تحقیق مقاله صنایع هوایی

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 25534
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: صنایع دفاع - نظامی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله صنایع هوایی

    صنایع هوایی

    صنایع هوایی ایران

    فعالیت: صنایع هوایی ایران وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و وزارت صنایع و معادن در سال 1372 با هدف طراحی ، ساخت، تعمیر و نگهداری انواع مختلف هواپیما و هلی کوپتر و نیز توسعه فرهنگ هوانوردی تاسیس شد.

    این شرکت پس از طراحی و ساخت گلایدر AVA-101، اولین هواپیمای موتوردار آموزشی دو نفره خویش (AVA-202) را در سال 1376 به پرواز درآورد.

    در سال 1377، شرکت آغاز به ساخت فرودگاه اختصاصی در  منطقه نظرآباد در فاصله 120 کیلومتری تهران نمود که در سال  1379 فاز اول آن به پایان رسید و برای پشتیبانی برنامه های شرکت مورد بهره بردای  قرار گرفت. هم اکنون فرودگاه آزادی در حال تبدیل به یک مرکز نگهداری هواپیماهای شخصی می باشد.

    صنایع هوایی ایران با تاسیس کالج هوانوردی به اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ هوایی ، آموزش خلبان و همچنین بهره برداری از محصولات خویش پرداخته است.

    از سوی دیگر صنایع هوایی ایران اقدام به مونتاژ هواپیماهای کشاورزی M18-B Dromader  از کشور لهستان و افزایش تدریجی درصد ساخت داخل تحت عنوان هواپیمای AVA-303 نموده است تا این محصول را جایگزین هواپیماهایی که قبلا بطور مستقیم وارد می گردید بنماید. در سال 2002 اولین هواپیما مونتاژ و تحویل گردیده است.

    طبق برنامه تعداد بیشتری هواپیما برای تحویل به وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی گردیده که روی خط تولید جدید واقع در فرودگاه آزادی، مونتاژ می گردد. البته صنایع هوایی ایران برنامه هایی برای بهبود و کارآرایی هواپیما در نظر دارد.

    برنامه های جاری شرکت از آوریل 1383 شامل  امکان سنجی انتقال تکنولوژی و ساخت هواپیمای6 تا 8 نفره، 8 تا 12 نفره و هواپیمای  19 نفره و هلی  کوپتر ظفر (AVA-505) از طریق مشارکت با شرکت­های معتبر بین المللی است.

      گواهینامه های شرکت:

     پاسخ به ادعاهای نادرست یک مقام نظامی/بودجه دفاعی کشور در دولت خاتمی صدرصد افزایش یافت

    ۱۶ شهریور ۱۳۸۷

    در مجموع بودجه جاری امور دفاعی کشور در سال پایانی دولت قبل نسبت به نخستین سال آغاز به کار آن دولت بیش از صددر صد افزایش داشت باران: ادعای یک مقام نظامی مبنی بر اینکه دولت سابق بودجه امور دفاعی کشوررا کاهش داده است به هیچ وجه واقعیت ندارد.یک مقام آگاه در دولت سابق در واکنش به اظهارات یکی از فرماندهان نظامی که گفته بود دولت آقای خاتمی بودجه امور دقاعی کشور را کاهش داده بود ضمن تکذیب این ادعا گفت: بر خلاف آنچه این فرمانده نظامی مدعی شده است، بودجه اموردفاعی کشور در دوران دولت آقای خاتمی رشدسالانه قابل توجهی داشته است.این مقام دولت سابق گفت: بودجه جاری اموردفاعی کشور تنها در سال نخست آغازبه کار دولت آقای خاتمی نسبت به سال پیش از آن1309 میلیارد ریال افزایش یافت که این روند صعودی در سال های بعد نیز ادامه داشت.وی افزود: در مجموع بودجه جاری امور دفاعی کشور در سال پایانی دولت قبل نسبت به نخستین سال آغاز به کار آن دولت بیش از صددر صد افزایش داشت.این مقام آگاه تصریح کرد در بخش عمرانی نیزبودجه دفاعی کشور در دوران 8 ساله دولت آقای خاتمی از رشد صد در صدی برخوردار شدکه آمار تفکیکی آن در لوایح قانون بودجه وجود دارد.وی در پایان این گونه اظهار نظرها را درخوشبینانه ترین حالت ناشی از ناآگاهی دانست و اضافه کرد در غیر این صورت هدفی جزتخریب رقبای سیاسی به غیر اخلاقی ترین شیوه ها و توجیه برخی ناکارآمدی ها ی مدیریتی موجود در پس ارایه این اطلاعات نادرست وجود ندارد.

    فرودگاه آزادی بخشی از صنایع هوایی ایران

    به منظور ارتقا و ترویج فرهنگ هوانوردی و ایجاد بستری مناسب جهت استفاده بخش خصوصی از محصولات هوایی و تفریحات سالم برای جوانان، ارائه خدمات هواپیمایی به سازمانها و موسسات دولتی، تربیت نیروی انسانی متخصص جهت پشتیبانی محصولات تولیدی همچنین عرضه و به نمایش گذاردن کارایی محصولات صنایع هوایی همراه با آموزش و خدمات پس از فروش، پروژه فرودگاه آزادی از سال 1377 آغاز شد.

    فرودگاه آزادی با 75 هکتار فضا و 50 هکتار در طرح و توسعه، باند، برج مراقبت پروازی، تجهیزات فرودگاهی، سوله آماده سازی پرواز، کارگاه های ساخت، دفاتر نگهبانی و سوله تولید 25*60 مترمربع ارائه خدمات هوایی به شرح زیر را میسر میسازد:

    ارائه خدمات به وزارتخانه، استانداریها و بخش خصوصی و کلیه افراد حقیقی و حقوقی

    تعمیر و نگهداری و سرویس دهی به هواپیمای بخش خصوصی، ارگانهای دولتی و کارخانجات صنعتی و تولیدی

     ایجاد سایت تولید انبوه و مراکز ارائه خدمات پس از فروش محصولات هوایی

    اشاعه فرهنگ هوانوردی جهت جذب و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت هوایی

     5.  توسعه بازار محصولات از طریق ارائه مناسب خدمات آموزشی

     سایر امکانات پیش بینی شده به قرار زیر است:

     کارگاه های ساخت و مونتاژ

     کارگاه های رنگ و آبکاری

     ساختمانهای عملیات و پشتیبانی

     محوطه پارکینگ

    ترکیب جدیدی از کامپوزیت زمینه‌آلومینیومی، در صنایع هوایی به کار برده شد

    کامپوزیت­ها متشکل از ماده­ای به­عنوان زمینه و ماده دیگری به عنوان تقویت‌کننده هستند. این مساله تنوع‌پذیری خاصی به این مواد می­بخشد و هر روز شاهد تولید نوع جدیدی از کامپوزیت­ها هستیم. در متن زیر به پیشرفت جدیدی در این زمینه اشاره شده است

    خبر:

    (ماخذ: مجله کامپوزیت، شماره 3، صفحه 17)

    ارزیابی یک نمونه آزمایشی 15 متری به نام "گلر" که ترکیبی از فلز و الیاف شیشه تقویت‌شده بود، بازتاب­های مهمی در صنایع هوافضایی داشت. آلومینیوم تقویت شده با الیاف شیشه این امید را ایجاد کرده است که بدنه هواپیماهای آینده، 15 تا 28 درصد سبک­تر از هواپیماهای مشابه امروزی ساخته شوند. این درحالی است که با دو برابر کردن ابعاد هواپیما (که از مواد سنتی ساخته شده باشد)، وزن آن سه تا چهار برابر می­شود.

    در این ماده جدید، نوارهای پیش‌آغشته الیاف شیشه، در دماهای بالا بین صفحات آلیاژ آلومینیوم پرس شده­اند. این ماده رقیب قدرتمندی در ساخت بدنه هواپیماهای بزرگ (با 480 تا650 سرنشین) سوپر جامبوی A3XX ساخت ایرباس است. همچنین به علت داشتن چگالی کمتر از آلیاژ آلومینیوم، قوی­تر بوده و مقاومت بیشتری در برابر خستگی، آتش، ضربه و خوردگی دارد.

    پیشینه ساخت این قطعه به سال­های نخستین دهه 80 برمی­گردد؛ هنگامی که پرفسور سانگ و دانشجویان دانشگاه صنعتی دلف در هلند به فکر افتادند مقاومت در برابر ضربه آلومینیوم را با مقاومت خستگی فوق­العاده کامپوزیت­ها ترکیب کنند تا پوششی برای بدنه هواپیما بسازند. پژوهش­های آنها منجر به پیشرفت در ساخت "آرال" شد؛ ترکیبی از فلز و کامپوزیت که در آن پلاستیک پایه آرامیدی داشت.

    آرال, گرچه امیدبخش بود اما شرط اصلی کابین­های تحت فشار، یعنی "تحمل تنش در تمام جهات" را نداشت و برای بدنه هواپیما مناسب نبود. این مشکل در نسل­های بعدی این ماده مورد توجه قرار گرفت. در "گلر" الیاف شیشه پیشرفته موجود به جای آرامید به­کار رفته است.

    آزمایش­های انجام شده توسط ایرباس نشان داد که گلر تا چه حد برای ساخت سازه­های اولیه بدنه هواپیما قابل اطمینان است. این ماده هم اکنون برای بسته­بندی­هایی که به تحمل بالایی در برابر ضربه نیاز دارند، به کار گرفته می­شود. این حقیقت که گلر نیمه‌فلزی است و در برخی از پروژه­های تولید بدنه­های فلزی قابل استفاده خواهد بود، از جذابیت­های این ماده است. ایرباس تأکید می­کند که با معرفی گلر، ساخت بدنه هواپیما بدون افزایش هزینه تولید ممکن خواهد بود. (پایان نقل قول از مجله کامپوزیت)

    تحلیل:

    با توجه به مزایای که برای گلر ذکر شده است، برتری آن از لحاظ فنی نسبت به بدنه­های فعلی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته می­شوند، قابل اثبات است. پیش­بینی ایرباس مبنی بر عدم افزایش هزینه در صورت استفاده از گلر آینده خوبی را برای آن ترسیم می­کند. چون علاوه بر مشخصات فنی مناسب­تر هزینه تولید گلر نیز مناسب است.

    علاوه بر این تقویت آلومینیوم با الیاف شیشه و آرامید نیز درخور توجه است که افق تازه­ای را بر روی کامپوزیت­های زمینه فلزی می­گشاید و لزوم تحقیقات بیشتر در این زمینه را گوش­زد می­نماید. شاید در چند سال آینده این تکنولوژی گسترش بیشتری یابد و حتی بتوان در مدل­هایی از موشک­ها و سایر صنایع نیز از آن استفاده نمود.

    البته در کشور ما هنوز هواپیمای بزرگ ساخته نمی­شود, اما این امر نباید باعث شود تا ما از این تکنولوژی غافل شویم چون ممکن است در آینده کاربردهای وسیع­تری یابد و این حوزه، یعنی تقویت فلز با الیاف شیشه و پلاستیک، باعث تحولات عظیمی در آینده گردد.

    با عنایت به اینکه این تکنولوژی در مرحله رشد است و انتقال آن در این مرحله از چرخه عمر ارزان­تر است، انتقال این تکنولوژی در حال حاضر مقرون به صرفه به‌نظر می‌رسد.

    ورود محصولات پژوهشگاه صنعت نفت به صنایع هوایی کشور

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله صنایع هوایی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله صنایع هوایی, مقاله در مورد تحقیق مقاله صنایع هوایی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنایع هوایی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله صنایع هوایی, تحقیق درباره تحقیق مقاله صنایع هوایی, مقاله درباره تحقیق مقاله صنایع هوایی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنایع هوایی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله صنایع هوایی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله صنایع هوایی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت