تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 23543
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی

    مهارت خود گویی هنگام مواجهه با مشکلات

    1- آماده شدن برای مواجهه با مشکلات :

    شما می توانید از طریق حرف زدن با خود به شیوه ای که کنترل و تسلط شما بر اوضاع افزایش دهد، خودتان را برای مبارزه با مشکلات آماده کنید. ابتدا فکر کنید که چگونه باید با موقعیت مقابله کنید . همچنین برای استفاده از سیستم های حمایتی خود ، روشهای موثری را انتخاب کنید و از بزرگ جلوه دادن مسائل و ناراحتیها ،قبل از وقوع آنها بپرهیزید . با تذکر جملات تقویت کننده به خود اطمینان دهید تا آمادگی واقعی داشته باشید .

     نمونه جملات :

    E      نشستن و غصه خوردن درباره مشکل هیچ دردی را درمان نمی کند .

    E      با استفاده از مهارتهای حل مسئله ، خودم نقشه مناسبی را آماده می کنم .

    E      تجربه خوبی برایم خواهد بود و خودم را ناراحت نمی کنم .

    E      احتمالاً مشکل جدی است ، اما به هر حال از عهده اش بر می آیم .

     شما می توانید در ذهنتان ، نتیجه خوشایند و مثبت مقابله خود را مجسم کنید و اگر هنگام مرور ذهنی موقعیت استرس زا، احساس اضطراب یا خشم کردید، از مهارتهای آرام سازی استفاده کنید.

     * فرمایش اسلام در آماده شدن برای مشکلات : با توجه به اینکه خداوند بر هر چیزی تواناست  «ان الله علی کل شی ء قدیر » اگر به او تکیه کنیم و متوسل شویم بیشترین انرژی را به ما خواهد داد. « و علی الله فلیتوکل المومنون » و با یاد آوری و تکرار تقویت کننده هایی  مثل :

    «توکلت علی الله ، لاحول و لاقوه الا بالله ، حسبی الله و نعم الوکیل ، نعم المولی و نعم النصیرو...» کاملاً با روحیه ای مقاوم و مطمئن آمادگی پذیرش و حل هر مشکلی پیدا خواهیم کرد ، وقتی به مفهوم واقعی توکل که استفاده از وسیله و تکیه بر خالق باشد ، عمل کنیم .

     2- مواجه شدن با مشکلات :

    * یاد بگیرید به شیوه زیر با خود در مورد مشکلات حرف بزنید :

    E      من یک مقابله کننده هستم و می دانم که می توانم از عهده این موقعیت برآیم .

    E      طبق نقشه خود عمل می کنم ، نمی گذارم افکار منفی حواسم را پرت کنند.

    E      باید آرام باشم و توجهم را بر کاری که باید انجام دهم متمرکز کنم .

     * روشنگریهای قرآن : « الا بذکر الله تطمئن القلوب » من می دانم تنها منبع آرامش ، یاد آوری، توجه و توکل به اوست . الان موقع استفاده از این سرچشمه نور است . من مطمئنم که خدا مرا رها نخواهد کرد چرا که خودش به من وعده داده « ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم » خدایا من تحفه ناچیزم را در طبق اخلاص  گذاشتم و تقدیم شما بهترین یار و یاورم نمودم ، در این مشکل و بحران خودت به فریادم برس و من فقط ترا به عنوان قدرتمندترین یاری گر می شناسم و قبول دارم . « ایاک نستعین »

     3- تامل در تجربه های کسب شده :

    وقتی مشکلی را از سر راه برداشتید برای مدتی درباره آنچه راکه از آن آموختید ، تأمل کنید . بهتر است به اشتباهات خود پی ببرید و از خود بپرسید که چطور می توانید از آن کمال استفاده را داشته باشید ؟ ولی زیاد خرده نگیرید . ما باید خود را به عنوان موجودی جایز الخطا که پیوسته در حال یادگیری چیزهای جدید است بپذیریم . با این حال لازم است به نکات مثبت خود نیز توجه کنیم . اغلب افراد بدون در نظر گرفتن موفقیتهای خود فقط به جنبه های منفی عملکردشان توجه می کنند . با ارج نهادن به مثبتها و تصحیح خطاها ، می توانیم تجربیات خود را شکل دهیم . جملات زیر را با خود باز گو کنید :

    E      آنقدرها هم که فکر می کردم بد نبود .

    E      عملکردم نسبتاً خوب بود می توانم در نوبت های بعدی بهتر عمل کنم .

    E      زندگی پر از مشکلات است من می توانم یاد بگیرم با آنها مقابله کنم .

    E      مشکلات زندگی فرصتی است تا مهارتهای خود را بکار گیرم .

     با کمی تامل در می یابیم که در امتحان بندگی و پستی و بلندیهای زندگی ، افرادی موفق ترند که از راهکارهای مهم امتحان گیرنده، (خداوند ) بیشتر استفاده کنند و در فراز و نشیب حیات آن را سر لوحه خویش قرار دهند . عمل نمایند و اطمینان و اعتماد کامل به کار ساز بودن آن در خوشبختی دو جهان را داشته باشند . در بحث مربوطه حدیث رسول الله (ص) چراغ پر فروغی است « لایلدغ المومن فی حجر واحد مرتین » مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود یعنی مومن از تجربیات خود استفاده صحیح می کند و شکست را پله ی ترقی می داند . و همچنین در بحث توبه، گذشته نادرست و اشتباه خود را با عملکرد جدید جبران می کند و دیگر جایی برای غصه و افسوس نمی گذارد و ترسی از آینده ندارد . چون طبق معیار های تبیین شده حرکت می کند و بهترین یاری دهند ه به همراه دارد . « ولا خوف علیهم و لا هم یحزنون »

    تاثیر تمرینات پلی متریک

    تاثیر تمرینات پلی متریک

    ● تأثیر تمرینات پلایومتریک بر مهارتهای فوتبالیست ها

    هر تمرین عضلانی که همراه با پرش باشد و هنگام اجراء آن رفلکس کشش عضله مورد استفاده قرار گیرد تمرین پلایومتریک خوانده میشود.

    بررسی پیشرفت و بهبود رکوردها، مهارتها، تکنیک ها و تاکتیک های ورزشی در چند دهه گذشته نشانه گسترش و بسط زیربنای علمی و دانش محققین و مربیان ورزش بوده است. یافته های علمی در این زمینه در تنظیم و اجراء برنامههای تمرینی قهرمانان ورزشی نقش مهمی برعهده داشته است.

    تمرینات ورزشی اصولاً موجب افزایش توانائی حرکتی انسان میشود، اما اگر بخواهیم این توانائی به مرز ایده آل برسد و نیز مستمر باشد، چه باید کرد؟ در این ارتباط اهمیت علم تمرین و تمرینات اصولی که متناسب با نیازهای حرکتی و فیزیولوژیکی ورزش مورد نظر است، یک اصل مهم است.

    امروزه در سایه تحقیقات و پیشرفت علم و ارتباطات علمی، کیفیت مهارتهای ورزشی نیز رو به افزایش است، و سطح رقابتهای ورزشی به هم نزدیک شده است در این میان تیمهائی میتوانند نتیجه بهتر از آن خود کنند که به عوامل ظریفتر و مهمتر بیشتر توجه نمایند. یکی از عوامل مهم برای پیشرفت کمی و کیفی هر ورزشکاری به کارگیری شیوه های تمرینی مرتبط با رشته ورزشی و برپایه اصول علمی است.

    در رشته فوتبال همچون سایر رشته های ورزشی در کنار تکنیک، تاکتیک و آمادگی روانی، آمادگی جسمانی از اهمیت به سزائی برخوردار است. توان، سرعت و چابکی عامل بسیار مهم از آمادگی جسمانی است، که در اجراء مهارتهای فوتبال دارای اهمیت بسیار است. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی, مقاله در مورد تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی, تحقیق درباره تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی, مقاله درباره تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تأثیر خود گویی در کیفیت مهارت های زندگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت