود میانگین کل ، فارغ التحصیل شود ، دانشجویی که به هر دلیل نتواند از این فرصت استفاده کند ، از ادامه تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی محروم می شود .

    فصل هفتم

    پایان نامه

    ماده 15 :

    تهیه پایان نامه آخرین بخش دوره کارشناسی ارشد است که طی آن دانشجو موظف است ، در یک زمینه مربوط به رشته تحصیلی خود ، زیر نظر استاد راهنما ، به تحقیق و تتبع بپردازد .

    ماده 16 :

     استاد راهنما با پیشنهاد و موافقت استاد و تایید کمیته تحصیلات تکمیلی ، از اعضای هیأت علمی مؤسسه یا خارج از مؤسسه با حداقل مرتبه استاد یاری تعیین می گردد .

    تبصره 1 :

    چنانچه استاد راهنما ، خارج از مؤسسه آموزش عالی انتخاب می شود ، به جای شرط استاد یاری داشتن مدرک دکتری الزامی است .

    ماده 17 :

    دانشجو موظف است پس از پایان نیمسال اول و قبل از شروع نیمسال سوم تحصیلی موضوع پایان نامه خود را با نظر استاد راهنما انتخاب کند .

    موضوع پایان نامه پس از تأیید شورای تحصیلات تکمیلی قطعیت می یابد .

    * آئین نامه داخلی :

    فرم پیشنهادی پایان نامه تحصیلی دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد بایستی تا پایان ترم سوم تحصیلی در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورد تصویب قرار گیرد و یک سال پس از تصویب فرم مذکور ، دانشجو می بایست از پایان نامه خود دفاع نماید و همچنین اداره آموزش دانشگاه ترتیبی اتخاذ می‌نماید که ثبت نام دانشجویان دوره فوق الذکر در ترم چهارم منوط به تصویب فرم پیشنهادی پایان نامه تحصیلی ایشان تا پایان ترم سوم ، در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه باشد .

    * آئین نامه داخلی :

    فرمهای پیشنهادی پایان نامه تحصیلی دانشجویانی که در زمان مقرر از سوی دانشکده مربوطه جهت تصویب نهایی به مدیریت تحصیلات تکمیلی ارسال نگردیده است ، شورا از تصویب نهایی آنها خودداری می‌نماید .

    ماده 18 :

    استاد مشاور به پیشنهاد استاد راهنما و پس از تأیید کمیته تحصیلات تکمیلی از بین اعضای هیأت علمی یا متخصصان و محققان مربوط انتخاب می شود .

    ماده 19 :

    ارزشیابی پایان نامه در جلسه دفاعیه توسط هیأت داوران متشکل از استاد راهنما ، استاد مشاور و حداقل یک نفر نماینده کمیته تحصیلات تکمیلی و دو نفر از بین اعضای هیأت علمی یا متخصصان و محققان داخل یا خارج مؤسسه صورت می گیرد .

     

    * آئین نامه داخلی :

    گروههای آموزشی در موقع دفاع از پایان نامه ، از یک نفرعضو هیأت علمی خارج از دانشگاه به عنوان داور پروژه دعوت به عمل می‌آورند .

    * آئین نامه داخلی :

    در صورتی که دانشجوی دوره کارشناسی ارشد قبل از دفاع از پایان نامه موفق به پذیرش مقاله در مجله علمی و یا ارائه مقاله در سمینار ( غیر از سمینار موظف ) موضوع بند 8 فرم شماره 1 ، نشده باشد می تواند همزمان با اعلام آمادگی دفاع ، یک نسخه مقاله تهیه شده از پایان نامه خود را که مطابق با دستورالعمل یکی از مجلات رشته مربوط تنظیم گردیده همراه با نسخه های پایان نامه جهت داوران و آموزش دانشکده ارسال نماید . آنگاه این متن مقاله ، مورد قضاوت داوران جهت اعلام نظر در مورد بند 8 فرم شماره 1 قرار خواهد گرفت .

    ماده 20 :

    پایان نامه توسط هیأت داوران در پنج درجه ارزشیابی شده و به هر درجه نمره ای تعلق می گیرد . و این نمره در میانگین کل نمرات دانشجو محاسبه می شود .

    نمره از 18 تا 20 : عالی  ،

    نمره از 16 تا 18 : بسیار خوب  ،

    نمره از 14 تا 16 : خوب ،

    نمره از 12 تا 14 : قابل قبول ،

    نمره از 12 کمتر : غیر قابل قبول ،

    ماده 21 :

    دانشجو پس از انتخاب پایان نامه ، تا زمانی که آنرا به پایان نرسانده است ، موظف است بر اساس تقویم دانشگاهی در نیمسال ( های ) بعد نیز برای آن ثبت نام نماید . در این حال نمره پایان نامه در آخرین نیمسال  تحصیلی ، وارد کارنامه دانشجو می شود و در میانگین نمرات او منظور خواهد شد .

    ماده 22 :

    در صورتی که پایان نامه از نظر هیأت داوران غیر قابل قبول تشخیص داده شود ، دانشجو می تواند در مدتی که از حداکثر مدت مجاز تحصیل وی تجاوز نکند ، پایان نامه خود را کامل و بار دیگر در زمانی که هیأت داوران تعیین می کند ، از آن دفاع نماید . دانشجویی که در فرصت تعیین شده نتواند از پایان نامه خود با موفقیت دفاع کند ، از ادامه تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی محروم می شود .

    تبصره :

     

     1 در صورتیکه ارزش پایان نامه یک دانشجو در دوره کارشناسی ارشد رشته های مختلف فنی و مهندسی ، از لحاظ کیفیت کار ، نوآوری و توان کاربردی ، بالاتر از حد متعارف تشخیص داده شود بطوریکه موضوع بعد از مرحله مطالعات نظری منجر به ساخت شود یا در قالب قرار داد همکاری با دستگاهای اجرائی تدوین گردد ، کمیته تحصیلات تکمیلی موسسه می تواند تا 2 واحد به تعداد واحد های پایان نامه اضافه کند ، به شرط آنکه مجموع کل واحد های آموزشی و پژوهشی دوره ( غیر از دروس جبرانی ) از 32 واحد تجاوز نکند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی

    فهرست مطالب

     

    صفحه

    عنوان

    1

    مقدمه

     

    بخش اول :

    2

            معرفی رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لرستان

     

    بخش دوم :

    4

           مقررات آموزشی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا

     

    بخش سوم :

    30

           مراحل انجام پایان نامه

     

    بخش چهارم :

    34

           آیین نامه ارزشیابی پایان نامه کارشناسی ارشد

    37

           دستورالعمل نگارش و تدوین پایان نامه     

     

    بخش پنجم :

    45

    فرمها

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی, مقاله در مورد تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی, تحقیق درباره تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی, مقاله درباره تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله خلاصه قوانین و مقررات آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت