تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک)

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 5845
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک)

    روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک)

     

     

              موفقیت در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی را می توان به بهای ارزان پیروی از قوانین زندگی و نظم اشیاء به دست آورد. باید پذیرفت: بر خلاف حقیقت، واقعیت و طبیعت زندگی کردن بدون تنبیه نمی ماند.

    با بیانی ساده: اگر از فرزند خود ادب می خواهیم، باید خود مودب باشیم و محیط خانواده و اجتماع را با استفاده از کلمات مؤدبانه، درست، زیبا، و با محبت
     «گل باران کنیم» و گفتاری غیر از این برای کودک ناآشنا و غیر قابل تحمل و استفاده باشد.

    اگر نظم می خواهیم: باید اول خود منظم باشیم. درک اهمیت نظم و ضرورت تنظیم برنامه، برای رسیدگی منظم و به موقع به احتیاجات نوراد (کودک) و در موارد دیگر زندگی عادی، سبب خواهد گردید تا مادران و پدران با آرامش متانت و محبت رفتار نمایند. اجتناب از شتاب و بداخلاقی، از نتایج مفید تنظیم برنامه، و استقرار نظم در محیط خانه می باشد.

    اگر فرزند خود پاکیزگی، مرتب و پاک بودن خواستاریم باید خود پاکیزه ، برازنده و زیبا باشیم. استحمام هر روز نوزاد دقت در آماده بودن لوازم شستشو، پوشاک و غیره تنظیم و دقت در درجه حرارت هوا و دمای مناسب آب همراه با آرامش و رفتار مهربان مادر، استحمام را برای کودک دلپذیر و جزء بازی و تفریح او خواهد کرد.

    قشنگ و نظم و نظافت لوازم اطاق کودک او را عادت خواهد و او که همیشه پاکیزه و مرتب باشد و از زیبایی ها احساس آرامش و لذت کند. لباس ساده پدر و مادر با مدل های مناسب و متنوع همراه با رنگ های شاد و برازنده کودک را با زیبایی ها و ارزش های زندگی آشنا کرده و عادت خواهد داد.

    گفتار و رفتار درست و خوب را فقط با نشان دادن نمونه و مثال و از روی شکیبایی مستمر می توان به کودک و افراد خانواده یاد داد. این کار سخت است و تا اندازه ی مستلزم آن است که ما خود را از نو تربیت کنیم و چیز دیگری لازم نیست.

    پستانک (گول زنک) انتخاب درستی نیست

    پستانک و عادت دادن (نوزاد) کودک به ‎آن، و اینکه مدام در حال مکیدن باشد، در شخصیت و وابستگی نوزاد به آن درست و مفید نیست بلکه مضر هم هست، زیرا نمی توان او را در صورت بی تابی های ناشی از تشنگی، گرسنگی بیماری و یا سوختگی ساکت کند.

    اول باید دقت کنیم به چه دلیل پستانک را انتخاب کرده ایم؟

    اگر به تغذیه و نظافت نوزاد (کودک) رسیدگی درست و لازم شده باشد، دیگر دلیلی ندارد که پستانک در دهان او گذاشته شود. انتخاب پستانک به دلایل زیر، انتخاب درستی نیست:

    پستانک، بهترین وسیله انتقال میکروب ها به دهان نوزاد می باشد چون زمانی که پستانک از دهان او روی لباس و یا روی زمین می افتد. به دلیل خیس بودن، همه چیز به آن می چسبد. با استفاده دوباره پستانک، آلودگی به دهان او منتقل می شود که در طول روز چندین مرتبه تکرار می شود.

     کودک عادت می کند دهانش بدون دلیل و یا خاصیتی همیشه بجنبد، که در تربیت و شخصیت او اثر بد می گذارد.

     ترک پستانک بعد از چند ماه یا چند سال برای کودک مشکل است! در مواردی حتی تا قبل از دبستان کودک از پستانک استفاده کند.

    روش درست خوابانیدن نوزاد (کودک)

    به چند نکته باید توجه کرد:

    1-تنظیم ساعات خواب نوزاد.        

     2- قبل از خوابانیدن نوزاد، دقت به تغذیه، نظافت و نداشتن ناراحتی دیگر.              3- حمام دادن هر روز و یا یک روز در میان ، شستن دست و صورت نوزاد (کودک) در روزی که حمام نشود.

      4- یک دماسنج برای تشخیص تنظیم هوای اتاق خواب (20 درجه سانتی گراد)

     

     

    انتخاب روش درست تربیت، از بدو تولد نوزاد

    با گذشت اولین ماه دوران احساس برای نظم گرفتن و اجرای برنامه و روش تربیت درست زندگی نوزاد شروع می شود. اضافه شدن وزن و قد کاملاً مشخص است. برای تعیین به درست بودن رشد طبیعی نوزاد و دقت بیشتر، می توان به اندازه های تعیین شده در کتب پزشکی توجه کرد. اندازه رشد اندام نوزاد را مشاهده نمود و تغییرات در رفتار و حرکات او نسبت به روزها و هفته های نخستین روز تولد را مدنظر قرار داد. جریان صحت رشد طبیعی نوزاد به قرار زیر می باشد:

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک), مقاله در مورد تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک), تحقیق درباره تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک), مقاله درباره تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله روش درست تربیت و پرورش نوزاد (کودک)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت