تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 3447
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار

     

    تعاریف

    ماده 1  اصطلاحات به کار رفته در این آیین‌نامه به شرح زیر است:

    سازمان:  سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران است.

    هیئت پذیرش:  هیئت پذیرش اوراق بهادار است.

    کارگزار:  شرکت کارگزاری عضو "سازمان" است.

    عرضه اولیه عام: عرضه ‌ اوراق بهادار به عامه سرمایه‌گذاران برای اولین بار است که می‌تواند در بورس یا خارج از آن انجام شود.

    عرضه اولیه در بورس: عرضه اوراق بهاداری است که "عرضه ‌ اولیه عام" آن قبلاً خارج از بورس انجام شده، و برای اولین بار جهت معامله در بورس عرضه می‌شود.

    عرضه اولیه: اصطلاحی است که "عرضه اولیه عام" و "عرضه اولیه در بورس" هر دو را شامل می‌شود.

    کارگزار معرف:  "کارگزاری" است که با مجوز "سازمان" برای پذیرش اوراق بهادار شرکت‌های متقاضی پذیرش در بورس و "عرضه اولیه " اوراق بهادار آن‌ها اقدام می‌نماید.

    تعهد خرید: تعهد خرید مانده اوراق بهاداری است که "عرضه اولیه عام" آن در بورس انجام شده و تا پایان دوره عرضه، فروش نرفته است. منابع مالی لازم برای ایفای تعهد خرید از محل وجوه "کارگزار" یا سایر متقاضیان خرید خواهد بود. در صورتی‌که "عرضه اولیه عام" مربوط به افزایش سرمایه باشد، از عنوان "تعهد پذیره‌نویسی" به‌جای "تعهد خرید" استفاده خواهد شد.

    کارگزار متعهد خرید:  "کارگزار معرفی" است که با مجوز "سازمان،" "تعهد خرید" را نیز انجام می‌دهد. در صورتی‌که "عرضه اولیه" مربوط به افزایش سرمایه باشد، کارگزار متعهد خرید عنوان "کارگزار پذیره‌نویس" خواهد داشت.

    سندیکای خرید: مجموعه‌ای از "کارگزاران متعهد خرید" است که مشترکاً مسؤولیت "تعهد خرید" را برعهده می‌گیرند.

    کارگزار مُقدم متعهد خرید: "کارگزار متعهد خرید" رابط سندیکای خرید با "سازمان" است که از طرف اعضای سندیکا به‌عنوان کارگزار مُقدم به "سازمان" معرفی می‌شود، و کلیه مسؤولیت‌ها را در قبال "سازمان" برعهده دارد.

    امیدنامه: سندی است که اهداف، نرخ بازده مورد انتظار، شرایط و کلیه ویژگی‌های مربوط به اوراق بهادار موضوع "عرضه اولیه" را شرح می‌دهد، و تصویری از آینده سرمایه‌گذاری برای تصمیم‌گیری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. این سند قبل از انتشار عمومی باید به تأیید "سازمان" برسد.

    حداکثر مساعی: تعهد "کارگزار معرف" به‌‌تلاش برای فروش هرچه بیشتر اوراق بهادار به بهترین قیمت ممکن به عامه سرمایه‌گذاران است.

     

    شرایط اعطای مجوز

    ماده 2  اعطای مجوز فعالیت "کارگزار معرف" به‌پیشنهاد دبیرکل و توسط هیئت‌مدیره "سازمان" صورت می‌گیرد. متقاضی باید با تکمیل فرم‌های طراحی‌شده توسط "سازمان،" تقاضای خود را ارائه دهد.

    ماده 3 "کارگزار معرف" موظف است برای انجام امور مربوط به معرفی اوراق بهادار شرکت‌ها به‌منظور پذیرش و "عرضه اولیه،" بخش مطالعاتی و اجرایی جداگانه‌ای در شرکت کارگزاری خود فراهم آورد.

    ماده 4  "کارگزار" متقاضی دریافت مجوز، مکلف است حداقل یک نفر با گواهی‌نامه "تحلیل‌گری در بازار سرمایه" را به صورت تمام وقت برای انجام امور مربوط به معرفی شرکت‌های متقاضی پذیرش در اختیار داشته باشد.

    تبصره: در صورتی‌که به تشخیص دبیرکل "سازمان" تعداد دارندگان گواهی‌نامه "تحلیل‌گری در بازار سرمایه،" کافی نباشد، "کارگزار معرف" می‌تواند کارشناس موضوع ماده 4 را از میان دارندگان گواهی‌نامه "اصول مقدماتی کارگزاری" انتخاب کند.

    ماده 5  دبیرکل "سازمان" ظرف حداکثر 30 روز پس از دریافت مدارک متقاضی، به ترتیب مقرر در ماده 2 آیین‌نامه نظر هیئت‌مدیره را به وی ابلاغ می‌کند. در صورت اعطای مجوز به متقاضی، وی حداکثر 60 روز پس از دریافت مجوز، ملزم به تشکیل و تجهیز بخش مربوطه و ارائه خدمات است.

    ماده 6  حداقل سرمایه پرداخت‌شده شرکت کارگزاری متقاضی دریافت مجوز "کارگزار معرف،" 10 میلیارد ریال می‌باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار, مقاله در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار, تحقیق درباره تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار, مقاله درباره تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آیین‌نامه فعالیت کارگزار معرف و کارگزارمتعهد خرید در بورس اوراق بهادار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت