تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس

تعداد صفحات: 27 فرمت فایل: word کد فایل: 7530
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس

    مقدمه:

    مینی‏ تنیس علاوه بر آنکه سرگرمی مفرحی است می‏تواند به عنوان ابزاری مؤثر برای تشخیص کودکان صاحب استعداد تنیس و آماده سازی بازیکن‏های مبتدی در هر سن برای بازی در زمینی بزرگ کاربرد داشته باشد. مینی تنیس برای شمار زیادی بازیکن جدید امکان فوق العاده‏ای ایجاد می‏کند. علاوه بر ساده و مفرح بودن، تقریباً همه جا می‏توان بازی کرد و به وسایل گران قیمت نیاز ندارد. همچنین می توان مینی تنیس را در مدارس پایه گذاری کرد تا استعداد های مناسب این رشته را شناسایی نمود.

    زمین مینی تنیس

    سطح زمین: زمین های تنیس، کف سالنهای ورزشی ، سطح بتونی یا اسفالت حیاط مدارس یا هر سطحی که در حد قابل قبول صاف و تراز باشد ، اما خاک کوبیده شده یا چمن برای بازی مینی تنیس مناسب است .

    اندازه زمین: زمین مینی تنیس اندازه مشخصی ندارد لیکن بهتر است زمینی به اندازه 4 * 12 متر باشد. زمین بدمینتون برای بازی مینی تنیس ایده ال است، تور را پائین بیاورید و بازی کنید . برای کشیدن خط ها در زمین سر پوشیده می توان از نوار چسب و در زمینهای سر باز از گچ یا هر ماده دیگر استفاده کرد . با تقسیم زمین از وسط می توان مناطق سرویس را مشخص کرد .

    محدوده های زمین: در شرایط ایده ال ، حد اقل 2 متر در هر انتهای زمین و 1 تا 2 متر نیز بین هر دو زمین فاصله وجود دارد . برای یک جلسه آموزش که تاکید بر روی آموختن ضربات است می توان از یک زمین تنیس به ترتیبی که قبلا مشخص شده ( 1 تا 6 ) استفاده کرد بدون آنکه از نظر ایمنی مشکل تولید شود لیکن این ترتیب برای انجام مسابقه عملی نیست.

    تور: هر نوع تور سبک وزن مانند تور بد مینتون مناسب است . در صورتی که تور در دسترس نباشد می توان از یک طناب استفاده کرد . ارتفاع تور در وسط باید 80 سانتیمتر ودر محل پایه ها 85 سانتیمتر باشد.

     

    پایه ها: تور و پایه مخصوص مینی تنیس در بازار موجود است. پایه های تور زمین والیبال یا بد مینتون نیز مناسبند . اگر هیچ یک از این وسایل موجود نباشد سر تور یا طناب را به هر چه شد گره بزنید . چنانچه این امکان نیز موجود نیست ، یک خط روی زمین بکشید و بازی کنید.
     

     

    راکت و توپ

     

    راکت: راکت های کوچک ایمن تر و مناسب ترند، طول راکت ممکن است از 45 سانتیمتر تا 65 سانتیمتر تغییر کند . بیشتر سازندگان معتبر راکت تنیس مانند : head - wilson - babolat و غیره، راکتهایی در اندازه های گوناگون و مناسب برای کودکان و نوجوانان می سازند . برای افراد واقعا مبتدی از یک راکت چوبی هم می توان استفاده کرد ، با چنین راکتی نه تنها به خوبی می توان بازی کرد بلکه بسیار ارزان هم هست . اگر هر بازیکن خودش این راکت را بسازد ارزانتر هم تمام خواهد شد. با یک قطعه تخته چند لا و ابزار ابتدائی نجاری به راحتی می توان این راکت را ساخت .
    طرز ساخت به این ترتیب است : تخته چند لا باید حدود 1 سانیمتر ضخامت داشته باشد . برای آنکه دسته راحت تر باشد و راکت از گلو نشکند دو قطعه را که مطابق شکل از تخته چندلا بریده اید هر یک را به یک طرف دسته بچسبانید . دسته راکت را سوهان یا کاغذ سمباده بزنید تا صاف شود و به راحتی در دست جای گیرد .

     

     

     توپ : توپ های ابری چه برای بچه ها و چه برای بزرگسالهای مبتدی بسیار مناسبند به شرطی که یا در داخل سالن با آنها بازی شود یا اگر در زمین سرباز از آنها استفاده می شود ، باد نوزد. در بهترین شرایط پس از آنکه بازیکنها ضربات اصلی را با استفاده از توپ های ابری آموختند ، می توانند از توپ های تنیس کم باد یا توپهای تمرینی ، که از توپهای تنیس معمولی سبکتر و کم باد ترند و سپس از توپهای متداول تنیس استفاده کنند . اگر هیچ نوع از توپهای ذکر شده موجود نباشد ، چون توپهای معمولی برای مبتدی ها مشکل است ، می توان از یک توپ تنیس سوراخ یا کهنه استفاده کرد .
     تکنیکهای اصلی تنیس :

     

    یک مبتدی هر چه در ضربه و عبور دادن توپ از روی تور موفق تر باشد بازی برایش سر گرم کننده تر خواهد بود . لذا تکنیک منطقی، تکنیکی است که در صد موفقیت مبتدی را افزایش بدهد و در نتیجه بازی در زمین را برای بازیکن به تجربه ای خوشایند تبدیل کند . با استفاده از مینی تنیس بسیاری از شاگردان از همان ابتدا رالی های موفق را تجربه میکنند و نخستین درس را می آموزند یعنی تنیس بازی می کنند. چگونگی آن چندان مهم نیست مهم فعالیت است .
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس, مقاله در مورد تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس, تحقیق درباره تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس, مقاله درباره تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کاربرد مینی تنیس در آموزش مبتدیان و ورزش مدارس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت