تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 2647
سال: 1383 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: پنجره - در - ساختمان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان

    در: به طور کلی از ساختمان  گفته می شود  که با بازو و بسته  شدن فضاهای داخلی و خارجی  رابه هم مربوط می نامید .ودر بعضی از مولرد نیز عبور نور و تبادل هوا را ممکن یا نا ممکن می نماید. وظیفه اولیه در ایجاد امکان دسترسی است و از جمله مقاومت و پایداری – حفظ حریم خصوصی و ایمنی – عایق حرارتی و صوتی – حفظ محیط از باد و باران .

    قسمتهای مختلف در عبارتند از :

    لنکه در: قسمتی که درون چهار چوب قرار می گیرد .

    قاب : همان چهار چوب در .

    آستانه : قسمت پتیینی قاب در.

    کتیبه :  قسمتی از در یا پنجره که  در قسمت بالایی در مانند شکل مقابل قرار  می گیرد و ممکن است  بازشو ثابت  باشد .

    وادار : تقسیم کننده  لنگه در  به دو یا چند قسمت .

    بائو : واردار عمودی طرفین در یا پنجره که قفل و لولا نیز به آن متصل و یا درون آن قرار می گیرد را بائو می گویند.

    قیدهای فوقانی و تحتانی : وادارهای بالا وپایین .

    تنکه : قسمت صفحه مانندی از در که مابین دو وادار قرار گیرد را تنکه گویند.

    پاخور : یال پایینی لنگه در که معمولاً پهنتر از یالهای  جانبی بوده و به منظور جلوگیری از صدمه دیدن در از ضربه پیش بینی می شود .

    شیشه خور : قسمتی از یالهای  درکه شیشه را بر روی آن تکیه  می دهند .

    دماغه : قسمتی از لنگه در که روی نمای قاب قرار می گیرد .

    زهوار : قسمتی از در که  به منظور زینت یا درز گیری  و یا سهولت نصب شیشه بر روی در یا پنجره نصب می گردد.

    یراق : قسمتی از لوازم در است که  به منظور باز وبسته شدن و قفل کردن در مانند لولا ،دستگیره ،….. به کار می رود؟

    انواع در :

    برحسب شرایط زیر دارای انواع مختلفی هستند.

    محل قرارگیری : درها از نظر محل قرار گیری به دو دسته کلی درهای خارجی و درهای داخلی تقسیم می گردند.

    تعداد لنگه : یک لنگه،دو لنگه       3- جهت بازشو : مانند درهای یک لنگه از نظر محل قرار گیری لولا به درهای راست که با دست راست به سمت خارج باز می شود  ودرهای چپ که با دست چپ به سمت خارج  باز می شوند . معمولاً بازشوها به طرف داخل است و جزء محل های که از 20 نفر بیشتر جمعیت داشته باشد .که در این صورت  به سمت خارج باز می شود .

    مصالح مورد استفاده در درها :

    درهای چوبی : معمولاً برای فضاهای داخلی

    درهای فولادی : به عنوان درهای خارجی

    درهای آلومینیومی : با توجه به مقاومتی که  در برابر رطوبت  دارند برای فضاهای مرطوب استفاده می شوند .

    درهای شیشه ای : این نوع درها که از شیشه های ضخیم و آبدیده ساخته شده اند معمولاً در فضاهای تجاری و اداری  و در مکانهایی که حفظ محرمیت داخلی مورد نظر نباشد پیش بینی می شوند .

    درهای پلاستیکی : این  نوع مصالح که به تازگی وارد صنعت ساختمان شود است به سرعت جای مصالح  مختلف  را پر می کند درهای ساخته شده از مقاطع pvc مخصوصاً در مکانهای مرطوب پیشنهاد می شود .

    انواع دیگر درها عبارتند از :

    درهای با لولای کنار : درها با لولا های محوری درها با لولای دورانه .

    درهای کشویی : اغلب به منظور جلوگیری از به هدر رفتن فضاها از این نوع درها و بیشتر در کارخانه ها و کارگاههای صنعتی استفاده می گردد.

    در های آکاردئونی : این درها نیز به منظور جلوگیری از به هدر رفتن فضاها مورد استفاده قرار گرفته و اغلب در مکانهای صنعتی و گاراژ ها استفاده می گردد.

    موقعیت  قرارگیری درها

    درهای داخلی : درهای  داخلی باید در جایی قرار بگیرند که فضای قابل استفاده اتاق بیشتر شود . اما درباره این که در ،به داخل یابه بیرون ساختمان باز شود ، باید  تصمیم گیری درستی اتخاذ گردد که معمولاً درها به داخل باز  می شوند  درها بر اساس نوع ساختار ، مکان گیری و اهدافی که لذای آنان طراحی می شود نامگذاری شده است . در متعادلا یا بالانس شده برای باز شدن به نیروی کمی نیاز دارد و برای کریدورها بسیار مناسب است .

    پهنای در، براساس نوع کاربردی آن براساس اتاق آن تعیین می شود و کمترین مقدار  بازشوی یک دراز داخل 55 است . در ساختمانهای مسکونی اندازه های استاندارد عرض درها در زیر آورده شده است :

    درهای یک لنگه : اتاق های اصلی تقریباً 170 سانتی متر . درهای ورودی 140 تا 325 سانتی متر  ارتفاع بازشوی در حداقل 185 سانتی متر  اما به صورت معمولی 195 تا 200 سانتی متر .درهای کشویی و بادبزنی معمولاً برای خروج و فرار مناسب نیستند ،زیرا در شرایط اضطراری ،ننکم است راه را ببندد.

    اشخاص معمول احتیاجات خاصی دارند کمترین پهنای مورد نیاز  در، برای این اشخاص 80 سانتی متر است . که البته  برای استفاده  کنندگان از صندلی چرخدار بسیار کم است و90 سانتی متر معمولاً کافی می باشد . ناگفته نماند که برای  عبور صندلی چرخدار باید  یک فضای اضافی  در دو طرف در نظر گرفته  شود . کریدور ها نباید  کمتر از 120 پهنا داشته  باشند . پس استفاده کنندگان از صندلی  چرخدار می توانند  در دیوار انتهایی کریدور و یا در  دیوارهای کناری ،برای خود دررا باز کنند . در انتهایی باید جلوتر قرار بگیرد تا فضای کافی در ،برای دستگیره را فراهم کند. در ضمن هنگامی که یک  در گوشه ای از یک اتاق قرار می گیرد ، لولای آن باید در گوشه نزدیک به دیوار بسته شود .

    اندازه  ها و چهار چوب : اندازه فاصله ها و حفره های دیوارها برای درها .

    اندازه های اسمی استاندارد  ساختمان می باشند  اگر در موارد استثنایی ،اندازه های دیگری لازم است . اندازه استاندارد  ساختمان  برای آنها باید  مضربی از 125 میلی متر (براسا  استاندارد انگلیس ) باشد  چهار چوب های سمت راست و سمت چپ به کار برده  شوند .

    درهای چرخان و کشویی : درهای چرخان در طرح ها متنوعی ساخته می شوند و بعضی از آن ها قابل تنظیم هستند هنگامی که تعداد  مصرف کنندگان زیادباشد (بخصوص در تابستان ) پانل ها می توانند در وسط قرار گیرند تا به هنگام رفت و آمد زیاد ،به طور همزمان عده ای بتوانند از یک دو وارد و عده ای از در دیگر خارج شوند. در برخی از طرح ها پانل هایی وجود دارند که می توانند هنگامی که عبور  و مرور فقط در  یک جهت  است ،به گوشه ای جمع شوند (به عنوان مثال ) هنگامی که در پایان  یک روز تجاری پر رفت و آمد موسسه تعطیل می گردد وسایل دقیق کنترل کننده می توانند برای کنترل درهای اتو ماتیک  به کار برده  شوند  این وسایل  شامل  /////و صفحات الکتریکی و یا ارتباط دهندگان پنوماتیک کف می باشند . صفحات  تک جهتی و صفحات انعکاس  دهنده نور برای کنترل درهای  کشویی اتوماتیک  که دارای پانل های 6تا8 متر پهنا هستند  برای نصب راهها  فرار در بلوک هاب اداری ساختمان های عمومی و سوپر مارکت های ایده ال می باشند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان, مقاله در مورد تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان, تحقیق درباره تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان, مقاله درباره تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله در و پنجره ساختمان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت