تحقیق مقاله مدیریت

تعداد صفحات: 24 فرمت فایل: word کد فایل: 23969
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مدیریت

    مدیریت

    مقدمه :

    در کنار داشتن مردمی با علم ودانش، هیئت سنجش وارزشیابی باید چنین افرادی را منظور داشته باشد. با داشتن چنین مردمی وبدون دخالت نظرات خصوصی آنها در هیئت وابسته به آن می توان آثار منفی که وابسته به طرز تفکر شخصی هست را در محصولات جدید کاهش داد البته با حمایت کسانی که ایده های شخصی را دخالت نمی دهند شرط بندی نمی کنند وشهرت خودرا به به خظر نمی اندازد.برای مثال: ایده‌های اصلی یک محصول جدید می تواند به خاطر اینکه در رابطه بالایی با در نظر گرفتن نظریات علمی مردم هست مورد حمایت قرار بگیرد. پس ایده های مردم که علمی و بدون نظر شخصی هست میتواند باعث تصمیم گیری صحیح شود.

    قضیه: انتخاب تولید کنندگان انتخابگر فهیم بطور مثبتی بر روی درستی و صحت سنجش محصولات جدید اثر دارد.

    نمونه ها:

    برای مثال: شرکت WEC از مدیران فنی خود خواست، تا موفقیتهای فنی پروژه R&D را ارزیابی کنند.گرچه این مدیران بطور مستقیم درگیر این پروژه نبودند. آنها از زمانیکه دانش فنی داشتند انتخاب شدند ودر نظر گرفتندکه پیشداوری کمتری در مورد پروژه‌هایی که در مقایسه پروژه های آنها هست داشته باشند. این یکی از دلایلی بود که کمپانی قادر به تشخیص پروژه های موفق بودند.

    در بعضی نمونه ها، نیازی نیست که کارشناسان از جانب مردم باشند اما می توانند از طرف فرهنگستان ادبی باشند.

    برای مثال: ارتش فضایی وهوایی انگلیس از مردم خواست تا در پروژه R&D ادبیات را برای قانون وچارچوب اولیه وابزار واستعداد بالقوه بازبین کنند.

    این مسئله برای تشخیص معیار انتخابی مربوطه بسیار سودمند بود.

    در حقیقت این مسئله یک ساختار زیر بنایی را برای روند انتخابی پروژه وزبان مشترک و درک میان اعضای گروه را فراهم می کرد.

    یک نمونه دیگر: کمپانی صنایع آلومینیوم اسرائیل علاقمند به اقتباس یک دانش متمرکز و قوی در سیستم تولیدات خودبود.

    از آن هنگام میزان دیدگاه های علمی سیستم از مهندسین تا مدیران تغییر کرد وکسانی تصمیم گرفت که کسانی که دارای قوه عملی بالایی هستند را مورد نظر قرار دهد. و گزارش داده شد که استفاده از چنین اشخاصی به شرکت کمک میکند تا بهتر از دایره علمی اطلاعاتی افراد استفاده کنند و به یک سیستم بهتر نزدیک شوند.

    یک شبکه اطلاعاتی: یک کمپانی بزرگ و مهم ارتباط از راه دور مردم را از حوزه وظیفه ای مربوط برای ارزشیابی محصولات جدید انتخاب می کند.

    انواع گروه افرادی با تخصیص، ارزیابی با قدرت تجزیه وتحلیل وبا دادن حق تقدم به ایده های جدید مربوط به محیط وسیع اطراف هست.

    این گروه همچنین شامل افرادی با تخصص در زمینه فرمول بندی استراتژهای جدید برای ایده ها بود.

    این گروه شامل افرادی بود با علم و آگاهی که داشت با ایده های دیگران در همان شرکت ارتباط داشت.

    اگرچه انتخاب افراد با علم ودانش وبدون نظر شخصی می تواند برای شرکت ها خیلی سودمند باشد آن همچنین به میزان زیادی به تعهد نیاز دارد.

    کمپانی ها برای انتخاب احتیاج به توسعه مخصوص پروسه ها دارند.

    کمپانی ها برای انتخاب احتیاج به توسعه مخصوص رویه ها، مردمی شایسته وبا کیفیت تعلیم دیده احتیاج دارند که ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد.

    برای نمونه: مدیران تولید یک شرکت تکنولوژی اطلاعات مهم در نروژ اظهار می دارد که در ضایعشان مهندسین و مدیران اغلب یا شرکتهایشان را واگذار می کنند یا آنها را عوض می کنند. که این مسئله برای این کمپانی ها مشکلات عظیمی به بار می آورد.

    2-گوناگونی

    عامل مهم دیگر در مورد تولید کنندگان: انتخاب گر مسئله تنوع(گوناگونی)است.در حقیقت دلایل تئوریکی قوی وجود دارد که چرا تنوع اظهار نظرهای کارشناسانه ممکنه به ارزشیابی محصول جدید مرتبط باشد. توری (پروسه- اطلاعاتی) اظهار می دارد که وقتیکه مردم با زمینه های مختلف نظریات کارشناسانه خودرا تسهیم می کنند در طول ارزشیابی محصول جدید ودیدگاههای آنها می تواند زمینه های شغلی را بهتر و بیشتر به نمایش بگذارد ودر مقایسه با تنها یک نقطه نظر (منفرد) نتیجه می گیریم انتخاب صحیح تر است. زیرا تشریک مساعی وجود دارد.

    نقطه نظرهای تئوریکی دیگری برای گوناگونی نظریات کارشاناسانه در ارزیابی محصول جدید بستگی به اختلاف مبحثهای شغلی دارد.

    تئوریهای وابسته نشان می دهد که مردم مختلف از قسمتهای مختلف بدنبال کارشناسان گوناگونی هستند که بتوانند آنها را با مسائل مختلف مهم آشنا کنند.

    که درگیر ارزیابی محصول جدید باشند و به آنها کمک کنند تا بتوانند بهتر خود را نشان بدهند.

    قضیه: تنوع کارشناسانه وتخصص درستی ارزیابی محصولات جدید را افزایش می‌دهد.

    نمونه ها: نمونه های مختلف وظیفه ایده های تخصصی را در موفقیتهای تولیدی تأکید می کند.

    اول: گروه پشت (حمایتگر) موفق امریکای امروز،

    مردمی با علم و دانش در تکنولوژی ماهوار، گردش پول، بورس هستند.دوم: گروه NPD برای کپی (تقلید) شخصی در شرکت Canon شامل 200 نفر مردم در چنین زمینه هایی فعالیت دارند.:(تولیدات، طراحی، بصری، دوربین ها، افراد کپی گر، کیفیت، کارهای قانونی)

    3-دپارتمان وسایل وتجهیزات میتسوبیشی با عرضه کنندگان وخریداران در پروسه ورونه NPD مشاوره می کنند.

    هنگامی که فرد ایده هایی را در مورد تولیدات ارائه میدهد هر نفر بعدی ایده هایی را در مورد مشکلات مصرف کنندگان ارائه می دهد.

    نهایی(آخری) تم فعال AXE110 اریکسون Ericsson یک گروه که مبادلات تلفنی انجام می دهند . شامل افرادی با تخصیص در طراحی در برنامه ریزی وحل مشکلات سخت افزاری هستند. آنها همچنین کسانی را داشتند که بتوانند با افرادی که سیاست بالایی در شرکت دارند ارتباز برقرارا کنند تا امنیت سیاسی و حمایت مالی گروه را تأمین کنند. اگرچه نمونه ها و تئوریها اظهار میدارند که یک گروه تخصصی افراد که احتیاج به سنجش محصولات جدید دارند ممکن برای افراد که در آن شرکت کار میکنند همیشه این امکان وجود نداشته باشد کار کنند. برای مثال اگر شرکتappleIII منجر به شکست شد بدین علت بودکه تولید کنندگان در معیار سنجش محصولات جدید با هم موافق نیودند.مهندسین در گروه بحث می کردند که کامپیوتر جدید باید از گسترش وموفقیت بالایی apple III برخوردار باشد و در عین حال مردم در بازار خواستار یک محصول کاملا متفاوت بودند که به بازار جهانی عرضه بشود وخریداران apple II را کنار بزند.

    4-فاکتورهای مربوطه- اکتسابی

    سومین عمل تأثیر گذار بر روی نتیجه یک تصمیم گیری راهی است که سازندگان انتخابگر محصول کسب می کنند.

    دوراه عمومی برای اکتساب این ایده ها وجود دارد.اولی اینکه ارزش جداگانه ای به آن بدهند. دیگر انکه فرض کنندکه ایده ها می توانند به عنوان یکی بهاء و اهمیت وارزش نشان شوند.

    دومی:شیوه عمومی وکل احتمال توزیع آن هست.

    یعنی اینکه ایده وفکر به عنوان یک متغیر مداوم وتصادفی در نظر گرفته می شودکه احتمال توزیع آن هست.

    1-4-ارزشهای مطلق وناپیوسته اکتسابی

    با این متد مردم عقایدشان را به عنوان یک ارزش در خرم درصد شانس، مقیاس(میزان)،احتمال یا یکی گفته یا بیانیه شفاهی در نظر می گیرند. برای مثال رویداد احتمال یک حادثه کمیاب (از 500) میتونه %0.2 مقیاس درصد در (1در 500) با شانی مقیاس به عنوان احتمال (0.002) با یک مقیاس شفاهی در نظر گرفته شود. مطالعات گذشته نکات بسیار کمی را در میان- احتمالات- شانس- مقیاس و متدهای بدست آمده بیانی وشمارشی نشان داده است در ارزیابی محصولات جدید برای مردم آشنایی با یک متد کامل اهمیت بیشتری دارد تا با یک متد مشخص.

    قضیه:

    تا هنگامیکه همه از انواع این متریک استفاده می کنند و با آن احساس خوبی دارند این نوع متریکها استفاده شده تأثیر بسیار کمی در ارزیابی محصول جدید دارد.

    نمونه ها:

    انواع مثالها نشان می دهد که چکونه شرکتها از ارزشهای ناپیوسته در ارزیابی محصولات جدید استفاده می کنند.

    اول: صنایع الکتریکی سومیتومو ژاپن با مسئولیت محدود بطور موقتی خود کفایی پروژه های R&D را براورده می کند، از رهبران پروژه می خواهند که ارزیابی ناپیوسته و مطلق را بسنجند. دوم ارتش فضایی وهوایی انگلیس با موفقیت، از مهندسین R&D می خواهد که میزان سود محصولات جدید را تخمین بزند.

    سوم:شرکت توسعه مستقیم مشترک ژاپن بطور موثری از گروه نرم افزار خواست تا نرم افزارهای جدید آینده از 4 نقطه نظر قیاس کنند.

    از «رد شده» تا «عالی» . آخری: شرکت سییتمهای HRB در صنایع دفاع از مهندسین و مردم تاجر خواست محصولات پروژه R&D را در مقیاس «مخالف آن» یا
    «ساپورت کردن قوی» آن تهمین زده و ارزیابی کنند. این قیدها کلیدهایی برای موفقیت پروژه ها بودند.

    اگرچه تصویری بسیار غلط از دقت و مادیت آن مسئله بدهد. به وضوح پیداست که بسیاری از وظایف سنجش محصولات جدید نامعلوم و متغیر هست. وتخمین قیمتها ممکنه امکان پذیر نباشد. با توجه به این مشکلات شرکت us روی فهم این نکته متمرکز که عوامل تأثیر گذار بر موفقیت محصولات جدید بیشتر مورد نظر است تا سنجش دقیق موفقیت در تغییر سریع محیط.

    4-2توزیعات احتمالی اکتسابی

    متفاوت در مورد قابلیت موجود بودن یک محصول جدید می تواند از توزیعات احتمالی بدست آمده باشد. این مسئله می تواند محدودیت برآوردها(تخمین های) گسسته را کاهش دهد با توجه به صحت و بی طرف بودن قضیه. یک راه واضح ومستقیم بدست آوردنتوزیعات احتمالی این هست که از مردم بخواهیم نقاطی را روی منحنی توزیع رسم کنند. مردم می توانند یک متغیر مقلا یک عدد کوچک به تبدیل به کسر متعارفی شبه را در نظر بگیرند.(معمولا 5 تا 2)

    برای مثال: برای 50% یک نفر می تواند یک عدد را که ارزش حقیقی آن مساوی احتمالی آن است را در نظر بگیرد یعنی یک مقدار بالا و پایین آن عدد در منحنی.

    برای بدست اوردن توزیعات احتمالی می تواند از برای وظایف پیچیده باعث افزایش صحت شود و این مسئله می تواند مردم را مجبور کند که در مورد پیوستگی متغیر آنها فکر کنند.

    بعلاوه دایره احتمالات می تواند مورد استفاده قرار داده شود به عنوان مقیاس و میزانی برای گرایش مردم به سمت ریسک کردن.

    اگر چه تحقیق قبل، نشان می دهد که تفاوت توزیع گسسته و توزیع بدست آمده زیاد نیست.

    واضح است که بهای (ارزش) گسسته بدست آمده بسیار دقیق تر است از توزیعات احتمالی کسب شده در مورد وظایف هست با تعدیل کردن مشکلات .

    انتخاب یک متد بستگی به ذات وطبیعت یک (کار) اشخاص و اولویت آنها دارد.

    بعنوان مطالعه در پیشنهاد و تصمیم گیری، تفاوت زیادی بین یک مسئله مطلق و احتمالات کسب شده نیست.

    به منظور پیوستگی و یکی شدن در وظایف سنجش محصولات جدید وبه منظور ساده کردن آن برای ارزشیبابی با یک دایره خوشبینی وبدبینی بیشترین احتمال برآوردها
    می تواند استخراج شود.

    قضیه 8

    استخراج یکی محدوده احتمالی با خوش بینی و بدبینی وبا در نظر گرفتن بیشتر احتمالات صحت ارزشیابی محصولات جدید را افزایش می دهد.

    مثال:به عنوان یک گروه ارزیابی پروژه R&D بخش پیشرفته تکنولوژی آزمایشگاه Bell از مهندسین پروژه خواست تا نقطه ضعف(اشکالات) نقدینگی پروژه را با 3 مقیاس بسنجد. بدبینی- احتمالات وخوش بینی- از تضاد ارزشهای (بهای) خوش بینی و بدبینی واحتمالات استفاده می شود، نتایج ریسک پروژه را برآورده کند.

    Nortel (نورتل) یک شرکت سازند تجهیزاتی ارتباط از راه دور، از برآورد کنندگان محصولات جدید خواست تعیین کند تفاوت جنبه های گوناگون یک محصول جدید را از 5 نقطه مقیاس Likert

    و اعتماد آنها را 10 نقطه نظر در مقیاس Likert تعیین کنند ومنطقهای خود را در مورد سطح اعتماد توضیح بدهند. و فکر کنند در مورد «چرا» یا «چرا نه» ویک ایده انتخاب کنند

    که اهمیت به اولویت قرار دادن ایده ها ندهد. این قصد یکی از دلایلی بود که گروه NPD برای آن پاداش بزرگی در کمپانی در زمینه بهترین نوآوری دریافت کرد.

    در نمونه های دیگر: از ارزیابان پروژه در شرکت جنرال موتور(GM) خواسته شد تا هدفهای تکنیکی مخصوص را استهلاکها، را تعیین کنند به جای آنکه ارزیابی احتمالی موفقیت پروژه تکنیکی R&D را بخواهند و از آنها خواسته شد که فکر کنند در مورد چه چیز باید اتفاق بیفتد که این اهداف به موقعیت برسند و در مورد مهمترین مشکل و حاقل مشکلات موانع تکنیکی.

    بعد از این مسائل: از آنها خواسته شد تا احتمال موفقیت این اهداف را تعیین کند.

    این احتمال اکتسابی(شرطی) و نا مشخص شد.

    تصمیم گیران سازنده را مجبور می کند که این موضوع را در پروسه NPD مورد خطاب قرار دهند تا ایده های محصولات جدید را قبل از سرمایه گذاری کردن کلان پیاده کنند.

    آخری، وقتیکه پروژه R&D ارزیابی شد شرکت دارویی انگلیس از مهندسین پروژه خواست تا میزان موفقیت پروژه را ارزیابی کنند. بعد از آنها خواسته شد مقدار زمانی را که احتیاج هست که پروژه کامل شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مدیریت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مدیریت, مقاله در مورد تحقیق مقاله مدیریت, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت, تحقیق درباره تحقیق مقاله مدیریت, مقاله درباره تحقیق مقاله مدیریت, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مدیریت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت