تحقیق مقاله انواع فاضلاب

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22366
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انواع فاضلاب

    صنعتی:خواص آن بستگی به نوع صنعت دارد. فرایند تصفیه بسیار متغیر می باشد. بسیاری از فرایندهای مورد استفاده جهت تصفیه فاضلاب شهری در مورد فاضلاب صنعتی نیز استفاده می شود.

     

     

    شهری: حاوی الاینده های بسیاری است ترکیب فاضلاب ممکن است با تغییر فصل عوض شودکه ناشی از استفاده مختلف اب می باشد.

     

    مهم ترین اجزای تشکیل دهنده فاضلاب:

     

     
    جامدات معلق: عمدتاً شامل پسماندهای غذایی، فضولات بدن انسان، کاغذ، پارچه و ذرات خاک می باشد.

    مواد الی فاضلاب: عمدتا شامل پروتئینها (40 تا 60 درصد) و کربوهیدراتها (25 تا 50 درصد) و لیپیدها (تقریباً 10درصد)

    عوامل بیماریزا: انواع عوامل بیماریزا با منشأ آبی یافت می شوند که شامل باکتریها، ویروسها، پرتوزوآ و انگلها می باشند.

     

    سیستم های تصفیه فاضلاب شهری:

     

    تصفیه اولیه: هدف جداسازی مواد جامد از فاضلاب ورودی غربال کردن و خرد کردن و اندازه کیری جریان و ته نشین سازی مقدماتی است.

     

    تصفیه ثانویه سیستم های تصفیه فاضلاب شهری:

     

     

    تبدیل بیولوژیکی مواد آلی کلوئیدی و محلول به جرم زنده که بعداً به وسیله ته نشین سازی جدا می شود. تماس بین میکروارگانیسم ها و مواد آلی در در  معلق بودن جرم زنده قابل تجزیه می باشد فاضلاب و عبور فاضلاب از سطح جرم زنده چسبیده به سطوح جامد معروفترین سیستم جرم زنده معلق لجن فعال می باشد.
     
     
    معمولا تصفیه بیشتر لجن ثانوی توسط بیولوژیکی بی هوازی صورت می گیرد محصولات نهایی گازی شکل، متان، دی اکسید کربن و مایعات و جامدات بی اثر تولید می شوند. متان دارای ارزش حرارتی است مایعات با غلظت های بالای ترکیبات آلی به واحد تصفیه بازگردانده می شوندجامدات با مقدار زیادی ترکیبات معدنی به عنوان تنظیم کننده مواد خاک یا کود در زمینهای کشاورزی مصرف می شوند بقیه را با سوزاندن و دفع بهداشتی دفع می کنند

    گاهی تصفیه اولیه و ثانویه با هم انجام می شود فاضلاب در حوضچه های اکسیداسیون ریخته می شود و فاضلاب در سطح به طور هوازی و در عمق به صورت غیرهوازی تجزیه می شود در سیستم لاگون هوادهی شده، اکسیژن در اثر هوادهی مکانیکی تأمین می شود و تجزیه در کل عمق برکه به صورت هوازی می باشد دراغلب موارد تصفیه ثانویه جهت دستیابی به استانداردهای جریان خروجی کافی می باشد.

     

    طراحی تصفیه ثانویه:

     

    جریان خروجی از تصفیه اولیه هنوز دارای 40 تا 50 درصد از مواد جامدمعلق و تقریبا تمام مواد آلی و معدنی محلول اولیه می باشد. جهت حذف مواد آلی در تصفیه ثانویه از فرایندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی استفاده می شود. در تصفیه بیولوژیکی مواد الی فاضلاب به عنوان غذا توسط میکرو ارگانیسم ها مصرف شده و به سلولهای بیولوژیکی و یا جرم زنده تبدیل می شود. ارگانیسم هایی که در سیستم های آبهای شیرین طبیعی به تجزیه مواد آلی می پردازند. ارگانیسم های دخالت کننده ىر تصفیه فاضلاب می باشند جداسازی جرم زنده تازه تولید شده از فاضلاب جهت تکمیل فرایند تصفیه ضروری می باشد.

     

     

     

    لجن فعال:

     

    یک سیستم کشت میکروبی معلق است که از اوایل قرن بیستم توجه و استفاده می شود. لجن ته نشین شده حاوی میکروارگانیسم های زنده و فعال می باشد و به همین سبب لجن فعال نامیده می شود. لجن فعال از نوع کشت میکروبی معلق با لجن بازگشتی می باشد وبه صورت اختلاط کامل و یا جریان لوله ای می باشد فرآیند هوازی است و اکسیژن به وسیله تزریق هوا تأمین می شود .

     

     

     

    در فرایند لجن فعال سرعت مصرف اکسیژن همیشه از سرعت جایگزینی طبیعی آن بیشتر است. اکسیژن به طور مصنوعی در اثر هوادهی مایع مخلوط در راکتور بیولوژیکی تأمین می شود. سرعت مصرف اکسیژن تابعی از خواص فاضلاب و راکتور می باشد. تکنیک های هوادهی عبارتنداز: پخش کننده های هوا (دیفیوزر) برای تزریق هوای فشرده و همزنهای مکانیکی برای اختلاط شدید جهت توزیع هوا در مایع و استفاده از هوای پخش شده در سیستم های جریان لوله ای و هواده های مکانیکی در سیستم های کاملاً مخلوط شده اند.
     
    برکه ها و لاگونها:

     

    در برکه ها که معمولاً کم عمق هستند، فاضلاب برای مدت نسبتاً طولانی جهت فرایند پالایش طبیعی و رسیدن به تصفیه مطلوب نگه داشته می شود. در برکه ها حداقل قسمتی از سیستم باید هوازی باشد. لاگونها حوضچه هایی هستند که اکسیژن آنها از طریق هوادهی مصنوعی تأمین می شود. لاگونها معمولاً اختیاری هستند 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انواع فاضلاب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انواع فاضلاب , مقاله در مورد تحقیق مقاله انواع فاضلاب , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع فاضلاب , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع فاضلاب , تحقیق درباره تحقیق مقاله انواع فاضلاب , مقاله درباره تحقیق مقاله انواع فاضلاب , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع فاضلاب , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع فاضلاب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انواع فاضلاب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت