تحقیق مقاله مقام زن در جامعه

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22745
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مقام زن در جامعه

    قبل از اینکه شروع کنم  :

    انا انزلنا فی لیل تل قدر

    شهادت شاه شیران  علی (ع) رو به همه روزه داران و مسلمین جهان تسلیت می گویم.

     

     

    ما در کشوری زندگی می کنیم که در اون حقوق زنها عین آب خوردن لگدمال میشه.عرفهای غلط و سنتهای پوچ ، هرکدام یک تیغه قیچی شده برای برش روح این شاهکار آفرینش…من امروز می خواهم اونی که تو دلمه بگم همین!!.البته می دونم که با این حرفها سیل توهین بسمت من سرازیر میشه و خیلی از خوانندگانم رو از دست میدم ولی حرفم را میزنم…من مطالب را طی چند بخش توضیح می دم که بخش اول رو به تاریخچه و اشاره ای به ذهنیت بعضی آقایون برای این فاجعه اختصاص دادم.به امید اینکه تا انتها با من باشید…

     

    ماجرا از کجا آب می خوره..

     

     
    ما ایرانیها مردمانی با ذهنهای شیشه ای هستیم ( ببخشید واقعیتی هستش ) که فقط ادعا داریم!همیشه غر میزنیم که حق ما رو خوردن ، وگرنه ما گل سر سبد آفرینشیم!همش میگیم ما خیلی میفهمیم و کارمون درسته و فقط امکانات نداریم!حالا به من بگید چند نفر از شما نگران ظلمیه که داره به زنان میشه؟ آیا تا حالا به این فکر کردین که کثیف ترین، ضد انسانی ترین و احمقانه ترین قانون قرن 21 در کشور ما به بالاترین سطح در حال اجراست؟

     اصلاً 2زار براتون اهمیت داره که بخاطر این قانون ما در جهان بعنوان انسانهای نرسیده معروف شدیم ؟

    قانونی که حق طلاق و ازدواج رو به مرد میده!!! عاملش هم فقط  عدم منطق ما ایرانیهاست که ریشه از باستان داره و همچنین ورود تفکر مزخرف و تهی اعراب به فرهنگ ما هستش.

     

    بخدا ضعف فرهنگی بعضیها کفرآدم رو در میاره..یارو  راه می افته میگه عقل زن کمه!!من نمیدونم آدم عاقل این پرت و پلاها رو میگه؟ اون یکی به زن میگه ضعیفه!!  
     

     

    هنوز درصد خیلی بالایی از جوانهای ایرانی نمی تونن تا دور هم جمع میشن راجع به دخترها چاخان نکنن! موارد بی مزه تری هم هست.یارو خودش رو آخر کلاس میدونه!تظاهر میکنه که اصلاً به جنس مخالف اهمیتی نمیده!! (که اگر راست هم بگه از نظر عقلی مورد جدی داره.) خلاصه اظهار فضل هم میکنه میگه اینقدر با فرهنگ هستش که درگیر مسائل مهمتریه!!..

    آخ..مامانم اینا…

    دو روز بعدش میبینی آقا واسه حل مسائل جنسی و عقده های جنسی زن گرفته!!

     

     آخه آقای با کلاس ازدواج رو حلال جنسی میدونه!! ( مرد شور اون مغز رو ببره )
    تو مغز بعضی ها هم که انگار گچ ریختن!یارو اومده جیغ میزنه میگه آهای ببینید ما چه بچه های خوبی هستیم!

    در غرب دارن جسم زن رو با پول میخرن! دو هزارتا هم نشستن اونجا کلشون رو تکون میدن!

    اینجوری…!

    اما یکی نمیگه که ما هم داریم قیافه فرهنگی رو میگیریم که در اون روح زن رو با پول دارن میخرن!!..

     

    حالا نشینی دو بامبی بزنی تو سر خودت؟!…
    واقعیت اینه که خیلی از آقایون از مردونگی فقط اسمش رو دارن . افرادی که درصد بالایی از اونها قادر به ارضای روحی و جسمی یک زن نیستند در حالی که فکر میکنن هستن و بعد از ازدواج تنها زن آنهاست که به دلیل این ضعف به دالان تنهایی پرت میشه.

    مردها تربیت جنسی ندارند و متاسفانه فکر میکنند که ازپس اموربرمی آیند….درد خیلی وسیعتر از اینهاست.

     

    یک مشت عرب بیابونگرد بیسواد که هیچگونه جذابیت و درک فکری و فهم انسانی نداشت برای حفظ یک زن برای خودش باید از سلاح دین استفاده میکرد تا بتونه شخصیت با ارزش اون رو به زنجیر بکشه.

    ببین ما ایرانیها چه بدبختیم که داریم فرهنگ اونها رو قرقره میکنیم.

    هیچ زنی حاضر نیست با مردی که زندگیش رو با مالکیت آغاز میکنه زمانی رو سپری کنه..

    زن دوست داره تصاحب بشه نه اینکه اسیر بشه!! این دو تا با هم فرق داره !! عرب زن رو مثل اموال خونه اش میبینه ما هم همینطور!

    این جمله اختیارش رو دارم!

    چه اراجیفیه که آقایون تا زن میگیرن بلغور میکنن ، فکرم میکنن آدم حسابی شدن ؟!آقا متاهله (ژیپ بابا )

    من متاسفم برای این کشور که هنوز اینقدر فرهنگ واردش نشده که بفهمند قباله ازدواجه نه قباله خرید!!

    مردونه  ;آیا میدونین بجز کشورهای سنتی گرا در هیچ جای دنیا مرد بصرف ازدواج حق همخوابی با زنش رو نداره!!یعنی تا زن راضی نباشه اگر مرد بسمتش بیاد قانوناً تجاوز محسوب میشه و جرم!!تو فیلما های تلویزیون می بینید که وقتی مرد و زن ی  از هم طلاق می گیرن باز هم تو یه خونه هستن ، برای خیلی ها تعجب آوره.

    اونهایی هم که این حق رو نمیپذیرند همون مردایی هستند که منطقشون اینقدر ضعیفه که فکر میکنند با ازدواج حق انجام هر کاری رو بدست میارن و بجای اینکه بی ظرفیتی خود رو ببینند با زور و توهین ضعف خود رو پنهان میکنن…

     

    تعجب نکنید که به عنوان یک مرد همچین پستی گذاشتم، من فیمینیسم یا امسال اینا نیستم. فقط خواستم از زبان یک مرد واقعیت رو گفته باشم که هروز با دیدن یا شنیدن بعضی از این موارد حرص ام در می یاد..

     

    یه بخش دیگه می مونه که در پست بعدی در اختیار عزیزان می گذارم.

     

    پ.ن اون دسته از عزیزانی که  فکر می کنند من زیادی روی کردم حتماً از طریق ایمیل یا کامنت ما رو در جریان بزارند.!!

     

    پ.ن مارو تواین شبهای عزیز فراموش نکنید یعنی  بیاییم همدیگرو دعا کنیم.

     

    وضعیت اجتماعی زن در ایران باستان

    بی شک وضع اجتماعی زن در هیچ دوره و تاریخی از وضع عمومی آن جامعه مجزا نیست. لذا در مورد وضع اجتماعی و حقوقی زن در ایران باستان از قدیم ترین ادوار تا پایان ساسانیان را باید مورد مطالعه قرار داد. بدون تردید سرزمین ایران یکی از قدیمی ترین و کهن ترین مراکز زندگی بشر بوده است

     و اسناد و مدارک در مورد شناسایی وضع زن و همچنین مرد چه در ایران و چه در جاهای دیگر بسیار نارسا و ناچیز است. به طور کلی بررسی نخستین جوامع بشر و ملت ها و اقوام گوناگون فقط به وسیله آثار و وسایل مکشوفه و آنچه از زندگی بشر این دوره به جا مانده امکان پذیر و قابل بررسی است.

     ر دورانی که شاید بیش از ده هزار سال قبل از میلاد باشد٬ تغییراتی در وضع اقلیمی ایران به وجود آمد. و انسان غارنشین اندک اندک برای خود خانه ساخت. در این دوران کانون خانواده مرکز قدرت قبیله بود. چون زن هم در خانه و هم در بیرون از خانه با  مرد در کار تولید و رفع حوایج زندگی معاضدت و همکاری داشت٬ و از طرفی تولید و مثل و بچه زاییدن و استمرار نسل به طور فطری و طبیعی بر عهده او بود لذا ارزش  واهمیت زن نسبت به مرد فزونی یافت و تعادل قدرت را  به سود زن متمایل ساخت.

     

    مبارزه زنان برای فرصت های برابر در جامعه شناسی با فعالیت آلیس روسی و فراخوان غیرعادی اش بنام “برابری بین جنسیت ها” اولین صدایی بود که وارد جامعه شناسی شد. در1969 زنان فعال درجنبش زنان اولین سازمان جامعه شناسی زنان را”جامعه شناسان برای زنان و جامعه” (اس.دبلیو.اس) را تشکیل دادند. دراین عصر زنان اگرچه دارای سازمان مشخصی هستند و به ریاست حتی انجمن جامعه شناسی امریکا دست یافتند ولی هنوز درکسب موقعیت های شغلی، کسب کمک هزینه های تحصیلی و دریافت حقوق چندان نقش مهم و برابری نداشتند.

    درعصرجدید جامعه شناسی زنان درجامعه شناسی عمدتا ازنظر هستی شناختی یا شناخت شناسی عمدتا روی مسائل زنان، کودکان، ازدواج، خانواده، طلاق، سالخوردگی، تولد کودکان، مزدخارج از خانه، ساختمان اجتماعی زندگی زنان، مسائل رنگین پوست ها، سالخوردگان و فقرا و عدم خشونت متمرکز بود ولی مردان درجامعه شناسی بیشتر روی کلیسا، نظامی گری، سازمان بروکراتیک، سیاست حکومتی، دولت ملت، جرم و خشونت، فناوری، بازار بین الملل و خودکشی کار کردند. زنان جامعه شناسی بیش از مردان به نقد آموزش و رشته جامعه شناسی پرداختند چرا که ازنظرتاریخی موانع بیشتری را شاهد بودند. جامعه شناسی کاربردی ازعلاقمندی های آنان بود. زنان عمدتا پس از بزرگ شدن فرزندانشان تازه مرحله رشد در جامعه شناسی را طی می کردند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مقام زن در جامعه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مقام زن در جامعه, مقاله در مورد تحقیق مقاله مقام زن در جامعه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقام زن در جامعه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقام زن در جامعه, تحقیق درباره تحقیق مقاله مقام زن در جامعه, مقاله درباره تحقیق مقاله مقام زن در جامعه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقام زن در جامعه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقام زن در جامعه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مقام زن در جامعه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت