تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23355
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان

    ارتقاء دانش و مهارت های زندگی سالم و مولد در جامعه  با استفاده از « داوطلبان متخصص »

    اکنون که شبکه عظیم و موفق مردمی ( داوطلبان سلامت ) در اختیار نظام سلامت کشور است و الگوی بیماریها از بیماریهای واگیر به بیماریهای غیرواگیر و رفتاری تغییر نموده است ، با جلب مشارکت بین بخشی و استفاده از افراد متخصص بخشهای توسعه تحت عنوان (داوطلبان متخصص ) الگوی زندگی سالم و مولد را به داوطلبان سلامت منتقل نمود تا آنها با رعایت و ترویج یک زندگی سالم نقش هدایت کننده و مدیران سلامت در خانواده و محله ایفا نمایند

    افراد متخصص جامعه می توانند در قالب گروههای داوطلبانه به صورت سازمانی شده بخشی از تخصص علمی و مهارتهای کاربردی خود را از طریق آموزش به داوطلبان سلامت برای توسعه پایدار ، تامین ، حفظ و ارتقاء سطح سلامتی و زندگی سالم برای افراد جامعه بکار بگیرند .

    داوطلبان متخصص با ارائه خدمات شایان (حمایتی و هدایتی . مهارتی و آموزشی ) به ارتقاء سلامت در سطح قابل قبولی به صورت فعال کمک می کنند .

     

     

    وظائف داوطلبان متخصص :

    - آموزش مهارتهای تخصصی به داوطلبان سلامت

    - پیامهای مباحث بهداشتی را به گروههای زیر مجموعه سازمان خود منتقل می کنند .

    - برنامه داوطلبان سلامت را از نظر سیاسی ، رفاهی ، مادی ، فکری ، برنامه ریزی و مدیریتی حمایت نمایند .

    شیوه های اجرای طرح داوطلبان متخصص

    1- با جلب مشارکت بین بخشی و استفاده از متخصصین سازمانهای دیگر تحت عنوان (( داوطلبان متخصص)) فرصتهای مناسبی جهت ارتقاء دانش و مهارتهای زندگی سالم ومولد برای رابطان بهداشت بوجود آورد و آنها با رعایت و ترویج الگوی زندگی سالم نقش هدایت کننده ومدیران سلامت در خانواده و محله را ایفاء نمایند .

    2- با جلب مشارکت بین بخشی سازمانهایی که قشری از جامعه را زیر پوشش دارند با استفاده از یک نظام آموزش فعال ( در نظام سلامت ) آموزشها و مهارتهای بهداشتی را به نمایندگان آن سازمان به عنوان (( داوطلبان متخصص )) منتقل نموده که آنها نیز نقش مدیران سلامت در جامعه زیر مجموعه سازمان خود داشته باشند ( آموزشیاران نهضت سواد آموزی معلمان – دانشجویان ، نماینده نیروی انتظامی و .. ) در واقع پل ارتباطی بین نظام سلامت و جامعه مربوط خواهند بود .

    3- جلب مشارکت متخصصین نظام سلامت یاسایر سازمانهای توسعه که بطور انفرادی حمایتهای سیاسی ، مالی ، رفاهی – فکری و مدیریتی از برنامه داوطلبان بهداشت در ایران 0 معاونین ، مدیران ، روسا ، نمایندگان کارشناسان مسئولین صدا وسیما و غیره .... ) را داشته باشند .

    روش کار

    1- شناسایی سازمان و عواملی موثر در توسعه اجتماعی که باید با آنها ارتباط برقرار نمود

    2- برقرای ارتباط رسمی توسط مقامات ذیصلاح دانشگاه

    3- تشکیل جلسه توجیهی با حضور نمایندگان سازمانهای داوطلب

    4- تعیین حیطه های همکاری بین بخشی با سازمانهای داوطلب

    5- تهیه و امضاء موافقتنامه همکاری بین بخشی بین مسئولین همطراز

    6- برگزاری کارگاه شیوه آموزش مشارکتی برای مسئولین ادارات و سازمانهای داوطلب

    7- تهیه و تنظیم برنامه آموزشی متناسب با گروههای مخاطب و نوع همکاری با (( داوطلب متخصص ))

    8- برنامه ریزی و اقدام برای ارزشیابی مداخلات (( داوطلبان متخصص))

    9- شروع همکاری ها

    10- پایش مرتب همکاریها

    نتایج طرح داوطلبان متخصص

    - حساس نمودن سازمانهای مربوط نسبت به حل مشکلات سلامت جامعه

    - اقدام به رفع حل مشکلات با همکاریهای بین­بخشی با سازمان متقابل

    - جلب اعتمادو ایجاد روابط صمیمانه سازمان متقابل

    - ارتقاء سطح آگاهی بهداشتی گروه هدف

    - افزایش میزان بهره ­ وری از منابع انسانی و مالی نظام سلامت و سازمانهای دیگر

    - بنابراین برای دستیابی به سلامت قابل قبول درگیر نمودن بخشهای توسعه و اجرای طرح داوطلبان متخصص الزامی است.

    بحث و نتیجه گیری

    از آنجائیکه مشکلات سلامت در حال حاضر بطور عمده مشکلات ناشی از توسعه است و دربخش سلامت قابل پیشگیری و کنترل نیست مشارکت همه بخشهای توسعه و حتی مشارکت همه نظام و آحاد مردم را می طلبد.

    اینترنت و دانش آموزان

    داستان نفوذ اینترنت در خانه‌های ایرانی را مانند داستان گرگ می‌دانیم و دانش‌آموزان هم در این قصه نقش شنگول و منگول را دارند.» این نظریه جدید را دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که رصد موضوعات مرتبط با اینترنت توسط جنبش دانش‌آموزی را از رسالت‌های این نهاد انقلابی می‌داند، مطرح کرده است.

    محمدتقی فخریان با بیان اینکه در حال حاضر فقط 15 درصد از مردم از اینترنت بهره‌مند هستند که سهم دانش‌آموزان در این زمینه زیر 10 درصد است، مدعی است: محتوای کار با اینترنت بر مبنای آنچه که مسئولان ادعا دارند نیست و 74 درصد از مردم از این ابزار اصلاً استفاده نمی‌‌کنند و 60 درصد کاربران فعلی هم فقط برای سرگرمی و تفنن وارد دنیای اینترنت می‌شوند.

    سخنان آقای فخریان از چند جهت قابل بررسی است:

    اول اینکه ایشان که مدعی هستند ادعای مسئولان در مورد تعداد کاربران اینترنت درست نیست، بر اساس چه تحقیق و آمار‌گیری دقیقی به این نتیجه رسیده‌اند که فقط 15 درصد از مردم از اینترنت استفاده می‌کنند و 74 درصد اصلا از اینترنت استفاده نمی‌کنند؛ ضمن این که ایشان تکلیف آن یک درصد باقی‌مانده را هم مشخص نکرده‌اند. تازه یک درصد اختلاف در صورتی است که ما فرض کنیم ایشان دانش‌آموزان را جزو مردم به حساب نیاورده‌اند و منظورشان از سهم کمتر از 10 درصدی دانش‌آموزان از اینترنت، این نیست که از بین 15 درصدی که از اینترنت استفاده می‌کنند، سهم دانش‌آموزان کمتر از 10 درصد است.

    ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، به صراحت اعلام کرده اند که: «اینترنت برای دانش‌آموزان بومرنگ سرگردان است لذا هیچ آمار دقیقی از کاربران دانش‌آموز در فضای مجازی کشور نداریم.» پس با این سخنان باز این سوال پیش می‌آید که سهم 10 درصدی دانش‌آموزان از اینترنت را از کجا آورده‌اند؟

    ایشان در ادامه نظریه‌شان به این نتیجه رسیده‌اند که از میان همین اندک کاربران ایرانی هم 60 درصد فقط برای تفنن و سرگرمی از اینترنت استفاده می‌کنند. از بحث سندیت این آمار و البته اختلاف آن با آمار ارائه شده از سوی معاون فناوری اطلاعات وزیر ICT (که چندی پیش اعلام کرد 95 درصد کاربران ایرانی استفاده‌ای جز چت از اینترنت نمی‌کنند) که بگذریم، به دیدگاه مشترک بین آقای فخاریان و آقای ریاضی می‌رسیم: اعتقاد به وقت‌گذرانی کاربران ایرانی در محیط مجازی.

    البته با وجود این نگاه مشترک، در بین این دو کارشناس اختلاف نظر‌هایی هم وجود دارد. آنجا که عبد‌المجید ریاضی معتقد است از میان 27 میلیون کاربر ایرانی، دست کم 26 میلیون نفرشان به سرعت اینترنتی بیشتر از ۵۶ کیلو بیت نیاز ندارند؛ اما فخاریان از سرعت پایین اینترنت در ایران شاکی است: «ارائه اینترنت پرسرعت در حد یک شعار تکراری است. ادعای 128 کیلو بایت سرعت در ثانیه در حالی عنوان می‌شود که کاربران اینترنتی با همین میزان سرعت و با مبلغ ارایه شده در کشور‌های همسایه به چندین برابر پهنای باند دست می‌یابند.»

    جالب‌ترین بخش این ماجرا تشبیه اینترنت به گرگ و دانش‌آموزان به شنگول و منگول است.

    واقعا اگر این‌چنین است چرا آقای فخاریان خواهان سرعت‌ بالا‌تر اینترنت است؟ یعنی ایشان مایل است تا آقا گرگه با سرعت بیشتری دانش‌آموزان خاطی که سر از اینترنت در‌می‌آورند را پاره‌پاره کند؟

    منصفانه که به سخنان ایشان بنگریم پاسخ این سوال می‌تواند منفی باشد. او می‌گوید: «با شرایط فعلی اینترنت نیازهای مجازی دانش‌آموزان ایرانی را برطرف نمی‌‌کند.» و «دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله نظام بدون یادگیری ارتباطات الکترونیک امکانپذیر نیست.»

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان, مقاله در مورد تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان, تحقیق درباره تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان, مقاله درباره تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ترویج مهارت های سالم استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت