تحقیق مقاله سیگنال

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: word کد فایل: 2749
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیگنال

    تبدیل

    در واقع سیکنالها توسط تبدیلی قابل آنالیز و تحلیل است که بخوبی خواص حوزه فرکان و زمان را به صورت توئما توصیف کند . لذا تبدیلات ویولست و تبدیلات حوزه زمان – فرکانس در این زمینه بسیار راه گشا میباشد . تبدیل دیولیت پیوسته تصویر سیگنال X با مجموعه ای از توابع با متوسط سنو است این مجموعه شیفت زمانی و فرکانسی توابع پایه است .

    a نماینده مقیاس است چنانچه 1      باشد موجکها کشیده (باز ) میشوند و چنانچه            باشد موجکها فشرده میشوند . درواقع تبدیل دیولیت نوعی تبدیل زمان مقیاس است تا زمان فرکانس.

    CWT و میتواند نوعی تحلیل بانک فیلتری که از فیلترهای میان کرز با عرض بانه نسبتا ثابت تشکیل شده اند در نظر گرفت . خواص تبدیل ویولیت

    تبدیل موجک ها محاسبه کود ریانی بین موجکها تغییر مقیاس داده شده و شیفت شیفت یافته در زمان میباشد .

    مسئله مهم دراین جا اینست که مقادیر to و vo  به گونه ای انتخاب شوند که حجم اطلاعات اضافی مینیمم شوند بدون آنکه هیچ گونه اطلاعاتی از دست بدهیم برای این قطور باید         to vo  باشد .

    اینچنین اتمهایی ( hnto ,mvo  ) خانواده ای از توابع غیر متعامد گسسته با نمونه برداری زیاد که ( Frame ) نامیده میشود را تشکیل میدهد .

    چنانچه foxvo باشدصفحه زمان – فرکانس توسط اتمها اتمها hnto,mvo به اندازه کافی پوشش داده نمی شوند . و بین اتمهای کناری فاصله وجود خواهد داشت . چنانچه با انتخاب مناسب پنجره 1=to × vo شود این خانواده اتمها یک مجموعه عمود را تشکیل میدهد .

    پراکندگی انرژی :

    تاکنون تبدیل زمان فرکانس سیگنال و به خبر های پایه ( اتمهای متمرکز شده در زمان و فرکانس ) تجربه نمود این تبدیل و نمایش تدیل خطی سیگنال بود .

    و دیگر به مسئله پاشیدگی و پراکندگی انرژی سیگنال در طول دو محور زمان و فرکانس میباشد .

    سرفصل The spectrogram

    مربع بخشی از STFT خیلی طیف انرژی سیگنال محلی پنجره شده ( t – u  ) × h  ( u  ) x و را Specfrogram  گویند .

    این پراکندگی مقدار حقیقی و غیر منفی خواهد داشت .

    چنانچه پنجره h تبدیل STFT انرژی واحد داشته باشد . نمایش طیف Specfrogram  خاصیت پراکندگی انرژی کلی خواهد داشت . بنابراین Specfogram  معیاری از محتوای انرژی سیگنال است که در حوزه زمان فرکانس د رنقطه (v و t  ) قرار دارد نمونه آن نسبت به تمرکز localizatiom مستقل میباشد .

    خصوصیات نمودار انرژی

    کوار یانس زمان فرکانس : یک نتیجه مستقیم از تعریف Spectrogram  اینست که شیفت زمان و فرکانس و حفظ میکند .

    Spectrogram  یکی از عناصر توزیع ها یعمود زمان – فرکانس میباشد . که سبب انتقال زمان و فرکانس دارای خاصیت همبستگی است به این خانواده از توزیع cohnenlo  گفته میشود .

     تفکیک پذیری زمان فرکانس

    بنابراین تفکیک پذیری آن دقیقا مانند تبدیل STFT مربع دامنه تبدیل STFT ، مقدار Spectrogram میباشد . لذا بین تفکیک پذیری در زمان و تفکیک پذیری در فرکانس یک مصالحه وجود دارد . تفکیک پذیری پاپین بزرگترین ایراد این نوع نمایش است .

    برای بررسی اثر پنجره کوتاه hو پنجره بلند h  بر دقت زمان – فرکانس به مثال زیر توجه کنید .

    چنانچه نرخ رشد فرکانس زیاد نباشد پنجره با طول زیاد بهتر است چرا که میتوان در طول پنجره فرض شبیه ایستان و در نظر گرفت بنابراین دقت زمانی به اندازه دقت فرکانسی اهمیت ندارد و در این مورد دقت فرکانسی اهمیت ندارد و در این مورد دقت فرکانسی دقت خوبی خواهیم داشت .

    بررسی پراکندگی : در مقایسه با نمایش زمان فرکانس خطی که سیگنال را به مولفه های پایه ( اتم ها ) تجزیه میکند مقایسه contrast

    هدف از توزیع انرژی ، دریافت چگونگی پراکندگی انرژی ، سیگنال بر روی توزیع زمان و فرکانس میباشد .

    واضح است : انرژی سیگنال از طریق انتگرال گیری اندازه سیگنال و یا تبدیل فوریه آن به توان 2 حاصل میشود . چگالی انرژی در زمان فرکانس میباشد . چگالی انرژی در حوزه زمان – فرکانس ( v و t ) sx و به گونه زیر تعریف میشود که حد واسط تعاریف 4.1 میباشد . معنای خواصی که چگالی انرژی میبایستی داشته باشد به شرح زیر است .

    روابط بالا بیانگر اینست که از انتگرال انرژی زمان – فرکانس در طول یک تغییر چگالی انرژی متغییر دیگر بدست میآید .

    خانواده کوهن

    توزیع های مختلفی خواص ( 4.2 ) و ( 4.3 ) و ( 4.4  ) را دارند اما با افزون شرایط دیگر به SX میتوان خواص دلخواهی را به این تبدیلها اضافه نمود .

    یکی از خواص مهم اساسی کوواریانس میباشد . خانواده کوهن انرژی دسته ای از کوهن توزیع های انرژی است که عناصر با شیفتهای زمانی – فرکانسی با یکدیگر همبستگی دارند .

    Spectrogram  که در بحث قبلی مورد بررسی قرار گرفت یکی از اعضای مجموعه کوهن میباشد علاوه بر خاصیت quadratic بدون و انرژی و حفظ میکند .

    ربع دامنه سیگنال : مربوط به سیگنال تجزیه شده به عناصر پایه که همان اتمها هستند امکان نمایش متعامد و از ما میگیرد و بنابراین خصوصیت مهم و اساسی 4.3 و 4.4  برلای این تبدیل برقرار نخواهد بود .

    توزیع ونگیر ویل :

    توزیع انرژی مورد نظر در تبدیل ونگیر ویل .( WVD  ) به صورت زیر است . این تعریف : توزیع انرژی بسیاری از خواص ریاضی مورد نظر را در بر میگیرد در حالت کلی تبدیل وینگیر ویل مقادیر حقیقی بوده و قابل شیفت دادن در حوزه زمان و فرکانس میباشد .

    در دو ویژگی قبلی مفهوم چگالی احتمال بیشتر است عبارت 4.5 تبدیل فوریه شکل قابل قبول و صحیح از تابع ویژگی برای توزیع پراکندگی انرژی سیکژگنال است . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیگنال

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیگنال , مقاله در مورد تحقیق مقاله سیگنال , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیگنال , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیگنال , تحقیق درباره تحقیق مقاله سیگنال , مقاله درباره تحقیق مقاله سیگنال , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیگنال , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیگنال ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیگنال
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت