تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین

تعداد صفحات: 34 فرمت فایل: word کد فایل: 2903
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین

    چکیده :

    تحقیق فوق با توجه به فراگیری پیامک یا SMS در کشور مورد بررسی قرار گرفته شده است. که البته بررسی انجام شده گرایش جوانان را به پیامک فارسی و پیامک انگلیسی نشان می دهد دلایلی که مطرح می شود پیامک انگلیسی مورد توجه بیشتر جوانان بوده است هرچند طرحی نیز برای گرایش بیشتر به پیامک فارسی نیز اجرا شد که نتایج پرباری به دست نیامد.

     

     

    مقدمه

    با توجه به گسترش تلفن همراه در کشور اهمیت استفاده از سرویس های ارزش افزوده آن با گذر زمان اهمیت روز افزون می یابد.

    با توجه به آخرین آمارها هم اکنون بیش از 40 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارد لذا لازم است افکار سنجی مناسب در خصوص استفاده از پیامک به عنوان یکی از سرویس های ارزش افزوده انجام شود.

    لازم به ذکر است در اسفندماه 1386 هیئت وزیران مصوبه ای را در قسمت فرهنگ سازی استفاده از پیامک فارسی تصویب نموده است که که طبق آن نرخ پیامک لاتین 222 ریال و نرخ پیامک فارسی 89 ریال از سوی اپراتوری های تلفن همراه کشور مخابره شود.

     

    تعریف مسأله :

    همانطور که در مقدمه نیز ذکر شد به دلیل گسترش تلفن همراه و همینطور گوشی های همراه وادارتی و بالطبع گسترش روز افزون پیامک در جامعه مدرن امروزی (مدرن از آن جهت که عصر امروز را عصر ارتباطات می نامند) و البته یکی از ابزارهای برقراری ارتباط گوشی های همراه و یکی از انواع این ارتباط فرستادن پیامک می باشد این موضوع را برای تحقیق فوق انتخاب نموده ضمن اینکه رشته مورد تحصیل ما نیز روابط عمومی می باشد و در روابط عمومی های امروزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    فرضیه ها :

    1- اکثر گوشی های تلفن از زبان و تایپ فارسی پشتیبانی فنی انجام نمی دهند. لذا اکثر مشترکین به سوی استافده از پیامک لاتین می روند.

    به دلیل کمبودن حروف لاتین نسبت به فارسی مشترکان به سوی استفاده از پیامک لاتین می روند.

    به دلیل عادت به تایپ و استفاده از زبان لاتین در وسایل الکترونیکی که بیشتر وارداتی می باشند، مشترکان از پیامک لاتین استفاده می کنند.

    مخفف بودن بعضی از کلمات و جملات اصلی زبان لاتین، یکی از دلایل اصلی مشترکان برای استفاده از پیامک لاتین است.

    برخی از گوشی های تلفن همراه امکانات هوشمندی نظری شناسایی کلمات و جملات پر استفاده کاربران دارند.

    به دلیل وارداتی بودن اکثر گوشی های تلفن همراه، پیامک های آماده در سیستم Message آن جهت استفاده سریع کاربران وجود دارد.

    به دلیل استفاده از کلمات فینگلیشی در چت و اینترنت کاربران نسبت به استفاده از این نوع نوشتن مبادرت می ورزند.

    به دلیل قدمت و اصالت خط فارسی در کشور و استفاده از خط بومی مشترکان به استفاده از پیامک فارسی روی می آورند.

    با توجه به کاهش قیمت پیامک فارسی نسبت به لاتین مشترکان به استفاده از پیامک فارسی روی می آورند.

    با توجه به فراگیر نبودن زبان لاتین (فینگلیش) در کل جامعه و عدم آشنایی مخاطبان با آن به پیامک فارسی روی می آورند.

    به دلیل حمایت دولت (مخابرات) در قالب ارائه نرم افزار جهت کاربرد پیامک فارسی مشترکان به استفاده از آن روی می آورند.

    پیامک فارسی نسبت به پیامک لاتین تعداد صفحات بیشتری به خود اختصاص می دهد.

    استفاده از پیامک های آماده که از سوی افراد مختلف برای مخاطبان ارسال می شود، اکثراً به صورت لاتین هستند لذا مخاطبان به همان شکل برای ارسال به دیگران استفاده می کنند.

    به جهت از بین نرفتن خط بومی کشورمان (همانند کشور ترکیه) به استفاده از پیامک فارسی روی می آوریم.

     

    روش های جمع آوری اطلاعات

    جامعه آماری جوانان مشهدی می باشد که اغلب آنان دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شهر مشهد می باشند که تعداد جامعه آماری را 50 نفر تشکیل داده اند که به طور سهمیه ای انتخاب شده اند.

    این تحقیق به طریق پنل انجام شده است و در آن ها موج مورد بررسی قرار گرفته شده است. و از مقیاس های لیکرت و گاتمن یاری جسته ایم برای دقت در نظرسنجی.
    تحلیل :

    با توجه به فراگیر شدن اجتناب ناپذیر تلفن همراه در جامعه (ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران 56 درصد ) ضرورت توجه به سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه مانند پیامک اهمیت می یابد و از طرفی با توجه به اصالت و قدمت خط و زبان فارسی در وسایل الکتروتیکی از پیامک ما در این تحقیق سعی نموده ایم علت گرایش جوانان شهر مشهد به پیامک فارسی و لاتین را بررسی کنیم.

    دانشجویان شهر مقدس مشهد حمایت دولت در غالب ارائه نرم افزارهای مختلف در استفاده از پیامک فارسی، عدم آشنایی و فراگیری زبان لاتین در جامعه و هزینه اقتصادی بین پیامک فارسی و لاتین را 90 درصد تأثیرگذار می دانند و در انتخاب نوع پیام این دانشجویان عادت و روزمرگی در استفاده از زبان فینگلیش و لاتین را در محیط اینترنت بر نوشتن پیامک لاتین 80 درصد تأثیرگذار می دانند طبق تحقیق که بر روی این دانشجویان مشخص شد که 70 درصد آنها عدم پشتیبانی فنی گوشی تلفن همراه از خط و زبان فارسی را در عدم استفاده از پیامک فارسی ، وارداتی بودن گوشی تلفن همراه در انتخاب پیامک لاتین، مخفف بودن کلمات لاتین در استفاده از پیامک لاتین، توجه به قدمت و اصالت خط فارسی در نوشتن پیامک فارسی و فراگیر شدن پیامک های آماده را موارد مورد توجه در نوشتن پیامک تأثیر گذار می باشد و همچنین جامعه آماری مورد بررسی کم بودن حروف لاتین نسبت به حروف فارسی را 60 درصد در نوشتن نوع پیامک تأثیر گذار می باشد. همانطور که ذکر شده است تحقیق فوق به طریق پنل صورت گرفته شده است و متشکل از چهار موجب می باشد که تحلیل نوشته شده تنها موج اول را در بر می گیرد و برای بررسی بیشتر و تحلیل بیشتر و همینطور به دست آوردن انحراف معیار برای بار دوم، یک ماه پس از موج اول به سراغ جامعه آماری رفته و موج دوم را مورد بررسی قرار دادیم که نتایج به شرح ذیل به دست آمده است. اغلب پاسخ گویان ، پاسخ های قبلی خود را که در موج یک بررسی کرده ایم را تأیید کردند و انحراف معیار به دست آمده طبق فرمول انحراف معیار 2 درصد می بادش که ضریب آن پایین است و نشان دهنده درصد انحراف معیار بین دو موج است که پایین بوده است.

    در موج های بعدی به سراغ مقیاس های نگرش سنج رفته ایم و توسط مقیاس لیکرت در موج سوم و مقیاس گاتمن در موج چهارم به ادامه تحلیل و بررسی موضوع فوق پرداخته ایم. در مقیاس لیکرت طریقه طراحی سؤالات متفاوت است و لازم به طراحی مجدد سؤالات با توجه به نوع مقیاس نگرش سنج مطرح است در این مقیاس پاسخ ها دارای امتیازاتی است که ما بین 1 تا 5 یا 0 تا 4 قرار می گیرد و مجموع امتیازها نمرات تعیین کننده هر گزینه می باشد. برای سهولت در اعلام نتایج این مقیاس آن ها را در جدول فوق گنجانده ایم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین

    فهرست:

    چکیده                                                                                      1

    مقدمه                                                                                      2

    تعریف مسأله (فرضیه ها)                                                             3

    روش جمع آوری اطلاعات                                                            5

    تحلیل                                                                                       6

    نتیجه گیری                                                                            11

    ضمائم                                                                                    

    .

    منبع:

    عنوان کتاب                                           نویسنده             سال نشر

    1- راهنمای آسان وب لاگ نویسی         داریوش فرسانی       1382

    انتشارات

    مؤسسه انتشارات آینده فکری (نشر میرزائی)

    2- کلید وب لاگ                                احسان مظلومی         1384

    انتشارات

    کلید آموزش

    3- کلید وب لاگ                                شهاب مباشری                   1382

    4- آشنایی با وب لاگ               پل باوش – تیوهوش – مک هوریان 1383

    مترجمان : ابوالفضل طاهریان – الهه طاهریان    ناشر : نشر طاهریان

    5- فصل زنان مجموعه آزاد فمینستی          نوشین احمدی – فیروزه مهاجر - پروین اردلان

    ناشر : روشنگران و مطالعات زنان

    .

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین, مقاله در مورد تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین, تحقیق درباره تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین, مقاله درباره تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بررسی علل گرایش جوانان به پیامک فارسی و لاتین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت