تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 4186
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی

    گیاهان آکواریومی

     

    گیاهان آکواریومی نیز همانند ماهیها جزو واجبات یک آکواریوم هست. اما این را هم بگم که می توان آکواریومی بدون گیاه نیز داشت اما اگه بدانید که گیاهان آبزی در زندگی ماهیان چه نقشی دارد حتمآ در آکواریومتان از گیاه نیز استفاده می کنید.

    بعضی از افراد هستند که دوستدار ماهیهایی از خانواده زبراها و گوشتخوارها هستند و برای دکوراسیون آکواریومشان نمی توانند از گیاهان آبزی استفاده نمایند و به جای آن از تخته سنگهای بزرگ و گیاهان مصنوعی استفاده می کنند ( چون چنین ماهیهایی همه گیاهان را می خورند ).

    ولی افرادی نیز هستند که به جای ماهیهای گوشتخوار و خشن از ماهیهایی چون زنده زاها و دیگر ماهیهای کوچک ( ساکت و صلح طلب ) برای نگهداری استفاده می کنند و برای دکوراسیون تنگ این قبیل ماهیها می توان از گیاهان زیبا و سرسبزی استفاده کرد که زیبایی زیادی به آکواریوم می بخشد.

    نقش گیاهان در آکواریوم:

    گیاهان در آکواریوم و یا در رودخانه ها و دریاچه ها همانند درختان و گیاهان روی خشکی عمل می کنند و دی اکسید موجود در آب را که توسط ماهیها تولید شده را گرفته و به جای آن اکسیژن مورد نیاز برای ماهیها و دیگر جانداران آبی را تولید می نمایند و علاوه بر آن خاصیت شفاف کردن آب را هم دارند ( گیاهان با برگهای و ریشه هایشان تمام مواد ریز معلق در آب را جذب کرده و به شفافی آب کمک می کنند ) . و همچنین مخفیگاه بسیار مناسبی برای نوزادان به شمار می آید و از همه مهمتر اینکه ماهیهای بزرگتر نیز برای تخمریزی  از برگ و ساقه گیاهان استفاده می کنند ( در واقع گیاهان برای افرادی که در کار تکثیر هستند بسیار مفیده ).

    کاشت و نگهداری:

    برای کاشت گیاهان باید توجه داشته باشید که گیاهانتان را مانند گیاهان خانگی در داخل گلدانهای کوچک ( به تناسب آکواریوم ) بکارید و این را هم حتما" به خاطر داشته باشید که ته گلدانتان باید دارای سوراخ کوچکی باشد در غیر این صورت گیاهتان هم رشدش کم می باشد و هم اینکه طی زمان بسیار کمی فاسد شده و از بین می رود.

    اما برای رشد هر چه بهتر گیاهانمان باید چکار کنیم ؟ در باغچه و گلدانها برای رشد بهتر گیاهانمان از کودهای شیمیایی و حیوانی استفاده می کنیم اما باید در آکواریوم چکار کنیم. برای گیاهان آکواریومی دادن کود لزومی نداره چون گیاهان آکواریومی کود مورد نیازشان را از مدفوع و پسماند شاخه و برگ گیاهان پوسیده بدست می آورند و آب آکواریوم به عنوان یک کود مایع برای گیاهان آبزی و دیگر گیاهان اعم از گیاهان باغچه و گلدان و حتی درختان بشمار می رود ولی عزیزانی نیز هستند که می خواهند آکواریومی پر از گیاه داشته باشند و برای این گروه از افراد هم توصیه می کنم که از کودهای مخصوص گیاهان آبزی استفاده نمایند. این کود به دو صورت در بازار یافت می شود که بعضی از آنها به صورت مایع می باشد و باید به آب آکواریوم اضافه شوند و نوع دیگر به شکل قرص می باشد که باید آن را داخل خاک ( ماسه ) گلدان و نزدیک ریشه گیاه قرار دهیم .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی, مقاله در مورد تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی, تحقیق درباره تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی, مقاله درباره تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله گیاهان آکواریومی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت