تحقیق مقاله بدمینتون

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: word کد فایل: 2255
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: بدمینتون - توپ - توپ پردار - راکت
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بدمینتون

    تاریخچه بدمینتون :

    پیدایش بازی بدمینتون بطور روشن و دقیق مشخص نیست . میگویند برای نخستین بار در کشور چین ابداع شده و حدود بیش از یک قرن در شهر پونا که از شهرهای کوچک هندوستان می باشد بازی می کرده اند و به همین نام پوناهه معروف است .

    از آنجاییکه کشور هند مستعمره انگلستان بود این ورزش بوسیله افسران انگلیس به بریتانیا برده شد و در آنجا گسترش پیدا کرد .

    چرا به این بازی بدمینتون می گویند ؟

    آنچه در این باره گفته شده چنین می باشد : دوک بیوفورت ضیافتی در قصر خود برپا کرده بود ،که در بین دعوت شدگان چندتن از افسران انگلیسی که قبلا در هندوستان خدمت کرده بودند حضور داشتند ، آنها به میزبان خود پیشنهاد انجام بازی جدیدی را که همان پوناهه بود را نمودند ، پیشنهاد آنان مورد استقبال قرار گرفت ، بازی در سالن آن قصر که بدمینتون نام داشت انجام گرفت ، انگلیسیها نام این بازی را بدمینتون گذاشتند ، اولین فدراسیون بدمینتون در سال 1887 میلادی در انگلستان تاسیس شد . اولین مسابقه رسمی انگلستان در سال 1903 برگزار گردید .

     فدراسیون بین المللی بدمینتون (IBF) در سال 1934 تشکیل شد . اولین رئیس أن سرجرج توماس نام داشت . در سال 1899 اولین مسابقه      (ALL-ENGLAND) در شهر لندن برگزار شد تا کنون ادامه دارد . از سال 1948 مسابقات تیمی مردان جهان بنام توماس کاپ برگزار گردید . این مسابقات تا سال 1984 هر سه سال یکبار انجام می گرفت و از سال 1984 به بعد هر دو سال یکبار انجام می شود و تا کنون 21 دور برگزار شده است .

    از سال 1965 مسابقات تیمی زنان جهان به نام یوبر کاپ نیز برگزار گردید این مسابقات تا سال 1984 هر سه سال یکبار انجام می گرفت و از این سال به بعد هر دو سال یکبار انجام می گرفت .

    از سال 1989 مسابقات تیمی به نام سودرمن کاپ برگزار شده است که مجموعه ای از بازیهای زنان و مردان می باشد . این مسابقات نیز هر دو سال یکبار انجام می شود .

    به غیر از مسابقات فوق نیز هر سال در دنیا جام جهانی هر دو سال یکبار قهرمانی جهان در قسمتهای یکنفره و دو نفره خانمها و أقایان و مختلط انجام می شود .

    بدمینتون در اکثر کشورهای جهان بخصوص در آسیای شرقی و اروپا خیلی پیشرفت نموده و این توسعه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بوده است . در بازیهای آسیایی 1962 که در اندونزی برگزار گردید رشته بدمینتون برای اولین بار وارد بازیها گردید ، و در سال 1992 بدمینتون بطور رسمی وارد بازیهای المپیک در بارسلون اسپانیا شد .

    تاریخچه بدمینتون در ایران :

    قبل از اینکه فدراسیون بدمینتون در سال 1351 در ایران تاسیس گردد ، این ورزش در استان خوزستان بخصوص در شهر مسجد سلیمان رواج داشت . علت این امر حضور کارمندان انگلیسی نفت در آنجا بود . از آنجاییکه مسابقات بازیهای آسیایی 1974 در تهران برگزار میشد مسئولین وقت فدراسیون یک مربی خارجی بنام دیپو گوش را به خدمت گرفتند .

    اولین رئیس فدراسیون بدمینتون ایران آقای امیر نویدی بود سپس آقای اسماعیل کدخدازاده ، آقای منوچهر یاوری ، آقای رضا حمزه لو ، آقای محمد حسن عالمی ، آقای غلام حسین نوریان و ... . بدمینتون بطور روز افزونی در کشورمان در حال گسترش کمی و کیفی است ، بطوریکه هر سال مسابقات قهرمانی کشور در 4 رده سنی ، مسابقات آموزشگاهها و مسابقات دانشجویان کشور برگزار می شود . همچنین تا کنون چندین دوره مسابقات شهدای هفتم تیر در زنجان و مسابقات بین المللی دهه فجر در کشورمان انجام گرفته است .

     

     

    بدمینتون چیست ؟

    بدمینتون بازی است که با راکت و توپ پردار یا پلاستیکی در زمینی که بوسیله تور به دو قسمت مساوی تقسیم شده است انجام می شود . این بازی در هواینیز انجام می گردد . باید توجه داشت توپ بدمینتون سبک می باشد در نتیجه در مکانهائیکه باد می وزد بطور دلخواه نمی توان بازی را انجام داد . هرگاه در هر قسمت زمین یکنفر قرار گیرد آن بازی را یکنفره یا سینگل و هر گاه دو نفر قرار گیرند آن را بازی دونفره یا دوبل می گویند .

    در این بازی تا مادامی که توپ در فضای بین زمینها قرار دارد بازی ادامه می یابد ولی زمانی که توپ به زمین یا موانعی برخورد کند و بازی قطع شود بازی از جریان خارج می شود . در ضمن بازیکنان هر بار نمی تئانند بیش از یک ضربه به توپ وارد نمایند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بدمینتون

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بدمینتون , مقاله در مورد تحقیق مقاله بدمینتون , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بدمینتون , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بدمینتون , تحقیق درباره تحقیق مقاله بدمینتون , مقاله درباره تحقیق مقاله بدمینتون , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بدمینتون , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بدمینتون ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بدمینتون
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت