تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 4163
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: ماهی - ماهی پنگوسی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی

    ماهی پنگوسی

     

    یکی دیگر از گونه های معروف ماهیان آب شیرین به حساب میروند. آنها در دو گونه گیاه خوار و کاملا بی آزار و گوشتخوار و ماهی خوار و تهاجمی تقسیم میشوند.پنگوسیهای لجن خوار و بی آزار را میتوان در کنار همه گونه های ماهیان چه صلحجو و چه گوشتخوار براحتی نگه داری کرد. البته لازم است که ماهیهائی که در یک مخزن با همدیگر نگه داری میشوند سایز متناسبی داشته باشند و ماهیهای کوچک در کنار ماهیهای خیلی بزرگ قرار داده نشوند. پنگوسیهای  لجن خوار بسیار آرام هستند و بصورت گروهی زیست میکنند. این گونه از ماهیان در قبال استرسها بسیار زود واکنش نشان داده و بسیار ترسو هستند. هر گونه شکی اعم از شک نوری که به علت روشن کردن نور بالای اکواریوم در تاریکی مطلق وارد میشود و یا شکهائی که از ضربه زدن به شیشه مخزن وارد میشوند باعث ترس و عکس العمل این ماهیان میگردد. آنها زمانیکه از مخزنی به مخزن دیگر منتقل میشوند هم واکنش نشان داده و میترسند وگاهی حتی ساعتها به حالت نیمه جان خود را گوشه اکواریوم به مردن میزنند ولی با احساس امنیت کم کم به محیط خو گرفته و شنا گر و بسیار پر جلوه و ارام میشوند. آنها را میتوانید با انواع خوراک خشک و نیز با دل چرخ کرده به خوبی تغذیه نمائید. پنگوسیها لجن خوار در طبیعت تا1متر و در مخزن خانگی تا70سانتی متر رشد میکنند. و در رنگهای سیاه و زغالی و یا سفید یافت میشوند.پنگوسیها نسبت به تغییر دما و کاهش آن بسیار حساسند و در صورت پائین بودن دما دچار بیماری سفیدک میشوند. دمای مناسب برای نگهداری آنها27درجه سانتی گراد میباشد.
    نوع دیگر ماهیان پنگوسی ماهیخوار و گوشتخوار و تهاجمیست. از نظر شکل ظاهری این دو گونه بسیار شبیه به هم هستند ولی تفاوتهائی آنها را از هم تفکیک میکند. باله بالائی در پنگوسیهای گوشتخوار و ماهیخوار بسیار بلند است و آنها به خاطر همین به پنگوسی باله بلند معروند. فک و دهان پنگوسیهای ماهیخوار بزرگ ترست چون انها طعمه های زنده را غافلگیر و شکار میکنند. آنها در طبیعت تا 3متر و در محیط مخزن نگهداری تا 1 متر رشد و نمو میکنند. خصوصیات دیگرشان همانند پنگوسیهای لجن خوار میباشد. بسیار ترسو و در مقابل شکها واکنش نشان میدهند ولی در محیط مناسب که احساس آرامش داشته باشند بسیار زیبا و شناگر و ارامند.آنها را میتوانید با دل خرد شده و ماهیهای کیلیکا و خوراک زنده و ماهیهای کوچک به خوبی تغذیه نمائید. آنها رشد سریعی میکنند و برای نگه داریشان به مخزن بزرگی نیازمندید.آنها به خاطر شکل ظاهری خود که شبیه کوسه ماهیان هستند مورد توجه علاقه مندان آکواریوم قرار میگیرند و نگه داری آنها در اکواریومهای بزرگ در کنار دیگر ماهیان گوشتخوار بسیار مناسب و جالب توجه است هر2گونه تنها نسبت به کاهش دماحساسند و میبایست دمای مخزن انها را27درجه سانتی گراد ثابت نگه داشت. هر 2گونه بسیار مقاوم و ماندگار میباشند و از جمله ماهیان نمایشی و بزرگ محسوب میشوند.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ماهی پنگوسی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت