تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 3446
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار

    به نام خدا

     

    آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار

    (مصوب کمیسیون فرعی شورای بورس)

     

     

    تعاریف

    ماده 1  اصطلاحات به کار رفته در این آیین‌نامه به شرح زیر است:

    بورس: منظور سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران است.

    سبد اختصاصی اوراق بهادار: منظور مجموعه‌ای متنوع از اوراق بهادار پذیرفته شده در "بورس" است که به تقاضای سرمایه‌گذار توسط "مشاور و سبدگردان" به نام "سرمایه‌گذار" خریداری و مدیریت می‌شود.

    مشاوره: منظور ارائه نظر مشورتی در قالب قراردادی مشخص برای خرید و فروش اوراق بهادار پذیرفته شده در "بورس" برای سرمایه‌گذار معینی است که به منظور کسب انتفاع "سرمایه‌گذار" صورت می‌گیرد.

    سبدگردانی: منظور خرید و فروش اوراق بهادار پذیرفته شده در "بورس" برای "سرمایه‌گذار" معین است که به نمایندگی از طرف وی، در قالب قراردادی مشخص و به منظور کسب انتفاع "سرمایه‌گذار،" صورت می‌گیرد.

    مشاور و سبدگردان: شرکت کارگزاری است که با مجوز "بورس" به "مشاوره" و "سبدگردانی" برای "سرمایه‌گذاران" می‌پردازد.

     

    سرمایه‌گذار: شخصی است که در چارچوب قراردادهای مشخص مورد تأیید "بورس،" "سبد اوراق بهادار" خود را برای مدیریت، در اختیار "مشاور و سبدگردان" قرار می‌دهد، یا از "مشاوره " آن شرکت استفاده می‌کند.

     

    شرایط اعطای مجوز ارائه خدمات مشاوره و سبد گردانی اوراق بهادار

    ماده 2  متقاضی دریافت مجوز "مشاوره و سبدگردانی،" با تکمیل فرم‌های طراحی‌شده توسط "بورس،" تقاضای خود را به "بورس" ارائه می‌دهد.

    ماده 3  متقاضی شرکت کارگزاری موظف است برای انجام امور "مشاوره" و "سبدگردانی،" تشکیلات مناسب زیر را ایجاد نماید:

    الف) حداقل دو نفر همکار با گواهی‌نامه "اصول مقدماتی کارگزاری" یا بالاتر را به صورت تمام وقت، به منظور انجام امور "مشاوره و سبدگردانی،" در اختیار داشته باشد.

    ب) در اختیار داشتن فضای مناسب اداری، تجهیزات و نرم‌افزارهای مورد نیاز به تشخیص بورس.

    ج) تأمین حداقل سرمایه تعیین شده در آیین‌نامه کارگزاری

    د) استفاده از فن‌اوری اطلاعاتی برای برقراری ارتباط دائمی با "سرمایه‌گذار" و اطلاع‌رسانی به وی.

    ماده 4  "بورس" ظرف حداکثر 30 روز پس از دریافت مدارک متقاضی دریافت مجوز "مشاوره" و "سبدگردانی،" نظر هیئت مدیره را به متقاضی ابلاغ می‌کند. در صورت اعطای مجوز به متقاضی، وی حداکثر 60 روز پس از دریافت مجوز "مشاوره" و "سبدگردانی،" ملزم به ارائه خدمات است.

    ماده 5  "مشاور و سبدگردان" ملزم است هر ساله مبلغی تحت عنوان حق نظارت بورس بر "مشاوره" و "سبدگردانی" به "بورس" پرداخت نماید. این مبلغ به پیشنهاد "بورس" توسط شورای بورس تعیین می‌گردد.

     

    الزامات ارائه خدمات مشاوره و سبد گردانی اوراق بهادار

    ماده 6  ارائه خدمات توسط "مشاور و سبدگردان" به هر "سرمایه‌گذار" براساس انعقاد قرارداد جداگانه انجام خواهد شد. قرارداد ارائه "مشاوره" از قرارداد "سبدگرانی" جدا خواهد بود. نمونه این قراردادها که مسؤولیت "مشاور و سبدگردان" و حقوق و تکالیف دو طرف قرارداد را مشخص خواهند کرد، توسط "بورس" تهیه و ابلاغ می‌شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار, مقاله در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار, تحقیق درباره تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار, مقاله درباره تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه ارائه خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت