تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 6013
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن

     چکیده 

    ورزش باستانی یا زورخانه ای یکی از قدیمی ترین و در عین حال کامل ترین ورزشهای جهان است که با فرهنگ قومی ، ملی ، اساطیری و دینی ایرانیان عجین شده است و شامل حرکات متنوعی است که هر یک با ابزاری شبیه به یکی از ادوات جنگی عهد باستان اجرا می شوند . انجام دقیق و تنظیم شده حرکات مختلف ورزش باستانی می تواند موجب تقویت عمومی بدن شود ، ضمن آنکه انجام حرکات ساده و در عین حال مهمی مثل میل گرفتن ، شنا رفتن و یا چرخ و یا پازدن و . . . نیازی به ابزار گران قیمت و مکان بخصوصی نداشته و هر کس می تواند با حداقل امکانات به این ورزش بپردازد .

    از دیر باز اجرای حرکات ورزش باستانی با نواختن ضرب و زنگ و قرائت اشعار حماسی ، دینی و عرفانی که توسط  (مرشد ) اجرا می شود تؤام بوده و اثبات شده است که آهنگ ضرب مرشد ، ریتم ، سرعت ، شدت و توالی حرکات را تعیین نموده و موجب هماهنگی حرکتی بین ورزشکاران خواهد شد، اما در این مورد که موسیقی زورخانه ای در میزان قدرت و استقامت عضلانی ورزشکاران چه تأثیری دارد تحقیقی صورت نگرفته است.  

    لذا این پژوهش بمنظور بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر سطح عملکرد ورزشکاران در رده های سنی جوانان و بزرگسالان  طراحی و بصورت مقدماتی ( Pilot ) اجرا شد.

    نمونه های آماری شامل 12 نفر باستانی کار میانسال و پر سابقه با میانگین سنی 4/6±2/47 و سابقه ورزش 2/8  ±3/27 سال و 15 نفر باستانی کار جوان با میانگین سنی 6/2 ±2/17 و سابقه ورزشی          2/1 ±1/3 سال بودند که به دلایل مختلف 2 نفر از گروه اول و 3 نفر از گروه دوم از مطالعه خارج شدند. هر دو گروه در شرایط یکسال و بطور جداگانه مورد آزمون قرار گرفتند . بمنظور یکسان شدن شرایط آزمودنیها ، آزمون در عصر روز تعطیل و بمنظور اطمینان از داشتن خواب و استراحت کافی برگزار گردید. تمام نمونه ها از صبحانه و نهار یکسانی که تحت نظر محقق تهیه شده بود استفاده کردند. هر نمونه 3 بار و با فاصله زمانی کافی حرکت صحیح میل گرفتن را تحت نظارت 2 نفر داور و بدون استفاده از موسیقی زورخانه ای و ضرب تا سرحد خستگی انجام داده و تعداد حرکات صحیح ثبت شد. میانگین حرکات هر نمونه و میانگین حرکات انجام شده توسط هر گروه محاسبه گردید. در گروه بزرگسالان 49 جفت و در گروه جوانان 41 جفت میل میانگین عملکرد بدون استفاده از موسیقی بود. آزمون در روز جمعه بعد با استفاده از نوار موسیقی زورخانه ای و با همان شرایط تکرار شد که گروه بزرگسالان به میانگین 68 جفت و گروه جوانان به میانگین 62 جفت میل گرفتن صحیح دست یافتند.

    نتایج با آزمون ویل کاکس و t تست جفت مورد ارزیابی قرار گرفت و نشان داد که موسیقی زورخانه ای به طور معنی داری در افزایش عملکرد هر دو گروه ورزشکاران تاثیر مثبت داشته است.  (01/0 P<)

    مقایسه بین دو گروه نشان داد که موسیقی زورخانه ای بر افزایش عملکرد گروه جوانان بیش از بزرگسالان تاثیر داشت ، اگرچه این تاثیر معنی داری نیست. پیشنهاد می شود که این پژوهش در گروه های بزرگتر و با انجام کلیه حرکات ورزش باستانی و تحت شرایط یکسان از لحاظ زیستی تکرار شود.  

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن, مقاله در مورد تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن, تحقیق درباره تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن, مقاله درباره تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بررسی تأثیر موسیقی زورخانه ای بر میزان عملکرد باستانی کاران در حرکت میل گرفتن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت