تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22876
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی

    هدف:

    شناخت برخی از دستگاههای مهم جهت وارد کردن اطلاعات مانند: موس- کیبورد- ترکبال – اسکنر- تاچ پد – قلم نوری – جوی استیک – دوربین دیجیتال – میکروفون

    یک دستگاه ورودی هر قطعه ای از سخت افزار است S قابلیت وارد کردن اطلاعات را به شما می دهد در این جا لیستی از برخی از دستگاه های ورودی رایج آورده شده است:

    موس : دستگاهی ورودی است و طوری طراحی شده  که با یک دست گرفته می شود و روی میز می لغزد. کامپیوتر این حرکت ها را به حرکت های اشاره گر بر روی صفحه نمایش ترجمه می کند همچنین هر موس یک  یا چند دکمه دارد که با فشردن هر کدام می توانید دستوراتی به کامپیوتر بفرستید .

    صفحه کلید: صفحه کلید دستگاهی ورودی است که شامل کلیدهای ماشین تحریر استاندارد و همچنین کلیدهای دیگری مثل کلیدهای عملیاتی . کلیدهای 4 جهت اصلی و یک  مجموعه کلید عددی است. بیشترین استفاده از صفحه کلید جهت وارد کردن متن به کامپیوتر است.

    ترک بال همانند یک موس وارونه است ترک بال در یک نقطه از میز ثابت می ماند و شامل توپی است که رو به بالاست . حرکت گوی باعث حرکت اشاره گر بر روی صغحه نمایش می شود ، ترک بال هم مانند موس دارای یک یا چند دکمه است که می توانید آن ها را فشار دهید.

    شکل 2.2  یک موس و یک ترک بال را نشان می دهد.

    اسکنر دستگاهی ورودی است که می تواند یک صفحه چاپ شده (یا اشیا صاف دیگر) را به فایل تبدیل کند که کامپیوتر قادر به ذخیره آن باشد برخی اسکنرها به صورت دستگاهی جدا هستند، در حالیکه برخی دیگر درون پرینترها و یا دیگر دستگاههای چند منظوره ساخته می شوند.

    تاچ پد ، یک سطح کوچک مستطیل شکل است که معمولا در Lop top ها ساخته می شود و به این صورت است که شما با کشیدن انگشت خودروی سطح باعث حرکت اشاره گر روی صفحه نمایش می شوید.

    قلم نوری : اندکی شبیه ماژیک شب رنگ است که سیمی از انتهای آن خارج شده باشد شما می توانید نقطه ای را روی صفحه نمایش با اشاره کردن به آن توسط قلم نوری و فشردن یک کلید نشان دهید.

    جوی استیک : تا حدی شبیه دسته کنترلی هواپیماست. جدی استیک ها عموما به عنوان دستگاه ورودی برای بازی های کامپیوتری به کار می روند. البته آن ها در امور تجاری هم کاربردهایی دارند.

    یک دوربین دیجیتال : به شما امکان عکس گرفتن بدو فیلم و ذخیره کردن آن ها بر روی حافظه داخل دوربین را می دهد سپس شما می توانید با استفاده از یک کابل خاص، عکسهایتان را روی کامپیوتر ببرید.

    میکروفون به شما امکان وارد کردن صحبت هایتان را به کامپیوتر می دهد. بسته به نوع نرم افزاری که نصب کرده اید، می توانید صحبت هایتان را در کامپیوتر ذخیره کنید یا آن را تبدیل به فرامین قابل فهم توسط کامپیوتر کنید.

    دستگاه های خروجی (Output Devices)

    دستگاه های خروجی امکان نشان دادن اطلاعات کامپیوتر به شما می دهد.

    شناخت دستگاه های خروجی

    هدف: شناخت دستگاه های خروجی رایج  جهت نشان دادن نتیجه پردازش های انجام شده توسط کامپیوتر، مانند: صفحه نمایش- نمایشگر- چاپگر- پلاتر- بلندگو speaker

    یک دستگاه خروجی هر قطعه سخت افزاری است که کامپیوتر جهت بازگرداندن اطلاعات به شما به کار می برد. در این جا، برخی دستگاه های خروجی رایج که شما با آن ها سرو کار دارید ذکر شده اند:

    صفحه نمایش : نمایشگر ویدیویی است که گاهی اصطلاحاً نمایشگر کامپیوتر خوانده می شوند و محل اصلی دریافت اطلاعات ، توسط شما از کامپیوتر است.

    چاپگر: دستگاهی است که جهت تولید خروجی چاپ شده روی کاغذ به کار می رود. انواع گوناگونی از چاپگرها وجود دارند، آن ها در سرعت اندازه کاغذی که روی آن چاپ می کند و پردازش که جهت چاپ انجام می دهند با هم تفاوت دارند کارایی چاپگرها در مواردی است که مشابه نسخه ای موقت یا دائمی از اطلاعات خارج از کامپیوتر نیاز دارید.

    پلاتر: دشتگاهی است که با حرکت دادن یک یا چند قلم روی قطعه ای از کاغذ، طرحی را می کشد پلاترها عموما جهت خروجی هایی مثل طرح های معماری یا مکانیک به کار می رود.

    بلندگو به کامپیوتر شما امکان ایجاد ارتباط با شما توسط صدا را ایجاد می کند صدا می تواند هر چیزی باشد از یک بوق اخطار درهنگام وقوع خطا گرفته تا صوت های هماهنگ که می توانند متن نمایش داده شده توسط صفحه نمایش را بخوانند.

    دستگاه های ورودی/ خروجی :

    برخی دستگاه ها دو وظیفه ورودی و خروجی را با هم انجام می دهند.

    دو دستگاه در یک قالب :

    هدف: درک دستگاه های ورودی / خروجی مانند: تاج اسکرین ها

    رایج ترین نمونه دستگاه خروجی / ورودی تاج اسکرین است. تاج اسکرین همانند صفحه نمایش است، با این تفاوت که صفحه تاچ اسکرین حساس به لمس است چه با انگشت و چه با ابزار های خاص. بنابراین یک تاچ اسکرین می توانند هم به عنوان صفحه نمایش و هم به عنوا ن کنترل اشاره گر شبیه به تاچ پد همزمان عمل کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی, مقاله در مورد تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی, تحقیق درباره تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی, مقاله درباره تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مشخصات دستگاه های ورودی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت