تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 4148
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم

    اگر تعدادی ماهی را در مخزن کوچکی قرار دهیم باید شرایط مساعدی برای آن فراهم سازیم تا از تماشای این محیط مصنوعی لذت ببریم.، بدلیل اینکه ماهی باید مواد غذایی و اکسیژن مورد نیاز خود را از آب آکواریوم تهیه نماید، لذا بطور پیوسته بایداز تامین غذا وفراهم شدن اکسیژن آب اطمینان حاصل کردو فعالیت در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی نیز همانند کار با سایر ماهیان پرورشی دارای ویژگی ها و مسائل خاص خود است،که می توان ازجمله به تهیه و ساخت یک آکواریوم مناسب، تهیه ماهیان زینتی مناسب ، تغذیه وغذادهی، بهداشت و بیماریهای ماهیان زینتی اشاره نمود.
    بعضی اوقات مشاهده شده که علاقمندانی بدون داشتن اطلاعات در زمینه نگهداری و تکثیر و پرورش ماهیان زینتی برای خرید ماهی و آکواریوم به فروشگاه های ماهیان زینتی مراجعه می‌نمایند واقدام به خرید گونه های مختلف ماهی و آکواریوم نامناسب از نظر ظرفیت نگهداری می نمایندو پس از راه اندازی آکواریم در منزل یا محل کار خود ،آکواریوم دچار مشکل شده و علاقه خود را از دست می دهند. این عزیزان بهتراست قبل از خرید ماهی یا آکواریوم اطلاعات مختصری از گونه های آبزی مورد علاقه خود بدست آورند و در ابتدای کار به موارد زیر توجه فرمایند:
    « اختصاصات ظرفیت آکواریوم »
    ظرفیت آکواریوم را باید به نسبت تعداد گونه مورد علاقه خود انتخاب نمود، تراکم بیش از اندازه ماهی در آکواریوم بعلت بوجود آمدن پس مانده‌های غذایی و ازدیاد فضولات ماهی موجب کمبود اکسیژن و سریع آلوده شدن آب آکواریوم می‌شود. فضولات ماهی در آب آکواریوم تولید آمونیوم نموده و در محیط با فعل و انفعالات شیمیایی تولید سم می نماید که باعث مرگ ماهیان زینتی درآکواریوم می شود.
    با عنایت به ظرفیت هر آکواریوم و توجه به این نکته که ماهیان از لحاظ رفتاری دارای گونه های مختلف صلح‌جو، پرخاشگرو تهاجمی می باشند، قرار دادن آنها در یک آکواریوم مشکلات مهمی را برای صاحب آکواریوم بودجود خواهد آورد، لذا رعایت این نکته توصیه جدی می‌شود و باید توجه داشت که چرخه زندگی درآکواریوم فعالیتی بیولوژیکی محسوب می شود ، از اینرو رعایت تعادل بین گیاهان آبزی و ماهیان زینتی درمحیط آکواریوم ضروری می نماید .
    در زمانیکه محیط آکواریوم بصورت طبیعی یا مصنوعی روشن می باشد ،گیاهان تولید اکسیژن می‌کنند و زمانیکه محیط تاریک می شود، گیاهان مصرف کننده اکسیژن می‌شوند. بدین‌ترتیب، عدم تعادل تراکم‌ ماهی و گیاه آبزی باعث کمبود اکسیژن درآب آکواریوم می‌شود که در صورت زیاد بودن تراکم گیاهان آبزی آکواریوم ، خصوصاً در هنگام تاریکی خطر جدی از جهت کاهش اکسیژن ماهیان آکواریوم را تهدید می کند. همچنین باید توجه داشته باشیم که ماهیان زینتی به دو صورت زنده زا و تخم ریز تکثیر می شوند، لذا ممانعت از قرارگیری توام آنها در یک آکواریوم ضروری است .

    لوازم مورد نیاز یک آکواریوم:
    افرادی که علاقمند به داشتن آکواریوم هستند ، می توانند یکدستگاه آکواریوم را بصورت آماده خریداری کنند و یا اینکه خود یک آکواریوم مناسب بسازنند. البته در صورت خرید آکواریوم آماده وسایل آنرا هم دریافت می‌کنند، اما در صورت حوصله و گذاشتن کمی وقت می‌توانند آکواریوم مورد نظر خود را در ابعاد مختلف بسازند .
    بهتراست آکواریوم بصورت مکعب مستطیل تهیه شود، چون از مزایای این نوع آکواریوم سطح تهویه زیاد آب درآن است، ماهیها نیز فضای بیشتری از سطح را در اختیار داشته و تمیز کردن آکواریوم بمراتب آسانتر می باشد .ضخامت شیشه آکواریوم ها با توجه به کوچک یا بزرگی آن مختلف است، در یک آکواریم با حجم 30 لیتر می توان از شیشه 4میلیمتری استفاده کرد، ولی برای ساخت آکواریوم‌های بزرگتر باید از شیشه 6 میلمتری استفاده کرد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم , مقاله در مورد تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم , تحقیق درباره تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم , مقاله درباره تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نصب و راه اندازی آکواریوم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت